Correus intervé una carta amb dos projectils dirigida a Ayuso a Barcelona

Continuen les amenaces. Esta vegada, anaven dirigides a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. Una sucursal de Correus a Sant Cugat del Vallés (Barcelona) ha intervingut este dimarts una carta per a ella amb dos projectils en el seu interior, segons fonts policials.

El servei de missatgeria ha avisat als Mossos d’Esquadra, que es fan càrrec de la investigació de la missiva. Són més de cinc les cartes amb amenaces que han transcendit l’última setmana. Afecten líders del PSOE, de Podemos i ara del PP. De moment, ni els Mossos i Correus donen més detalls de l’ocorregut.

Segons la presidenta madrilenya, que ja havia patit amenaces anteriors, ha comentat que, “som un país segur i per això no cal donar-li més importància”. “Sí, cal traslladar-ho a jutges i policies perquè facen el seu treball. Això no és representatiu”, ha emfatitzat.

 

Una altra carta per a la directora de la Guàrdia Civil

 

Fonts de la Moncloa han confirmat que s’ha interceptat esta carta a Ayuso, així com una altra en el Centre de Tractament Automatitzat (CTA) de Vallecas dirigida de nou a la Direcció General de la Guàrdia Civil que contenia quatre projectils. “Les Forces i Cossos de Seguretat es troben ja investigant els fets”, han dit des del Govern, condemnant també amb rotunditat els fets i traslladant la seua “solidaritat” tant a Ayuso com a la directora de la Guàrdia Civil.

Les tres primeres cartes amb amenaces i bales van ser públiques el passat 22 d’abril i estaven dirigides al ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, el líder de Podemos, Pablo Iglesias i la directora de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Este dilluns, va ser la ministra d’Indústria Reyes Maroto qui va rebre una carta amb una navalla ensangonada, però en este cas, la policia ha trobat a l’autor. Es tracta d’un home de 65 anys “inofensiu” amb problemes de salut mental.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha volgut condemnar les amenaces a Isabel Díaz Ayuso i, de nou, a María Gámez. “Són amenaces a tots nosaltres i nosaltres. Ni tolerants ni còmplices amb la violència i la propagació de l’odi. Els demòcrates no ho consentirem. La nostra condemna sense pal·liatius i la major repulsa contra estos actes”, ha dit.

No ha sigut l’únic. Pablo Iglesias, Mónica García, Ángel Gabilondo, Edmundo Bal, Inés Arrimadas,  Isa Serra, Íñigo Errejón, Yolanda Díaz i altres dirigents de diferent tint polític també han volgut solidaritzar-se amb la presidenta madrilenya.

 

 

 

Últimes notícies

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.