Confisquen una serp boa per la seua venda il·legal en les xarxes socials de Manises

 

La Guàrdia Civil del Seprona de València, ha procedit a la confiscació d’una serp boa i a la formulació de les següents denúncies administratives a l’autor dels fets, un home de 41 anys de nacionalitat espanyola.

– La possessió d’un espècimen CITES II sense documentació.
– La venda d’animals sense posseir nucli zoològic.
– La possessió d’un animal potencialment perillós sense autorització administrativa.

Amb motiu de la intensificació dels serveis que per part del Nucli Operatiu es venen duent a terme en aplicació del PLA TIFIES (Pla d’Acció Español contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres), es van realitzar una sèrie de serveis d’investigació de fonts obertes en diferents xarxes socials de vendes d’animals.

Amb motiu d’estes investigacions es va procedir a la localització d’una oferta de venda d’una boa constrictor imperator, espècie inclosa en l’Annex B del Reglament (CE) núm. 338/97 del Consell, relatiu a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres mitjançant el control del seu comerç.

Una vegada identificat el venedor, els agents van sol·licitar la preceptiva documentació que empara la legal tinença de l’animal així com aquella que li autoritza la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals silvestres.

Posteriorment, van comprovar que el presumpte autor mancava de tota mena de documentació que li permetera realitzar les actuacions investigades. Per tal motiu es va procedir a realitzar la confiscació de l’animal per a la seua posada a la disposició de l’Autoritat Administrativa competent quedant en poder de nucli zoològic autoritzat.

Modus operandi

 

L’autor va publicar un anunci en una pàgina web especialitzada en venda d’animals. Este animal es va trobar sense cap mena d’identificació tipus microxip o document CITES i sense factura que emparara la seua legal tinença. Seguidament es va poder comprovar per part dels agents que mancava de nucli zoològic autoritzat per a la realització d’operacions comercials amb esta mena d’animals.

Cal ressaltar este tipus d’actuacions per part de la Guàrdia Civil del Seprona, en prevenció de la venda d’animals protegits, la qual cosa redunda en la protecció d’espècies catalogades, evitant un tràfic il·lícit que en moltes ocasions estos animals es troben en perill d’extinció.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.