El Consell imposa un expedient sancionador a la residència d’Alcoi per faltes greus

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha informat este divendres de què la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va obrir, en novembre de 2019, un procés sancionador contra la residència d’ancians Domus VI d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), per faltes greus, que està en la seua fase final.

 

Oltra ha manifestat, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que també s’està analitzant l’actuació dels responsables de la residència durant la pandèmia pel coronavirus, ja que en este centre han mort 73 persones, més de la meitat dels usuaris, i davant els informes de la Conselleria de Sanitat que advertixen de «possibles negligències greus».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos informes, ha explicat, «estan ara en mans de la inspecció de la Conselleria d’Igualtat per a descobrir tot el que ha passat» i quina raó ha pogut determinar que «esta residència se’n vaja tant de la mitjana de les altres residències afectades per la pandèmia».

 

Sobre la intenció de la Generalitat de revertir la residència a la gestió pública, la vicepresidenta ha indicat que esta mesura partix d’una moció aprovada per l’Ajuntament d’Alcoi.

 

Una concessió «a dit»

El consistori va traslladar esta petició a la Generalitat, propietària de l’edifici en el que es troba la residència, que segons ha explicat va ser cedit «a dit» per l’exconseller de Benestar Social Rafael Blasco a l’empresa que la gestiona, amb una concessió d’ús per 45 anys, el que suposa «onze legislatures».

 

«El patrimoni de tots els valencians el tenim cedit en ús a una empresa dos generacions, sense contrapartida», només la d’unes obres de reparació que «òbviament estan àmpliament amortitzades», ha lamentat.

 

El conveni que es va signar amb l’empresa no preveu la seua rescissió de la concessió per incompliment. Per això, Oltra ha anunciat que la Generalitat estudiarà si el conveni d’origen «és lesiu per a l’Administració pública» perquè suposa «hipotecar un bé públic».

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.