Creen una calculadora que mesura el risc de mortalitat de pacients amb coronavirus

 

Investigadors liderats per l’Hospital Clínic Sant Carles de Madrid han creat una eina que calcula el risc de morir que tenen els pacients amb coronavirus en una escala de l’1 al 4 tenint en compte una sèrie de variables.

 

Els investigadors van establir per al treball diferents factors associats a la mortalitat a partir dels que han creat la calculadora electrònica amb l’objectiu que qualsevol sanitari «estiga on estiga i independentment dels recursos del centre puga determinar davant de quina classe de pacient està i poder prendre decisions sobre el seu tractament».

 

Ho explica l’investigador principal del projecte, Iván Núñez, en un comunicat de la Fundació Interhospitalària per a la Investigació Cardiovascular (FIC) i la Fundació Institut per a la Millora de l’Assistència Sanitària (IMAS), que han col·laborat en el projecte.

 

S’han analitzat més de 1.000 pacients

Els investigadors van analitzar un total de 1.021 pacients donats d’alta per coronavirus de 23 hospitals en quatre països entre el 8 de febrer i l’1 d’abril d’enguany, però «a causa de l’heterogeneïtat» entre països respecte a les característiques clíniques dels pacients, només es van considerar els d’Itàlia i Espanya, assenyala la nota.

 

L‘edat mitjana dels seleccionats va ser de 70 anys i un poc més de la mitat, el 59,6%, era home. Els símptomes més comuns en l’ingrés van ser la febre (78,2%), la tos i dispnea (més del 50% dels casos del que el 38% tenia baixa saturació d’oxigen).

 

La investigació va identificar l’edat avançada, la hipertensió, l’obesitat, la insuficiència renal, la immunosupressió, una saturació d’oxigen per davall del 92% i l’elevació de la proteïna CReactiva com els factors de risc de mortalitat més rellevants.

 

En els casos de pacients menors de 70 anys, l’obesitat i la immunosupressió tenen un risc més pronunciat, mentres que la hipertensió estava associada a major mortalitat en aquells que superaven esta edat. Segons Núñez, qui també és cardiòleg del Clínic, això pot ser pel fet que l’«envelliment reduïx la capacitat de respondre a l’estrés agut i, per tant, protegix de les influències negatives dels nostres sistemes immunitari i adaptatiu».

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.