Confisquen una serp boa per la seua venda il·legal en les xarxes socials de Manises

 

La Guàrdia Civil del Seprona de València, ha procedit a la confiscació d’una serp boa i a la formulació de les següents denúncies administratives a l’autor dels fets, un home de 41 anys de nacionalitat espanyola.

– La possessió d’un espècimen CITES II sense documentació.
– La venda d’animals sense posseir nucli zoològic.
– La possessió d’un animal potencialment perillós sense autorització administrativa.

Amb motiu de la intensificació dels serveis que per part del Nucli Operatiu es venen duent a terme en aplicació del PLA TIFIES (Pla d’Acció Español contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres), es van realitzar una sèrie de serveis d’investigació de fonts obertes en diferents xarxes socials de vendes d’animals.

Amb motiu d’estes investigacions es va procedir a la localització d’una oferta de venda d’una boa constrictor imperator, espècie inclosa en l’Annex B del Reglament (CE) núm. 338/97 del Consell, relatiu a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres mitjançant el control del seu comerç.

Una vegada identificat el venedor, els agents van sol·licitar la preceptiva documentació que empara la legal tinença de l’animal així com aquella que li autoritza la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals silvestres.

Posteriorment, van comprovar que el presumpte autor mancava de tota mena de documentació que li permetera realitzar les actuacions investigades. Per tal motiu es va procedir a realitzar la confiscació de l’animal per a la seua posada a la disposició de l’Autoritat Administrativa competent quedant en poder de nucli zoològic autoritzat.

Modus operandi

 

L’autor va publicar un anunci en una pàgina web especialitzada en venda d’animals. Este animal es va trobar sense cap mena d’identificació tipus microxip o document CITES i sense factura que emparara la seua legal tinença. Seguidament es va poder comprovar per part dels agents que mancava de nucli zoològic autoritzat per a la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals.

Cal ressaltar este tipus d’actuacions per part de la Guàrdia Civil del Seprona, en prevenció de la venda d’animals protegits, la qual cosa redunda en la protecció d’espècies catalogades, evitant un tràfic il·lícit que en moltes ocasions estos animals es troben en perill d’extinció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.