Correus intervé una carta amb dos projectils dirigida a Ayuso a Barcelona

Continuen les amenaces. Esta vegada, anaven dirigides a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. Una sucursal de Correus a Sant Cugat del Vallés (Barcelona) ha intervingut este dimarts una carta per a ella amb dos projectils en el seu interior, segons fonts policials.

El servei de missatgeria ha avisat als Mossos d’Esquadra, que es fan càrrec de la investigació de la missiva. Són més de cinc les cartes amb amenaces que han transcendit l’última setmana. Afecten líders del PSOE, de Podemos i ara del PP. De moment, ni els Mossos i Correus donen més detalls de l’ocorregut.

Segons la presidenta madrilenya, que ja havia patit amenaces anteriors, ha comentat que, “som un país segur i per això no cal donar-li més importància”. “Sí, cal traslladar-ho a jutges i policies perquè facen el seu treball. Això no és representatiu”, ha emfatitzat.

 

Una altra carta per a la directora de la Guàrdia Civil

 

Fonts de la Moncloa han confirmat que s’ha interceptat esta carta a Ayuso, així com una altra en el Centre de Tractament Automatitzat (CTA) de Vallecas dirigida de nou a la Direcció General de la Guàrdia Civil que contenia quatre projectils. “Les Forces i Cossos de Seguretat es troben ja investigant els fets”, han dit des del Govern, condemnant també amb rotunditat els fets i traslladant la seua “solidaritat” tant a Ayuso com a la directora de la Guàrdia Civil.

Les tres primeres cartes amb amenaces i bales van ser públiques el passat 22 d’abril i estaven dirigides al ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, el líder de Podemos, Pablo Iglesias i la directora de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Este dilluns, va ser la ministra d’Indústria Reyes Maroto qui va rebre una carta amb una navalla ensangonada, però en este cas, la policia ha trobat a l’autor. Es tracta d’un home de 65 anys “inofensiu” amb problemes de salut mental.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha volgut condemnar les amenaces a Isabel Díaz Ayuso i, de nou, a María Gámez. “Són amenaces a tots nosaltres i nosaltres. Ni tolerants ni còmplices amb la violència i la propagació de l’odi. Els demòcrates no ho consentirem. La nostra condemna sense pal·liatius i la major repulsa contra estos actes”, ha dit.

No ha sigut l’únic. Pablo Iglesias, Mónica García, Ángel Gabilondo, Edmundo Bal, Inés Arrimadas,  Isa Serra, Íñigo Errejón, Yolanda Díaz i altres dirigents de diferent tint polític també han volgut solidaritzar-se amb la presidenta madrilenya.

 

 

 

Últimes notícies

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.