El Consell imposa un expedient sancionador a la residència d’Alcoi per faltes greus

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha informat este divendres de què la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va obrir, en novembre de 2019, un procés sancionador contra la residència d’ancians Domus VI d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), per faltes greus, que està en la seua fase final.

 

Oltra ha manifestat, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que també s’està analitzant l’actuació dels responsables de la residència durant la pandèmia pel coronavirus, ja que en este centre han mort 73 persones, més de la meitat dels usuaris, i davant els informes de la Conselleria de Sanitat que advertixen de «possibles negligències greus».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos informes, ha explicat, «estan ara en mans de la inspecció de la Conselleria d’Igualtat per a descobrir tot el que ha passat» i quina raó ha pogut determinar que «esta residència se’n vaja tant de la mitjana de les altres residències afectades per la pandèmia».

 

Sobre la intenció de la Generalitat de revertir la residència a la gestió pública, la vicepresidenta ha indicat que esta mesura partix d’una moció aprovada per l’Ajuntament d’Alcoi.

 

Una concessió «a dit»

El consistori va traslladar esta petició a la Generalitat, propietària de l’edifici en el que es troba la residència, que segons ha explicat va ser cedit «a dit» per l’exconseller de Benestar Social Rafael Blasco a l’empresa que la gestiona, amb una concessió d’ús per 45 anys, el que suposa «onze legislatures».

 

«El patrimoni de tots els valencians el tenim cedit en ús a una empresa dos generacions, sense contrapartida”, només la d’unes obres de reparació que «òbviament estan àmpliament amortitzades», ha lamentat.

 

El conveni que es va signar amb l’empresa no preveu la seua rescissió de la concessió per incompliment. Per això, Oltra ha anunciat que la Generalitat estudiarà si el conveni d’origen «és lesiu per a l’Administració pública» perquè suposa «hipotecar un bé públic».

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.