La Conselleria d’Educació augmenta en mil places l’oferta d’aules de dos anys gratuïtes

Les places gratuïtes per a xiquets de dos anys en la província de Castelló ha augmentat i s'incrementa en un total de 1.066 places. Així ho ha confirmat la Conselleria d'Educació hui; una mesura que en total suma 1.812 places exemptes de pagament en 93 unitats en els centres educatius d'Infantil i Primària, a més d'escoletes autònomes i municipals; una xifra que contrasta amb la de l'any passat amb tan sols 746 places. Segons han confirmat fonts de l'administració autonòmica, se sumen set noves aules gratuïtes a les 17 aules ja existents de 2 anys de centres d'Infantil i Primària. Aquest augment suposa un total de 432 places, 18 per classe, en 12 municipis de Castelló, Vila-real, Borriana, Vilafamés, Llucena, Benassal, Vinaròs, La Vall d'Uixó, Atzeneta, Onda i Nules. Aquestes se sumen al seu temps a les 440 places de les escoletes de titularitat de la Generalitat.

La gran demanda dels pares ha motivat aquesta mesura de la Conselleria, que presenta com a principal novetat el no pagament d'aquestes places de 2 anys en les escoletes municipals; unes places gratuïtes que suposen un total de 47 amb 940 en la província de Castelló. Per altra banda, davant l'augment de les places, les escoles es voran obligades a augmentar la seua capacitat, i s'hauran de remodelar durant aquest any, com ja ho has sigut alguns. Aquesta mesura no serà necessària sempre que compten amb l'espai i les condicions necessàries per a acollir els xiquets. En Castelló capital, el nou Vicent Marçà tindrà dos i el Herrero altra, segons han confirmat des d'Educació de Castelló. Segons han explicat les mateixes fonts, l'objectiu és que els pares i les mares que necessiten deixar els xiquets puguen gaudir d'aquest servei públic i els xiquets tinguen un espai on quedar-se que no supose cost per a les famílies. Així mateix s'ha destacat també l'esforç de l'administració pública per tal d'incrementar aquest tipus d'aules.

Últimes notícies

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.