La defensa de ‘La Manada’ afegix una foto de la denunciant amb una samarreta com a prova: «Faces el que faces, lleva’t les bragues»

 

 

  

El tribunal que està jutjant des del dilluns, 13 de novembre, als membres de ‘La Manada’ per una presumpta violació durant els Sanfermins de 2016, no va a valorar els missatges de WhatsApp previs al viatge a Pamplona, així com tampoc els fets anteriors en Pozoblanco —quatre d’ells van abusar presumptament a una dona—.

 

 

  

  

Una de les proves que sí que van a tindre en compte és la imatge extreta en les xarxes socials de la jove agredida. Tal com ho informa ‘El Mundo’, es tracta d’una fotografia que ha pujat recentment en el seu perfil d’Instagram. En ella es veu a una persona «amb una samarreta».

 

 

  

Precisament, l’advocat que representa a tres dels acusats, Agustín Martínez Becerra, qui va demanar que s’incloguera. L’important d’esta samarreta és el missatge escrit en ella: «Faces el que faces, lleva’t les bragues».

 

Açò seria rellevant per a la defensa. La samarreta no la lluïx la denunciant sinó un personatge famós. La frase prové del reality show ‘Super Shore’ —lema de Karime, un dels seus participants—.

 

Un judici paral·lel en les xarxes

Com bé sabem, este judici és dels més mediàtics en els últims anys. No solament en els mitjans de comunicació, sinó en les xarxes socials. Internet s’ha convertit en un tribunal popular on tothom pot jutjar. L’opinió s’ha convertit en judici.

 

Les xarxes socials com a proves

La defensa per part dels acusats és aportar proves de la vida personal de la jove agredida. Esta seria la seua estratègia. Passaria per investigar les xarxes socials de la xica per a esbrinar que moviments realitza, i així, demostrar que coincidixen les seues aptituds psicològiques posttraumàtiques.

De moment la jove agredida aparenta tindre una vida completament normal. D’esta manera, no se la pot assenyalar com la dona que va ser violada durant els Sanfermins.

  

  

Durant el judici d’este passat dilluns, 13 de novembre, es va demanar que en els informes de recerca de la xica s’inclogueren les seues xarxes socials, així com la foto de la samarreta. El tribunal va acceptar a la petició. En la seua defensa: «No sóc jo qui apareix en la imatge i la frase és d’una reality molt conegut». Mentrestant, el debat seguix parlant-se en les xarxes.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU