El Consell condemna una pintada en un cartell informatiu del camp de concentració d’Albatera

 

La consellera de Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana, Rosa Pérez Garijo, ha condemnat este dijous una pintada apareguda en el panell informatiu instal·lat en el camp de concentració d’Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en San Isidro, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Pérez Garijo ha qualificat el succeït com un «acte vandàlic» i ha assenyalat que «a demés d’una agressió al patrimoni públic, actes com estos pretenen ofendre la memòria de totes les víctimes que van patir la persecució i la mort per part de les autoritats franquistes en la immediata postguerra». San Isidro s’ha unit a les declaracions de condemna de la consellera.

 

El panell està instal·lat des de fa dos setmanes en el lloc a on van ser internades més de 20.000 persones a partir d’abril de 1939 i a on s’està fent un projecte de busca de restes humanes finançat pel departament que dirigix Pérez Garijo.

 

La consellera de Qualitat Democràtica ha reafirmat la voluntat de la Generalitat de «investigar i dignificar estos espais de la memòria» i ha garantit que «ninguna classe d’intolerància podrà impedir que el poble valencià conega la seua història».

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.