Confisquen 800 quilograms de peix en condicions irregulars de comerços i bars en Torrevieja

Confisquen 800 quilograms de peix en mal estat en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

Han confiscat 800 quilograms de peix en mal estat | Guàrdia Civil Alacant

 

La Guàrdia Civil ha confiscat 800 quilograms de peix que presentaven característiques irregulars en quatre establiments de la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en una investigació que va començar en el mes de gener. 

 

Durant esta operació, els agents han comprovat diverses infraccions en relació a productes procedents de la pesca destinats per al consum humà com, per exemple, l’existència de peix procedent de la pesca submarina quan esta és una modalitat en la que no es pot comercialitzar el que s’obté.

 

A demés, també han vist que alguns dels productes no tenien la grandària o el pes legal i que d’altres no es coneix el seu origen, el que vol dir que podrien ser captures il·legals i que no haurien passat ninguna classe de control sanitari. Estes dos infraccions s’han vist en dos restaurants, dels que s’han confiscat 500 quilograms de peix valorat en 10.000 euros. 

confisquen 800 quilograms de peix en Torrevieja, el Baix Segura (Alacant)

La Guàrdia Civil portava un mes en esta investigació | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La investigació que va començar en gener 

El passat 30 de gener es va produir una segona inspecció en la que es va trobar una espècie de polp del que no es coneixia la seua procedència ni tampoc les dades de consum i congelació. A demés, estaven guardats en borses de plàstic sense rebre fred, a pesar de què els venien com a producte fresc. En total s’han confiscat un total de 300 quilograms d’esta classe de polp a una pescateria i una tenda

 

Esta operació entrava dins marc de les actuacions del Pla Anual de Control del Comerç de Productes Pesquers (PACIAP), en el que els agents del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPROMA) de la Guàrdia Civil d’Alacant treballen en col·laboració amb agents d’Inspecció de Pesca Marítima de la Generalitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.

Catalá ajorna al dia 20 el debat sobre l’Ofrena, les carpes falleres i la taxa turística

María José Catalá posposa al 20 de març la discussió sobre possibles canvis en l'Ofrena, el calendari de muntatge de carpes falleres i una eventual taxa turística lligada a les Falles.