Confiscats més de 1.000 animals dissecats en la finca d’un conegut empresari valencià

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “VALCITES”, ha procedit a la investigació d’una persona pels delictes de contraban i un altre relatiu a la protecció de la flora i fauna en el terme municipal de Bétera (València). L’investigat és un dels fills del conegut empresari valencià Francisco Ros Casares, qui va morir en 2014.

L’operació desenvolupada per l’Equip de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València, es va iniciar el mes de novembre passat de 2021, quan els agents van tindre coneixement d’una possible col·lecció privada d’espècimens, en el terme municipal de Bétera.

Continuant amb les recerques, els agents van localitzar una nau en aquest terme municipal de més de 50.000 metres quadrats, que contenia tenia en el seu interior un habitatge i 2 naus, trobant dins 1.090 espècimens dissecats. D’aquests exemplars, 405 pertanyien al CITES, alguns d’ells, fins i tot, extints com l’oryx dammah o, pràcticament, extints com l’addax o el tigre de bengala.

A més, entre aquests espècimens, es van trobar diferents tipus d’animals amb diversos nivells de protecció com el guepard, lleopard, lleó, linx, os polar, pantera de les neus, rinoceront blanc, etc. També, entre les peces trobades, 198 eren grans ullals d’ivori d’elefants. Les peces trobades tindrien un valor aproximat de més de 29 milions d’euros.

En la següent fase de l’operació, els agents procediran a l’anàlisi de tota la documentació aportada per l’autor per a justificar la tinença de les peces ressenyades.

En l’operació han col·laborat els inspectors i tècnics facultatius de la Unitat Tècnica de la Prefectura del Servei de Protecció de la Naturalesa i membres de l’Institut Legal i Ciències Forenses, que gràcies al Sistema Integrat de Gestió i Control de la Qualitat i del Medi Ambient han aconseguit identificar a les espècies protegides.

També s’ha comptat amb la col·laboració d’EUROPOL, emmarcada dins de les actuacions EMPACT, de la qual el Cos de la Guàrdia Civil és colíder. Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 de Llíria.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.