Confisquen una serp boa per la seua venda il·legal en les xarxes socials de Manises

 

La Guàrdia Civil del Seprona de València, ha procedit a la confiscació d’una serp boa i a la formulació de les següents denúncies administratives a l’autor dels fets, un home de 41 anys de nacionalitat espanyola.

– La possessió d’un espècimen CITES II sense documentació.
– La venda d’animals sense posseir nucli zoològic.
– La possessió d’un animal potencialment perillós sense autorització administrativa.

Amb motiu de la intensificació dels serveis que per part del Nucli Operatiu es venen duent a terme en aplicació del PLA TIFIES (Pla d’Acció Español contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres), es van realitzar una sèrie de serveis d’investigació de fonts obertes en diferents xarxes socials de vendes d’animals.

Amb motiu d’estes investigacions es va procedir a la localització d’una oferta de venda d’una boa constrictor imperator, espècie inclosa en l’Annex B del Reglament (CE) núm. 338/97 del Consell, relatiu a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres mitjançant el control del seu comerç.

Una vegada identificat el venedor, els agents van sol·licitar la preceptiva documentació que empara la legal tinença de l’animal així com aquella que li autoritza la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals silvestres.

Posteriorment, van comprovar que el presumpte autor mancava de tota mena de documentació que li permetera realitzar les actuacions investigades. Per tal motiu es va procedir a realitzar la confiscació de l’animal per a la seua posada a la disposició de l’Autoritat Administrativa competent quedant en poder de nucli zoològic autoritzat.

Modus operandi

 

L’autor va publicar un anunci en una pàgina web especialitzada en venda d’animals. Este animal es va trobar sense cap mena d’identificació tipus microxip o document CITES i sense factura que emparara la seua legal tinença. Seguidament es va poder comprovar per part dels agents que mancava de nucli zoològic autoritzat per a la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals.

Cal ressaltar este tipus d’actuacions per part de la Guàrdia Civil del Seprona, en prevenció de la venda d’animals protegits, la qual cosa redunda en la protecció d’espècies catalogades, evitant un tràfic il·lícit que en moltes ocasions estos animals es troben en perill d’extinció.

Últimes notícies

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.