Confiscats més de 1.000 animals dissecats en la finca d’un conegut empresari valencià

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “VALCITES”, ha procedit a la investigació d’una persona pels delictes de contraban i un altre relatiu a la protecció de la flora i fauna en el terme municipal de Bétera (València). L’investigat és un dels fills del conegut empresari valencià Francisco Ros Casares, qui va morir en 2014.

L’operació desenvolupada per l’Equip de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València, es va iniciar el mes de novembre passat de 2021, quan els agents van tindre coneixement d’una possible col·lecció privada d’espècimens, en el terme municipal de Bétera.

Continuant amb les recerques, els agents van localitzar una nau en aquest terme municipal de més de 50.000 metres quadrats, que contenia tenia en el seu interior un habitatge i 2 naus, trobant dins 1.090 espècimens dissecats. D’aquests exemplars, 405 pertanyien al CITES, alguns d’ells, fins i tot, extints com l’oryx dammah o, pràcticament, extints com l’addax o el tigre de bengala.

A més, entre aquests espècimens, es van trobar diferents tipus d’animals amb diversos nivells de protecció com el guepard, lleopard, lleó, linx, os polar, pantera de les neus, rinoceront blanc, etc. També, entre les peces trobades, 198 eren grans ullals d’ivori d’elefants. Les peces trobades tindrien un valor aproximat de més de 29 milions d’euros.

En la següent fase de l’operació, els agents procediran a l’anàlisi de tota la documentació aportada per l’autor per a justificar la tinença de les peces ressenyades.

En l’operació han col·laborat els inspectors i tècnics facultatius de la Unitat Tècnica de la Prefectura del Servei de Protecció de la Naturalesa i membres de l’Institut Legal i Ciències Forenses, que gràcies al Sistema Integrat de Gestió i Control de la Qualitat i del Medi Ambient han aconseguit identificar a les espècies protegides.

També s’ha comptat amb la col·laboració d’EUROPOL, emmarcada dins de les actuacions EMPACT, de la qual el Cos de la Guàrdia Civil és colíder. Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.