16.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

El Consell imposa un expedient sancionador a la residència d’Alcoi per faltes greus

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha informat este divendres de què la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va obrir, en novembre de 2019, un procés sancionador contra la residència d’ancians Domus VI d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), per faltes greus, que està en la seua fase final.

 

Oltra ha manifestat, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que també s’està analitzant l’actuació dels responsables de la residència durant la pandèmia pel coronavirus, ja que en este centre han mort 73 persones, més de la meitat dels usuaris, i davant els informes de la Conselleria de Sanitat que advertixen de «possibles negligències greus».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos informes, ha explicat, «estan ara en mans de la inspecció de la Conselleria d’Igualtat per a descobrir tot el que ha passat» i quina raó ha pogut determinar que «esta residència se’n vaja tant de la mitjana de les altres residències afectades per la pandèmia».

 

Sobre la intenció de la Generalitat de revertir la residència a la gestió pública, la vicepresidenta ha indicat que esta mesura partix d’una moció aprovada per l’Ajuntament d’Alcoi.

 

Una concessió «a dit»

El consistori va traslladar esta petició a la Generalitat, propietària de l’edifici en el que es troba la residència, que segons ha explicat va ser cedit «a dit» per l’exconseller de Benestar Social Rafael Blasco a l’empresa que la gestiona, amb una concessió d’ús per 45 anys, el que suposa «onze legislatures».

 

«El patrimoni de tots els valencians el tenim cedit en ús a una empresa dos generacions, sense contrapartida”, només la d’unes obres de reparació que «òbviament estan àmpliament amortitzades», ha lamentat.

 

El conveni que es va signar amb l’empresa no preveu la seua rescissió de la concessió per incompliment. Per això, Oltra ha anunciat que la Generalitat estudiarà si el conveni d’origen «és lesiu per a l’Administració pública» perquè suposa «hipotecar un bé públic».

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.