La Conselleria d’Educació augmenta en mil places l’oferta d’aules de dos anys gratuïtes

Les places gratuïtes per a xiquets de dos anys en la província de Castelló ha augmentat i s'incrementa en un total de 1.066 places. Així ho ha confirmat la Conselleria d'Educació hui; una mesura que en total suma 1.812 places exemptes de pagament en 93 unitats en els centres educatius d'Infantil i Primària, a més d'escoletes autònomes i municipals; una xifra que contrasta amb la de l'any passat amb tan sols 746 places. Segons han confirmat fonts de l'administració autonòmica, se sumen set noves aules gratuïtes a les 17 aules ja existents de 2 anys de centres d'Infantil i Primària. Aquest augment suposa un total de 432 places, 18 per classe, en 12 municipis de Castelló, Vila-real, Borriana, Vilafamés, Llucena, Benassal, Vinaròs, La Vall d'Uixó, Atzeneta, Onda i Nules. Aquestes se sumen al seu temps a les 440 places de les escoletes de titularitat de la Generalitat.

La gran demanda dels pares ha motivat aquesta mesura de la Conselleria, que presenta com a principal novetat el no pagament d'aquestes places de 2 anys en les escoletes municipals; unes places gratuïtes que suposen un total de 47 amb 940 en la província de Castelló. Per altra banda, davant l'augment de les places, les escoles es voran obligades a augmentar la seua capacitat, i s'hauran de remodelar durant aquest any, com ja ho has sigut alguns. Aquesta mesura no serà necessària sempre que compten amb l'espai i les condicions necessàries per a acollir els xiquets. En Castelló capital, el nou Vicent Marçà tindrà dos i el Herrero altra, segons han confirmat des d'Educació de Castelló. Segons han explicat les mateixes fonts, l'objectiu és que els pares i les mares que necessiten deixar els xiquets puguen gaudir d'aquest servei públic i els xiquets tinguen un espai on quedar-se que no supose cost per a les famílies. Així mateix s'ha destacat també l'esforç de l'administració pública per tal d'incrementar aquest tipus d'aules.

Últimes notícies

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.