Confisquen una serp boa per la seua venda il·legal en les xarxes socials de Manises

 

La Guàrdia Civil del Seprona de València, ha procedit a la confiscació d’una serp boa i a la formulació de les següents denúncies administratives a l’autor dels fets, un home de 41 anys de nacionalitat espanyola.

– La possessió d’un espècimen CITES II sense documentació.
– La venda d’animals sense posseir nucli zoològic.
– La possessió d’un animal potencialment perillós sense autorització administrativa.

Amb motiu de la intensificació dels serveis que per part del Nucli Operatiu es venen duent a terme en aplicació del PLA TIFIES (Pla d’Acció Español contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres), es van realitzar una sèrie de serveis d’investigació de fonts obertes en diferents xarxes socials de vendes d’animals.

Amb motiu d’estes investigacions es va procedir a la localització d’una oferta de venda d’una boa constrictor imperator, espècie inclosa en l’Annex B del Reglament (CE) núm. 338/97 del Consell, relatiu a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres mitjançant el control del seu comerç.

Una vegada identificat el venedor, els agents van sol·licitar la preceptiva documentació que empara la legal tinença de l’animal així com aquella que li autoritza la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals silvestres.

Posteriorment, van comprovar que el presumpte autor mancava de tota mena de documentació que li permetera realitzar les actuacions investigades. Per tal motiu es va procedir a realitzar la confiscació de l’animal per a la seua posada a la disposició de l’Autoritat Administrativa competent quedant en poder de nucli zoològic autoritzat.

Modus operandi

 

L’autor va publicar un anunci en una pàgina web especialitzada en venda d’animals. Este animal es va trobar sense cap mena d’identificació tipus microxip o document CITES i sense factura que emparara la seua legal tinença. Seguidament es va poder comprovar per part dels agents que mancava de nucli zoològic autoritzat per a la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals.

Cal ressaltar este tipus d’actuacions per part de la Guàrdia Civil del Seprona, en prevenció de la venda d’animals protegits, la qual cosa redunda en la protecció d’espècies catalogades, evitant un tràfic il·lícit que en moltes ocasions estos animals es troben en perill d’extinció.

Últimes notícies

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.

El Vila-real acomiada a Alfonso Pedraza després de 15 anys i més de 200 partits

Alfonso Pedraza tanca una etapa de 15 anys al Vila-real, on va arribar amb 15 anys, es va consolidar en el primer equip i va formar part de la generació que va conquistar la Lliga Europa.