Confisquen 800 quilograms de peix en condicions irregulars de comerços i bars en Torrevieja

Confisquen 800 quilograms de peix en mal estat en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

Han confiscat 800 quilograms de peix en mal estat | Guàrdia Civil Alacant

 

La Guàrdia Civil ha confiscat 800 quilograms de peix que presentaven característiques irregulars en quatre establiments de la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en una investigació que va començar en el mes de gener. 

 

Durant esta operació, els agents han comprovat diverses infraccions en relació a productes procedents de la pesca destinats per al consum humà com, per exemple, l’existència de peix procedent de la pesca submarina quan esta és una modalitat en la que no es pot comercialitzar el que s’obté.

 

A demés, també han vist que alguns dels productes no tenien la grandària o el pes legal i que d’altres no es coneix el seu origen, el que vol dir que podrien ser captures il·legals i que no haurien passat ninguna classe de control sanitari. Estes dos infraccions s’han vist en dos restaurants, dels que s’han confiscat 500 quilograms de peix valorat en 10.000 euros. 

confisquen 800 quilograms de peix en Torrevieja, el Baix Segura (Alacant)

La Guàrdia Civil portava un mes en esta investigació | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La investigació que va començar en gener 

El passat 30 de gener es va produir una segona inspecció en la que es va trobar una espècie de polp del que no es coneixia la seua procedència ni tampoc les dades de consum i congelació. A demés, estaven guardats en borses de plàstic sense rebre fred, a pesar de què els venien com a producte fresc. En total s’han confiscat un total de 300 quilograms d’esta classe de polp a una pescateria i una tenda

 

Esta operació entrava dins marc de les actuacions del Pla Anual de Control del Comerç de Productes Pesquers (PACIAP), en el que els agents del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPROMA) de la Guàrdia Civil d’Alacant treballen en col·laboració amb agents d’Inspecció de Pesca Marítima de la Generalitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.