El Cuco i la seua mare, a judici pel cas de Marta del Castillo

El Cuco i la seua mare, Rosalía García han tornat hui a visitar els jutjats pel cas de l’assassinat de Marta del Castillo.

Se’ls acusa d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana. La Fiscalia reclama per a cadascun d’ells huit mesos de presó i multes de 1.500 euros, mentre la família de la víctima demana dos anys de presó i multes de 1.800 euros.

Ara, el jutge els cita per entendre que tant ‘El Cuco’ com la seua mare i la parella d’aquesta, ja morta, «van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009«, data de l’assassinat de Marta del Castillo.

‘El Cuco’ va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre de menors per encobrir el crim pel qual Miguel Carcaño, nuvi de la jove assassinada, va ser condemnat a 21 anys.

Aquest engany s’ha conegut gràcies a ‘l’infiltrat’, un home vinculat a l’àmbit policial/delinqüencial que, en 2009, després de la desaparició de la jove sevillana, decideix pel seu compte i risc fer-se amic de la mare del Cuco i d’Ángel, el marit d’ella, els qui estaven a la vora del divorci.

Els tres es coneixien de vista d’un bar que freqüentaven i ell va anar estrenyent la confiança fins al punt de, segons compte l’Infiltrat, mantindre una relació amb ella més íntima. Això sí, sempre amb una gravadora oculta encesa que registrara totes les converses. No ho feia per diners, sinó perquè volia ajudar.

Segons explica, ‘El Confidencial’, en una d’aquestes xarrades, registra una cosa important que ell mateix relata així: “En aquest enregistrament que mantinc amb Rosalía, ella en actitud jocosa riu de les labors de cerca que s’estan emprenent per a buscar a Marta. Llavors ella m’insisteix que el cos no apareixerà, em fa aqueixa afirmació, dic, bo, pots tindre aqueixa idea després que hagen estat buscant en un lloc, en un altre lloc i el cos no haja aparegut, però, clar, en algun moment apareixerà. I ella em contesta: ‘No, el cos no apareixerà’. Jo li explique que aqueixa afirmació tan categòrica no la pot fer perquè no té una bola de cristall per a saber si la trobaran i ella insisteix: ‘Veurem, quan et dic que no apareixerà, és que no apareixerà i no és que jo siga bruixota, és que no apareixerà res’. Li conteste dient-li que només una persona que tinga ple coneixement del qual va passar pot fer semblant afirmació. ‘Perquè llavors, què t’estic dient?’, em va contestar”.

Aquestes més de 600 hores d’enregistraments han sigut admeses pel jutge.

El jutge acusa ‘El Cuco’ de mentir per dir que no va ser a la casa quan van assassinar a Marta del Castillo
El magistrat recorda que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, ‘El Cuco’ va prestar declaració en qualitat de testimoni en el judici als majors i va assegurar «de manera falsa» que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on la jove va ser assassinada.

De fet, l’instructor assenyala que les proves «han evidenciat» en contra del declarat pels tres investigats davant el tribunal que la tard nit del dia 24 de gener de 2009 ‘El Cuco’ «sí que va estar» en el domicili de Lleó XIII, que aqueix mateix dia va estar amb un amic fins a les 20.30 o 20.45 hores i que a uns altres dels seus amics «els va veure a partir de les 22.30 hores del mateix dia«.

També diu que «no és cert que al voltant de les 23.30 hores d’aqueix dia es trobara en els voltants del seu domicili amb el marit de la seua mare quan aquest anava a tirar el fem ni que la mare de ‘El Cuco’ i la seua parella estigueren fora de la seua casa, en el bar La Portada, fins a les 4.30 hores o 5.00 hores del dia 25″, tal com va declarar la mare.

En el judici està previst conéixer el testimoniatge de fins a tretze testimonis, inclòs Miguel Carcaño, citat el 31 de maig, davant la jutge penal 7 de Sevilla, Olga Cecilia Simón.

La jutgessa ha accedit a la petició de la família de Marta del Castillo perquè Carcaño siga traslladat a Sevilla des de la presó d’Herrera de la Manxa amb la finalitat que comparega presencialment i no mitjançant una videoconferència des de la presó.

Últimes notícies

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.