Confiscats més de 1.000 animals dissecats en la finca d’un conegut empresari valencià

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “VALCITES”, ha procedit a la investigació d’una persona pels delictes de contraban i un altre relatiu a la protecció de la flora i fauna en el terme municipal de Bétera (València). L’investigat és un dels fills del conegut empresari valencià Francisco Ros Casares, qui va morir en 2014.

L’operació desenvolupada per l’Equip de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València, es va iniciar el mes de novembre passat de 2021, quan els agents van tindre coneixement d’una possible col·lecció privada d’espècimens, en el terme municipal de Bétera.

Continuant amb les recerques, els agents van localitzar una nau en aquest terme municipal de més de 50.000 metres quadrats, que contenia tenia en el seu interior un habitatge i 2 naus, trobant dins 1.090 espècimens dissecats. D’aquests exemplars, 405 pertanyien al CITES, alguns d’ells, fins i tot, extints com l’oryx dammah o, pràcticament, extints com l’addax o el tigre de bengala.

A més, entre aquests espècimens, es van trobar diferents tipus d’animals amb diversos nivells de protecció com el guepard, lleopard, lleó, linx, os polar, pantera de les neus, rinoceront blanc, etc. També, entre les peces trobades, 198 eren grans ullals d’ivori d’elefants. Les peces trobades tindrien un valor aproximat de més de 29 milions d’euros.

En la següent fase de l’operació, els agents procediran a l’anàlisi de tota la documentació aportada per l’autor per a justificar la tinença de les peces ressenyades.

En l’operació han col·laborat els inspectors i tècnics facultatius de la Unitat Tècnica de la Prefectura del Servei de Protecció de la Naturalesa i membres de l’Institut Legal i Ciències Forenses, que gràcies al Sistema Integrat de Gestió i Control de la Qualitat i del Medi Ambient han aconseguit identificar a les espècies protegides.

També s’ha comptat amb la col·laboració d’EUROPOL, emmarcada dins de les actuacions EMPACT, de la qual el Cos de la Guàrdia Civil és colíder. Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 de Llíria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.