La Conselleria d’Educació augmenta en mil places l’oferta d’aules de dos anys gratuïtes

Les places gratuïtes per a xiquets de dos anys en la província de Castelló ha augmentat i s'incrementa en un total de 1.066 places. Així ho ha confirmat la Conselleria d'Educació hui; una mesura que en total suma 1.812 places exemptes de pagament en 93 unitats en els centres educatius d'Infantil i Primària, a més d'escoletes autònomes i municipals; una xifra que contrasta amb la de l'any passat amb tan sols 746 places. Segons han confirmat fonts de l'administració autonòmica, se sumen set noves aules gratuïtes a les 17 aules ja existents de 2 anys de centres d'Infantil i Primària. Aquest augment suposa un total de 432 places, 18 per classe, en 12 municipis de Castelló, Vila-real, Borriana, Vilafamés, Llucena, Benassal, Vinaròs, La Vall d'Uixó, Atzeneta, Onda i Nules. Aquestes se sumen al seu temps a les 440 places de les escoletes de titularitat de la Generalitat.

La gran demanda dels pares ha motivat aquesta mesura de la Conselleria, que presenta com a principal novetat el no pagament d'aquestes places de 2 anys en les escoletes municipals; unes places gratuïtes que suposen un total de 47 amb 940 en la província de Castelló. Per altra banda, davant l'augment de les places, les escoles es voran obligades a augmentar la seua capacitat, i s'hauran de remodelar durant aquest any, com ja ho has sigut alguns. Aquesta mesura no serà necessària sempre que compten amb l'espai i les condicions necessàries per a acollir els xiquets. En Castelló capital, el nou Vicent Marçà tindrà dos i el Herrero altra, segons han confirmat des d'Educació de Castelló. Segons han explicat les mateixes fonts, l'objectiu és que els pares i les mares que necessiten deixar els xiquets puguen gaudir d'aquest servei públic i els xiquets tinguen un espai on quedar-se que no supose cost per a les famílies. Així mateix s'ha destacat també l'esforç de l'administració pública per tal d'incrementar aquest tipus d'aules.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.