El Consell condemna una pintada en un cartell informatiu del camp de concentració d’Albatera

 

La consellera de Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana, Rosa Pérez Garijo, ha condemnat este dijous una pintada apareguda en el panell informatiu instal·lat en el camp de concentració d’Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en San Isidro, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Pérez Garijo ha qualificat el succeït com un «acte vandàlic» i ha assenyalat que «a demés d’una agressió al patrimoni públic, actes com estos pretenen ofendre la memòria de totes les víctimes que van patir la persecució i la mort per part de les autoritats franquistes en la immediata postguerra». San Isidro s’ha unit a les declaracions de condemna de la consellera.

 

El panell està instal·lat des de fa dos setmanes en el lloc a on van ser internades més de 20.000 persones a partir d’abril de 1939 i a on s’està fent un projecte de busca de restes humanes finançat pel departament que dirigix Pérez Garijo.

 

La consellera de Qualitat Democràtica ha reafirmat la voluntat de la Generalitat de «investigar i dignificar estos espais de la memòria» i ha garantit que «ninguna classe d’intolerància podrà impedir que el poble valencià conega la seua història».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.