El Cuco i la seua mare, a judici pel cas de Marta del Castillo

El Cuco i la seua mare, Rosalía García han tornat hui a visitar els jutjats pel cas de l’assassinat de Marta del Castillo.

Se’ls acusa d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana. La Fiscalia reclama per a cadascun d’ells huit mesos de presó i multes de 1.500 euros, mentre la família de la víctima demana dos anys de presó i multes de 1.800 euros.

Ara, el jutge els cita per entendre que tant ‘El Cuco’ com la seua mare i la parella d’aquesta, ja morta, «van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009«, data de l’assassinat de Marta del Castillo.

‘El Cuco’ va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre de menors per encobrir el crim pel qual Miguel Carcaño, nuvi de la jove assassinada, va ser condemnat a 21 anys.

Aquest engany s’ha conegut gràcies a ‘l’infiltrat’, un home vinculat a l’àmbit policial/delinqüencial que, en 2009, després de la desaparició de la jove sevillana, decideix pel seu compte i risc fer-se amic de la mare del Cuco i d’Ángel, el marit d’ella, els qui estaven a la vora del divorci.

Els tres es coneixien de vista d’un bar que freqüentaven i ell va anar estrenyent la confiança fins al punt de, segons compte l’Infiltrat, mantindre una relació amb ella més íntima. Això sí, sempre amb una gravadora oculta encesa que registrara totes les converses. No ho feia per diners, sinó perquè volia ajudar.

Segons explica, ‘El Confidencial’, en una d’aquestes xarrades, registra una cosa important que ell mateix relata així: “En aquest enregistrament que mantinc amb Rosalía, ella en actitud jocosa riu de les labors de cerca que s’estan emprenent per a buscar a Marta. Llavors ella m’insisteix que el cos no apareixerà, em fa aqueixa afirmació, dic, bo, pots tindre aqueixa idea després que hagen estat buscant en un lloc, en un altre lloc i el cos no haja aparegut, però, clar, en algun moment apareixerà. I ella em contesta: ‘No, el cos no apareixerà’. Jo li explique que aqueixa afirmació tan categòrica no la pot fer perquè no té una bola de cristall per a saber si la trobaran i ella insisteix: ‘Veurem, quan et dic que no apareixerà, és que no apareixerà i no és que jo siga bruixota, és que no apareixerà res’. Li conteste dient-li que només una persona que tinga ple coneixement del qual va passar pot fer semblant afirmació. ‘Perquè llavors, què t’estic dient?’, em va contestar”.

Aquestes més de 600 hores d’enregistraments han sigut admeses pel jutge.

El jutge acusa ‘El Cuco’ de mentir per dir que no va ser a la casa quan van assassinar a Marta del Castillo
El magistrat recorda que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, ‘El Cuco’ va prestar declaració en qualitat de testimoni en el judici als majors i va assegurar «de manera falsa» que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on la jove va ser assassinada.

De fet, l’instructor assenyala que les proves «han evidenciat» en contra del declarat pels tres investigats davant el tribunal que la tard nit del dia 24 de gener de 2009 ‘El Cuco’ «sí que va estar» en el domicili de Lleó XIII, que aqueix mateix dia va estar amb un amic fins a les 20.30 o 20.45 hores i que a uns altres dels seus amics «els va veure a partir de les 22.30 hores del mateix dia«.

També diu que «no és cert que al voltant de les 23.30 hores d’aqueix dia es trobara en els voltants del seu domicili amb el marit de la seua mare quan aquest anava a tirar el fem ni que la mare de ‘El Cuco’ i la seua parella estigueren fora de la seua casa, en el bar La Portada, fins a les 4.30 hores o 5.00 hores del dia 25″, tal com va declarar la mare.

En el judici està previst conéixer el testimoniatge de fins a tretze testimonis, inclòs Miguel Carcaño, citat el 31 de maig, davant la jutge penal 7 de Sevilla, Olga Cecilia Simón.

La jutgessa ha accedit a la petició de la família de Marta del Castillo perquè Carcaño siga traslladat a Sevilla des de la presó d’Herrera de la Manxa amb la finalitat que comparega presencialment i no mitjançant una videoconferència des de la presó.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.