8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

El Consell imposa un expedient sancionador a la residència d’Alcoi per faltes greus

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha informat este divendres de què la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va obrir, en novembre de 2019, un procés sancionador contra la residència d’ancians Domus VI d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), per faltes greus, que està en la seua fase final.

 

Oltra ha manifestat, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que també s’està analitzant l’actuació dels responsables de la residència durant la pandèmia pel coronavirus, ja que en este centre han mort 73 persones, més de la meitat dels usuaris, i davant els informes de la Conselleria de Sanitat que advertixen de «possibles negligències greus».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos informes, ha explicat, «estan ara en mans de la inspecció de la Conselleria d’Igualtat per a descobrir tot el que ha passat» i quina raó ha pogut determinar que «esta residència se’n vaja tant de la mitjana de les altres residències afectades per la pandèmia».

 

Sobre la intenció de la Generalitat de revertir la residència a la gestió pública, la vicepresidenta ha indicat que esta mesura partix d’una moció aprovada per l’Ajuntament d’Alcoi.

 

Una concessió «a dit»

El consistori va traslladar esta petició a la Generalitat, propietària de l’edifici en el que es troba la residència, que segons ha explicat va ser cedit «a dit» per l’exconseller de Benestar Social Rafael Blasco a l’empresa que la gestiona, amb una concessió d’ús per 45 anys, el que suposa «onze legislatures».

 

«El patrimoni de tots els valencians el tenim cedit en ús a una empresa dos generacions, sense contrapartida”, només la d’unes obres de reparació que «òbviament estan àmpliament amortitzades», ha lamentat.

 

El conveni que es va signar amb l’empresa no preveu la seua rescissió de la concessió per incompliment. Per això, Oltra ha anunciat que la Generalitat estudiarà si el conveni d’origen «és lesiu per a l’Administració pública» perquè suposa «hipotecar un bé públic».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.