El Consell condemna una pintada en un cartell informatiu del camp de concentració d’Albatera

 

La consellera de Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana, Rosa Pérez Garijo, ha condemnat este dijous una pintada apareguda en el panell informatiu instal·lat en el camp de concentració d’Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en San Isidro, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Pérez Garijo ha qualificat el succeït com un «acte vandàlic» i ha assenyalat que «a demés d’una agressió al patrimoni públic, actes com estos pretenen ofendre la memòria de totes les víctimes que van patir la persecució i la mort per part de les autoritats franquistes en la immediata postguerra». San Isidro s’ha unit a les declaracions de condemna de la consellera.

 

El panell està instal·lat des de fa dos setmanes en el lloc a on van ser internades més de 20.000 persones a partir d’abril de 1939 i a on s’està fent un projecte de busca de restes humanes finançat pel departament que dirigix Pérez Garijo.

 

La consellera de Qualitat Democràtica ha reafirmat la voluntat de la Generalitat de «investigar i dignificar estos espais de la memòria» i ha garantit que «ninguna classe d’intolerància podrà impedir que el poble valencià conega la seua història».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.