La Conselleria d’Educació augmenta en mil places l’oferta d’aules de dos anys gratuïtes

Les places gratuïtes per a xiquets de dos anys en la província de Castelló ha augmentat i s'incrementa en un total de 1.066 places. Així ho ha confirmat la Conselleria d'Educació hui; una mesura que en total suma 1.812 places exemptes de pagament en 93 unitats en els centres educatius d'Infantil i Primària, a més d'escoletes autònomes i municipals; una xifra que contrasta amb la de l'any passat amb tan sols 746 places. Segons han confirmat fonts de l'administració autonòmica, se sumen set noves aules gratuïtes a les 17 aules ja existents de 2 anys de centres d'Infantil i Primària. Aquest augment suposa un total de 432 places, 18 per classe, en 12 municipis de Castelló, Vila-real, Borriana, Vilafamés, Llucena, Benassal, Vinaròs, La Vall d'Uixó, Atzeneta, Onda i Nules. Aquestes se sumen al seu temps a les 440 places de les escoletes de titularitat de la Generalitat.

La gran demanda dels pares ha motivat aquesta mesura de la Conselleria, que presenta com a principal novetat el no pagament d'aquestes places de 2 anys en les escoletes municipals; unes places gratuïtes que suposen un total de 47 amb 940 en la província de Castelló. Per altra banda, davant l'augment de les places, les escoles es voran obligades a augmentar la seua capacitat, i s'hauran de remodelar durant aquest any, com ja ho has sigut alguns. Aquesta mesura no serà necessària sempre que compten amb l'espai i les condicions necessàries per a acollir els xiquets. En Castelló capital, el nou Vicent Marçà tindrà dos i el Herrero altra, segons han confirmat des d'Educació de Castelló. Segons han explicat les mateixes fonts, l'objectiu és que els pares i les mares que necessiten deixar els xiquets puguen gaudir d'aquest servei públic i els xiquets tinguen un espai on quedar-se que no supose cost per a les famílies. Així mateix s'ha destacat també l'esforç de l'administració pública per tal d'incrementar aquest tipus d'aules.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.