El Cuco i la seua mare, a judici pel cas de Marta del Castillo

El Cuco i la seua mare, Rosalía García han tornat hui a visitar els jutjats pel cas de l’assassinat de Marta del Castillo.

Se’ls acusa d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana. La Fiscalia reclama per a cadascun d’ells huit mesos de presó i multes de 1.500 euros, mentre la família de la víctima demana dos anys de presó i multes de 1.800 euros.

Ara, el jutge els cita per entendre que tant ‘El Cuco’ com la seua mare i la parella d’aquesta, ja morta, “van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009“, data de l’assassinat de Marta del Castillo.

‘El Cuco’ va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre de menors per encobrir el crim pel qual Miguel Carcaño, nuvi de la jove assassinada, va ser condemnat a 21 anys.

Aquest engany s’ha conegut gràcies a ‘l’infiltrat’, un home vinculat a l’àmbit policial/delinqüencial que, en 2009, després de la desaparició de la jove sevillana, decideix pel seu compte i risc fer-se amic de la mare del Cuco i d’Ángel, el marit d’ella, els qui estaven a la vora del divorci.

Els tres es coneixien de vista d’un bar que freqüentaven i ell va anar estrenyent la confiança fins al punt de, segons compte l’Infiltrat, mantindre una relació amb ella més íntima. Això sí, sempre amb una gravadora oculta encesa que registrara totes les converses. No ho feia per diners, sinó perquè volia ajudar.

Segons explica, ‘El Confidencial’, en una d’aquestes xarrades, registra una cosa important que ell mateix relata així: “En aquest enregistrament que mantinc amb Rosalía, ella en actitud jocosa riu de les labors de cerca que s’estan emprenent per a buscar a Marta. Llavors ella m’insisteix que el cos no apareixerà, em fa aqueixa afirmació, dic, bo, pots tindre aqueixa idea després que hagen estat buscant en un lloc, en un altre lloc i el cos no haja aparegut, però, clar, en algun moment apareixerà. I ella em contesta: ‘No, el cos no apareixerà’. Jo li explique que aqueixa afirmació tan categòrica no la pot fer perquè no té una bola de cristall per a saber si la trobaran i ella insisteix: ‘Veurem, quan et dic que no apareixerà, és que no apareixerà i no és que jo siga bruixota, és que no apareixerà res’. Li conteste dient-li que només una persona que tinga ple coneixement del qual va passar pot fer semblant afirmació. ‘Perquè llavors, què t’estic dient?’, em va contestar”.

Aquestes més de 600 hores d’enregistraments han sigut admeses pel jutge.

El jutge acusa ‘El Cuco’ de mentir per dir que no va ser a la casa quan van assassinar a Marta del Castillo
El magistrat recorda que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, ‘El Cuco’ va prestar declaració en qualitat de testimoni en el judici als majors i va assegurar “de manera falsa” que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on la jove va ser assassinada.

De fet, l’instructor assenyala que les proves “han evidenciat” en contra del declarat pels tres investigats davant el tribunal que la tard nit del dia 24 de gener de 2009 ‘El Cuco’ “sí que va estar” en el domicili de Lleó XIII, que aqueix mateix dia va estar amb un amic fins a les 20.30 o 20.45 hores i que a uns altres dels seus amics “els va veure a partir de les 22.30 hores del mateix dia“.

També diu que “no és cert que al voltant de les 23.30 hores d’aqueix dia es trobara en els voltants del seu domicili amb el marit de la seua mare quan aquest anava a tirar el fem ni que la mare de ‘El Cuco’ i la seua parella estigueren fora de la seua casa, en el bar La Portada, fins a les 4.30 hores o 5.00 hores del dia 25″, tal com va declarar la mare.

En el judici està previst conéixer el testimoniatge de fins a tretze testimonis, inclòs Miguel Carcaño, citat el 31 de maig, davant la jutge penal 7 de Sevilla, Olga Cecilia Simón.

La jutgessa ha accedit a la petició de la família de Marta del Castillo perquè Carcaño siga traslladat a Sevilla des de la presó d’Herrera de la Manxa amb la finalitat que comparega presencialment i no mitjançant una videoconferència des de la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.