Confisquen una serp boa per la seua venda il·legal en les xarxes socials de Manises

 

La Guàrdia Civil del Seprona de València, ha procedit a la confiscació d’una serp boa i a la formulació de les següents denúncies administratives a l’autor dels fets, un home de 41 anys de nacionalitat espanyola.

– La possessió d’un espècimen CITES II sense documentació.
– La venda d’animals sense posseir nucli zoològic.
– La possessió d’un animal potencialment perillós sense autorització administrativa.

Amb motiu de la intensificació dels serveis que per part del Nucli Operatiu es venen duent a terme en aplicació del PLA TIFIES (Pla d’Acció Español contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres), es van realitzar una sèrie de serveis d’investigació de fonts obertes en diferents xarxes socials de vendes d’animals.

Amb motiu d’estes investigacions es va procedir a la localització d’una oferta de venda d’una boa constrictor imperator, espècie inclosa en l’Annex B del Reglament (CE) núm. 338/97 del Consell, relatiu a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres mitjançant el control del seu comerç.

Una vegada identificat el venedor, els agents van sol·licitar la preceptiva documentació que empara la legal tinença de l’animal així com aquella que li autoritza la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals silvestres.

Posteriorment, van comprovar que el presumpte autor mancava de tota mena de documentació que li permetera realitzar les actuacions investigades. Per tal motiu es va procedir a realitzar la confiscació de l’animal per a la seua posada a la disposició de l’Autoritat Administrativa competent quedant en poder de nucli zoològic autoritzat.

Modus operandi

 

L’autor va publicar un anunci en una pàgina web especialitzada en venda d’animals. Este animal es va trobar sense cap mena d’identificació tipus microxip o document CITES i sense factura que emparara la seua legal tinença. Seguidament es va poder comprovar per part dels agents que mancava de nucli zoològic autoritzat per a la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals.

Cal ressaltar este tipus d’actuacions per part de la Guàrdia Civil del Seprona, en prevenció de la venda d’animals protegits, la qual cosa redunda en la protecció d’espècies catalogades, evitant un tràfic il·lícit que en moltes ocasions estos animals es troben en perill d’extinció.

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.