La defensa de ‘La Manada’ afegix una foto de la denunciant amb una samarreta com a prova: «Faces el que faces, lleva’t les bragues»

 

 

  

El tribunal que està jutjant des del dilluns, 13 de novembre, als membres de ‘La Manada’ per una presumpta violació durant els Sanfermins de 2016, no va a valorar els missatges de WhatsApp previs al viatge a Pamplona, així com tampoc els fets anteriors en Pozoblanco —quatre d’ells van abusar presumptament a una dona—.

 

 

  

  

Una de les proves que sí que van a tindre en compte és la imatge extreta en les xarxes socials de la jove agredida. Tal com ho informa ‘El Mundo’, es tracta d’una fotografia que ha pujat recentment en el seu perfil d’Instagram. En ella es veu a una persona «amb una samarreta».

 

 

  

Precisament, l’advocat que representa a tres dels acusats, Agustín Martínez Becerra, qui va demanar que s’incloguera. L’important d’esta samarreta és el missatge escrit en ella: «Faces el que faces, lleva’t les bragues».

 

Açò seria rellevant per a la defensa. La samarreta no la lluïx la denunciant sinó un personatge famós. La frase prové del reality show ‘Super Shore’ —lema de Karime, un dels seus participants—.

 

Un judici paral·lel en les xarxes

Com bé sabem, este judici és dels més mediàtics en els últims anys. No solament en els mitjans de comunicació, sinó en les xarxes socials. Internet s’ha convertit en un tribunal popular on tothom pot jutjar. L’opinió s’ha convertit en judici.

 

Les xarxes socials com a proves

La defensa per part dels acusats és aportar proves de la vida personal de la jove agredida. Esta seria la seua estratègia. Passaria per investigar les xarxes socials de la xica per a esbrinar que moviments realitza, i així, demostrar que coincidixen les seues aptituds psicològiques posttraumàtiques.

De moment la jove agredida aparenta tindre una vida completament normal. D’esta manera, no se la pot assenyalar com la dona que va ser violada durant els Sanfermins.

  

  

Durant el judici d’este passat dilluns, 13 de novembre, es va demanar que en els informes de recerca de la xica s’inclogueren les seues xarxes socials, així com la foto de la samarreta. El tribunal va acceptar a la petició. En la seua defensa: «No sóc jo qui apareix en la imatge i la frase és d’una reality molt conegut». Mentrestant, el debat seguix parlant-se en les xarxes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.