13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Correus intervé una carta amb dos projectils dirigida a Ayuso a Barcelona

Continuen les amenaces. Esta vegada, anaven dirigides a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. Una sucursal de Correus a Sant Cugat del Vallés (Barcelona) ha intervingut este dimarts una carta per a ella amb dos projectils en el seu interior, segons fonts policials.

El servei de missatgeria ha avisat als Mossos d’Esquadra, que es fan càrrec de la investigació de la missiva. Són més de cinc les cartes amb amenaces que han transcendit l’última setmana. Afecten líders del PSOE, de Podemos i ara del PP. De moment, ni els Mossos i Correus donen més detalls de l’ocorregut.

Segons la presidenta madrilenya, que ja havia patit amenaces anteriors, ha comentat que, “som un país segur i per això no cal donar-li més importància”. “Sí, cal traslladar-ho a jutges i policies perquè facen el seu treball. Això no és representatiu”, ha emfatitzat.

 

Una altra carta per a la directora de la Guàrdia Civil

 

Fonts de la Moncloa han confirmat que s’ha interceptat esta carta a Ayuso, així com una altra en el Centre de Tractament Automatitzat (CTA) de Vallecas dirigida de nou a la Direcció General de la Guàrdia Civil que contenia quatre projectils. “Les Forces i Cossos de Seguretat es troben ja investigant els fets”, han dit des del Govern, condemnant també amb rotunditat els fets i traslladant la seua “solidaritat” tant a Ayuso com a la directora de la Guàrdia Civil.

Les tres primeres cartes amb amenaces i bales van ser públiques el passat 22 d’abril i estaven dirigides al ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, el líder de Podemos, Pablo Iglesias i la directora de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Este dilluns, va ser la ministra d’Indústria Reyes Maroto qui va rebre una carta amb una navalla ensangonada, però en este cas, la policia ha trobat a l’autor. Es tracta d’un home de 65 anys “inofensiu” amb problemes de salut mental.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha volgut condemnar les amenaces a Isabel Díaz Ayuso i, de nou, a María Gámez. “Són amenaces a tots nosaltres i nosaltres. Ni tolerants ni còmplices amb la violència i la propagació de l’odi. Els demòcrates no ho consentirem. La nostra condemna sense pal·liatius i la major repulsa contra estos actes”, ha dit.

No ha sigut l’únic. Pablo Iglesias, Mónica García, Ángel Gabilondo, Edmundo Bal, Inés Arrimadas,  Isa Serra, Íñigo Errejón, Yolanda Díaz i altres dirigents de diferent tint polític també han volgut solidaritzar-se amb la presidenta madrilenya.

 

 

 

Últimes notícies

Consum puja el salari un 2,9% a la seua plantilla de més de 23.000 empleats

Consum aplicarà des de febrer una pujada salarial del 2,9% a tota la seua plantilla. La cooperativa reforça al personal operatiu amb un complement que eleva l'alça al 3,44% en eixe col·lectiu.

Urtasun inaugurarà este dijous el congrés nacional de la patronal de les llibreries a València

Ernest Urtasun inaugurarà el dijous 5 el XXVII Congrés de CEGAL en el Palau de la Música de València, amb prop de 300 professionals del sector del llibre. La trobada es prolongarà fins al dissabte 7 i entregarà el divendres 6 els Premis Congrés a les Llibreries.

El COMA demanarà 9 anys i mig de presó per a la seua exgerente per l’estafa de 760.000 euros

El Col·legi de Metges d'Alacant ha avançat que reclamarà 9 anys i mig de presó per a la seua exgerente per una estafa de 760.000 euros i que no hi haurà acord en l'Audiència Provincial. La institució prioritza la restitució dels diners i la depuració de responsabilitats penals.

Skyfest Benidorm acollirà el certamen Or Vell, dedicat a la música de ball

Or Vell arribarà per primera vegada a la Comunitat Valenciana l'1 d'agost amb un format de gran producció en el recinte Skyfest de Benidorm. Hi haurà preregistre des de hui i venda general el 10 de febrer.

Morant qualifica de lamentable l’espectacle de Feijóo en la comissió de la DANA

Morant ha criticat la intervenció de Feijóo en la comissió de la DANA, li ha retret no demanar disculpes i ha denunciat que continua encobrint a Mazón.

Medicina Familiar demana urgències 24 hores amb criteris clínics, equitat i sostenibilitat

La societat valenciana de Medicina Familiar valora limitar les obertures 24 hores a zones d'alta demanda, però reclama criteris clínics, equitat i sostenibilitat i oferix col·laborar en el disseny del model.

Pérez Llorca demana al Govern la zona catastròfica després del temporal Harry i reclama la gestió del litoral

El Consell ha sol·licitat declarar zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit al Govern a transferir la gestió del litoral i executar projectes pendents.

Pérez Llorca defén que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha subratllat que la dana de València va evidenciar fallades en totes les Administracions, però ha remarcat que només el PP ha demanat perdó i assumit responsabilitats. Ha compartit la posició de Feijóo després de la seua compareixença en la comissió del Congrés i ha rebutjat polititzar l'accident ferroviari de Còrdova.