16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Confisquen 800 quilograms de peix en condicions irregulars de comerços i bars en Torrevieja

Confisquen 800 quilograms de peix en mal estat en Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant)

Han confiscat 800 quilograms de peix en mal estat | Guàrdia Civil Alacant

 

La Guàrdia Civil ha confiscat 800 quilograms de peix que presentaven característiques irregulars en quatre establiments de la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en una investigació que va començar en el mes de gener. 

 

Durant esta operació, els agents han comprovat diverses infraccions en relació a productes procedents de la pesca destinats per al consum humà com, per exemple, l’existència de peix procedent de la pesca submarina quan esta és una modalitat en la que no es pot comercialitzar el que s’obté.

 

A demés, també han vist que alguns dels productes no tenien la grandària o el pes legal i que d’altres no es coneix el seu origen, el que vol dir que podrien ser captures il·legals i que no haurien passat ninguna classe de control sanitari. Estes dos infraccions s’han vist en dos restaurants, dels que s’han confiscat 500 quilograms de peix valorat en 10.000 euros. 

confisquen 800 quilograms de peix en Torrevieja, el Baix Segura (Alacant)

La Guàrdia Civil portava un mes en esta investigació | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La investigació que va començar en gener 

El passat 30 de gener es va produir una segona inspecció en la que es va trobar una espècie de polp del que no es coneixia la seua procedència ni tampoc les dades de consum i congelació. A demés, estaven guardats en borses de plàstic sense rebre fred, a pesar de què els venien com a producte fresc. En total s’han confiscat un total de 300 quilograms d’esta classe de polp a una pescateria i una tenda

 

Esta operació entrava dins marc de les actuacions del Pla Anual de Control del Comerç de Productes Pesquers (PACIAP), en el que els agents del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPROMA) de la Guàrdia Civil d’Alacant treballen en col·laboració amb agents d’Inspecció de Pesca Marítima de la Generalitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real iguala amb 7 les porteries a zero de la passada Lliga després del 2-0 al Getafe

El Vila-real suma la seua sèptima porteria a zero en Lliga després de véncer 2-0 al Getafe i iguala el total del curs passat. La millora percentual més que es duplica.

Gayà supera a Mestre i ja és el quart jugador del València amb més partits en Lliga

El capità che va aconseguir 324 partits de lliga davant el Sevilla i va avançar a Manolo Mestre per a situar-se quart en el rànquing històric del València. Només li superen Fernando Gómez, Ricardo Arias i David Albelda.

El PSPV acusa a la Generalitat de saltar-se la llei per no frenar l’assetjament immobiliari

El PSPV ha denunciat que la Generalitat ha frenat denúncies d'assetjament immobiliari en la Comunitat Valenciana i ha exigit aplicar la Llei de la Funció Social de la Vivenda.

L’Elx suma a casa en huit jornades més punts que en tota la seua última temporada en Primera

L'equip il·licità acumula 16 punts en el Martínez Valero amb quatre victòries i quatre empats i ja supera els 15 que va fer com a local en tota la 2022-23.

Ivace+i destina 14,7 milions a 22 projectes d’investigació d’alt impacte

La Conselleria d'Indústria ha aprovat 14,7 milions per a 22 projectes estratègics de Ivace+i Innovació 2025 amb 65 entitats i majoria de pimes. Les iniciatives abasten aigua, microplàstics, CO₂, logística, bateries i salut, amb cofinançament europeu del 60%.

Rioja avisa: el València anirà a guanyar al Atleti malgrat la dificultat del Metropolità

Luis Rioja afirma que el València anirà al Metropolità per la victòria malgrat l'exigència del camp. Valora la ratxa de resultats, però no es conforma.

Hostalers de la Tinença defenen l’aparcament al costat de l’embassament enfront de la crítica ecologista

Hostalers de la Tinença defenen l'aparcament al costat de l'embassament d'Ulldecona com a 'revulsiu' per a l'economia i la fixació de població. Ecologistes ho rebutgen per situar-se en sòl protegit i alerten d'un 'macropàrquing' i obres 'lesives'.

Cels buidats i lleuger descens de temperatures en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb pocs núvols i sense fenòmens adversos; mínimes i màximes baixaran de manera general. Núvols alts al final del dia i boires matinals a l'interior.