13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

La Conselleria d’Educació augmenta en mil places l’oferta d’aules de dos anys gratuïtes

Les places gratuïtes per a xiquets de dos anys en la província de Castelló ha augmentat i s'incrementa en un total de 1.066 places. Així ho ha confirmat la Conselleria d'Educació hui; una mesura que en total suma 1.812 places exemptes de pagament en 93 unitats en els centres educatius d'Infantil i Primària, a més d'escoletes autònomes i municipals; una xifra que contrasta amb la de l'any passat amb tan sols 746 places. Segons han confirmat fonts de l'administració autonòmica, se sumen set noves aules gratuïtes a les 17 aules ja existents de 2 anys de centres d'Infantil i Primària. Aquest augment suposa un total de 432 places, 18 per classe, en 12 municipis de Castelló, Vila-real, Borriana, Vilafamés, Llucena, Benassal, Vinaròs, La Vall d'Uixó, Atzeneta, Onda i Nules. Aquestes se sumen al seu temps a les 440 places de les escoletes de titularitat de la Generalitat.

La gran demanda dels pares ha motivat aquesta mesura de la Conselleria, que presenta com a principal novetat el no pagament d'aquestes places de 2 anys en les escoletes municipals; unes places gratuïtes que suposen un total de 47 amb 940 en la província de Castelló. Per altra banda, davant l'augment de les places, les escoles es voran obligades a augmentar la seua capacitat, i s'hauran de remodelar durant aquest any, com ja ho has sigut alguns. Aquesta mesura no serà necessària sempre que compten amb l'espai i les condicions necessàries per a acollir els xiquets. En Castelló capital, el nou Vicent Marçà tindrà dos i el Herrero altra, segons han confirmat des d'Educació de Castelló. Segons han explicat les mateixes fonts, l'objectiu és que els pares i les mares que necessiten deixar els xiquets puguen gaudir d'aquest servei públic i els xiquets tinguen un espai on quedar-se que no supose cost per a les famílies. Així mateix s'ha destacat també l'esforç de l'administració pública per tal d'incrementar aquest tipus d'aules.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.