El Consell imposa un expedient sancionador a la residència d’Alcoi per faltes greus

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha informat este divendres de què la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va obrir, en novembre de 2019, un procés sancionador contra la residència d’ancians Domus VI d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), per faltes greus, que està en la seua fase final.

 

Oltra ha manifestat, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que també s’està analitzant l’actuació dels responsables de la residència durant la pandèmia pel coronavirus, ja que en este centre han mort 73 persones, més de la meitat dels usuaris, i davant els informes de la Conselleria de Sanitat que advertixen de «possibles negligències greus».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos informes, ha explicat, «estan ara en mans de la inspecció de la Conselleria d’Igualtat per a descobrir tot el que ha passat» i quina raó ha pogut determinar que «esta residència se’n vaja tant de la mitjana de les altres residències afectades per la pandèmia».

 

Sobre la intenció de la Generalitat de revertir la residència a la gestió pública, la vicepresidenta ha indicat que esta mesura partix d’una moció aprovada per l’Ajuntament d’Alcoi.

 

Una concessió «a dit»

El consistori va traslladar esta petició a la Generalitat, propietària de l’edifici en el que es troba la residència, que segons ha explicat va ser cedit «a dit» per l’exconseller de Benestar Social Rafael Blasco a l’empresa que la gestiona, amb una concessió d’ús per 45 anys, el que suposa «onze legislatures».

 

«El patrimoni de tots els valencians el tenim cedit en ús a una empresa dos generacions, sense contrapartida”, només la d’unes obres de reparació que «òbviament estan àmpliament amortitzades», ha lamentat.

 

El conveni que es va signar amb l’empresa no preveu la seua rescissió de la concessió per incompliment. Per això, Oltra ha anunciat que la Generalitat estudiarà si el conveni d’origen «és lesiu per a l’Administració pública» perquè suposa «hipotecar un bé públic».

Últimes notícies

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.