Creen una calculadora que mesura el risc de mortalitat de pacients amb coronavirus

 

Investigadors liderats per l’Hospital Clínic Sant Carles de Madrid han creat una eina que calcula el risc de morir que tenen els pacients amb coronavirus en una escala de l’1 al 4 tenint en compte una sèrie de variables.

 

Els investigadors van establir per al treball diferents factors associats a la mortalitat a partir dels que han creat la calculadora electrònica amb l’objectiu que qualsevol sanitari «estiga on estiga i independentment dels recursos del centre puga determinar davant de quina classe de pacient està i poder prendre decisions sobre el seu tractament».

 

Ho explica l’investigador principal del projecte, Iván Núñez, en un comunicat de la Fundació Interhospitalària per a la Investigació Cardiovascular (FIC) i la Fundació Institut per a la Millora de l’Assistència Sanitària (IMAS), que han col·laborat en el projecte.

 

S’han analitzat més de 1.000 pacients

Els investigadors van analitzar un total de 1.021 pacients donats d’alta per coronavirus de 23 hospitals en quatre països entre el 8 de febrer i l’1 d’abril d’enguany, però «a causa de l’heterogeneïtat» entre països respecte a les característiques clíniques dels pacients, només es van considerar els d’Itàlia i Espanya, assenyala la nota.

 

L‘edat mitjana dels seleccionats va ser de 70 anys i un poc més de la mitat, el 59,6%, era home. Els símptomes més comuns en l’ingrés van ser la febre (78,2%), la tos i dispnea (més del 50% dels casos del que el 38% tenia baixa saturació d’oxigen).

 

La investigació va identificar l’edat avançada, la hipertensió, l’obesitat, la insuficiència renal, la immunosupressió, una saturació d’oxigen per davall del 92% i l’elevació de la proteïna CReactiva com els factors de risc de mortalitat més rellevants.

 

En els casos de pacients menors de 70 anys, l’obesitat i la immunosupressió tenen un risc més pronunciat, mentres que la hipertensió estava associada a major mortalitat en aquells que superaven esta edat. Segons Núñez, qui també és cardiòleg del Clínic, això pot ser pel fet que l’«envelliment reduïx la capacitat de respondre a l’estrés agut i, per tant, protegix de les influències negatives dels nostres sistemes immunitari i adaptatiu».

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.