El Consell condemna una pintada en un cartell informatiu del camp de concentració d’Albatera

 

La consellera de Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana, Rosa Pérez Garijo, ha condemnat este dijous una pintada apareguda en el panell informatiu instal·lat en el camp de concentració d’Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en San Isidro, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Pérez Garijo ha qualificat el succeït com un «acte vandàlic» i ha assenyalat que «a demés d’una agressió al patrimoni públic, actes com estos pretenen ofendre la memòria de totes les víctimes que van patir la persecució i la mort per part de les autoritats franquistes en la immediata postguerra». San Isidro s’ha unit a les declaracions de condemna de la consellera.

 

El panell està instal·lat des de fa dos setmanes en el lloc a on van ser internades més de 20.000 persones a partir d’abril de 1939 i a on s’està fent un projecte de busca de restes humanes finançat pel departament que dirigix Pérez Garijo.

 

La consellera de Qualitat Democràtica ha reafirmat la voluntat de la Generalitat de «investigar i dignificar estos espais de la memòria» i ha garantit que «ninguna classe d’intolerància podrà impedir que el poble valencià conega la seua història».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.