10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Confiscats més de 1.000 animals dissecats en la finca d’un conegut empresari valencià

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “VALCITES”, ha procedit a la investigació d’una persona pels delictes de contraban i un altre relatiu a la protecció de la flora i fauna en el terme municipal de Bétera (València). L’investigat és un dels fills del conegut empresari valencià Francisco Ros Casares, qui va morir en 2014.

L’operació desenvolupada per l’Equip de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València, es va iniciar el mes de novembre passat de 2021, quan els agents van tindre coneixement d’una possible col·lecció privada d’espècimens, en el terme municipal de Bétera.

Continuant amb les recerques, els agents van localitzar una nau en aquest terme municipal de més de 50.000 metres quadrats, que contenia tenia en el seu interior un habitatge i 2 naus, trobant dins 1.090 espècimens dissecats. D’aquests exemplars, 405 pertanyien al CITES, alguns d’ells, fins i tot, extints com l’oryx dammah o, pràcticament, extints com l’addax o el tigre de bengala.

A més, entre aquests espècimens, es van trobar diferents tipus d’animals amb diversos nivells de protecció com el guepard, lleopard, lleó, linx, os polar, pantera de les neus, rinoceront blanc, etc. També, entre les peces trobades, 198 eren grans ullals d’ivori d’elefants. Les peces trobades tindrien un valor aproximat de més de 29 milions d’euros.

En la següent fase de l’operació, els agents procediran a l’anàlisi de tota la documentació aportada per l’autor per a justificar la tinença de les peces ressenyades.

En l’operació han col·laborat els inspectors i tècnics facultatius de la Unitat Tècnica de la Prefectura del Servei de Protecció de la Naturalesa i membres de l’Institut Legal i Ciències Forenses, que gràcies al Sistema Integrat de Gestió i Control de la Qualitat i del Medi Ambient han aconseguit identificar a les espècies protegides.

També s’ha comptat amb la col·laboració d’EUROPOL, emmarcada dins de les actuacions EMPACT, de la qual el Cos de la Guàrdia Civil és colíder. Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.