Confiscats més de 1.000 animals dissecats en la finca d’un conegut empresari valencià

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “VALCITES”, ha procedit a la investigació d’una persona pels delictes de contraban i un altre relatiu a la protecció de la flora i fauna en el terme municipal de Bétera (València). L’investigat és un dels fills del conegut empresari valencià Francisco Ros Casares, qui va morir en 2014.

L’operació desenvolupada per l’Equip de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València, es va iniciar el mes de novembre passat de 2021, quan els agents van tindre coneixement d’una possible col·lecció privada d’espècimens, en el terme municipal de Bétera.

Continuant amb les recerques, els agents van localitzar una nau en aquest terme municipal de més de 50.000 metres quadrats, que contenia tenia en el seu interior un habitatge i 2 naus, trobant dins 1.090 espècimens dissecats. D’aquests exemplars, 405 pertanyien al CITES, alguns d’ells, fins i tot, extints com l’oryx dammah o, pràcticament, extints com l’addax o el tigre de bengala.

A més, entre aquests espècimens, es van trobar diferents tipus d’animals amb diversos nivells de protecció com el guepard, lleopard, lleó, linx, os polar, pantera de les neus, rinoceront blanc, etc. També, entre les peces trobades, 198 eren grans ullals d’ivori d’elefants. Les peces trobades tindrien un valor aproximat de més de 29 milions d’euros.

En la següent fase de l’operació, els agents procediran a l’anàlisi de tota la documentació aportada per l’autor per a justificar la tinença de les peces ressenyades.

En l’operació han col·laborat els inspectors i tècnics facultatius de la Unitat Tècnica de la Prefectura del Servei de Protecció de la Naturalesa i membres de l’Institut Legal i Ciències Forenses, que gràcies al Sistema Integrat de Gestió i Control de la Qualitat i del Medi Ambient han aconseguit identificar a les espècies protegides.

També s’ha comptat amb la col·laboració d’EUROPOL, emmarcada dins de les actuacions EMPACT, de la qual el Cos de la Guàrdia Civil és colíder. Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.