El Consell condemna una pintada en un cartell informatiu del camp de concentració d’Albatera

 

La consellera de Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana, Rosa Pérez Garijo, ha condemnat este dijous una pintada apareguda en el panell informatiu instal·lat en el camp de concentració d’Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en San Isidro, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Pérez Garijo ha qualificat el succeït com un «acte vandàlic» i ha assenyalat que «a demés d’una agressió al patrimoni públic, actes com estos pretenen ofendre la memòria de totes les víctimes que van patir la persecució i la mort per part de les autoritats franquistes en la immediata postguerra». San Isidro s’ha unit a les declaracions de condemna de la consellera.

 

El panell està instal·lat des de fa dos setmanes en el lloc a on van ser internades més de 20.000 persones a partir d’abril de 1939 i a on s’està fent un projecte de busca de restes humanes finançat pel departament que dirigix Pérez Garijo.

 

La consellera de Qualitat Democràtica ha reafirmat la voluntat de la Generalitat de «investigar i dignificar estos espais de la memòria» i ha garantit que «ninguna classe d’intolerància podrà impedir que el poble valencià conega la seua història».

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.