Correus intervé una carta amb dos projectils dirigida a Ayuso a Barcelona

Continuen les amenaces. Esta vegada, anaven dirigides a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. Una sucursal de Correus a Sant Cugat del Vallés (Barcelona) ha intervingut este dimarts una carta per a ella amb dos projectils en el seu interior, segons fonts policials.

El servei de missatgeria ha avisat als Mossos d’Esquadra, que es fan càrrec de la investigació de la missiva. Són més de cinc les cartes amb amenaces que han transcendit l’última setmana. Afecten líders del PSOE, de Podemos i ara del PP. De moment, ni els Mossos i Correus donen més detalls de l’ocorregut.

Segons la presidenta madrilenya, que ja havia patit amenaces anteriors, ha comentat que, “som un país segur i per això no cal donar-li més importància”. “Sí, cal traslladar-ho a jutges i policies perquè facen el seu treball. Això no és representatiu”, ha emfatitzat.

 

Una altra carta per a la directora de la Guàrdia Civil

 

Fonts de la Moncloa han confirmat que s’ha interceptat esta carta a Ayuso, així com una altra en el Centre de Tractament Automatitzat (CTA) de Vallecas dirigida de nou a la Direcció General de la Guàrdia Civil que contenia quatre projectils. “Les Forces i Cossos de Seguretat es troben ja investigant els fets”, han dit des del Govern, condemnant també amb rotunditat els fets i traslladant la seua “solidaritat” tant a Ayuso com a la directora de la Guàrdia Civil.

Les tres primeres cartes amb amenaces i bales van ser públiques el passat 22 d’abril i estaven dirigides al ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, el líder de Podemos, Pablo Iglesias i la directora de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Este dilluns, va ser la ministra d’Indústria Reyes Maroto qui va rebre una carta amb una navalla ensangonada, però en este cas, la policia ha trobat a l’autor. Es tracta d’un home de 65 anys “inofensiu” amb problemes de salut mental.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha volgut condemnar les amenaces a Isabel Díaz Ayuso i, de nou, a María Gámez. “Són amenaces a tots nosaltres i nosaltres. Ni tolerants ni còmplices amb la violència i la propagació de l’odi. Els demòcrates no ho consentirem. La nostra condemna sense pal·liatius i la major repulsa contra estos actes”, ha dit.

No ha sigut l’únic. Pablo Iglesias, Mónica García, Ángel Gabilondo, Edmundo Bal, Inés Arrimadas,  Isa Serra, Íñigo Errejón, Yolanda Díaz i altres dirigents de diferent tint polític també han volgut solidaritzar-se amb la presidenta madrilenya.

 

 

 

Últimes notícies

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.

147 anys i mig de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per intentar introduir un alijo de 117 quilos de cocaïna al Port de València el 2020.

147 anys de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna al port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al port de València el 2020.

El PSPV obri el 2 i 3 de juliol el termini per a presentar candidatures a la Presidència de la Generalitat

La militància del PSPV-PSOE triarà en primàries qui encapçalarà la candidatura a la Presidència de la Generalitat en 2027, amb termini de presentació el 2 i 3 de juliol i possible segona volta el 26.