La defensa de ‘La Manada’ afegix una foto de la denunciant amb una samarreta com a prova: «Faces el que faces, lleva’t les bragues»

 

 

  

El tribunal que està jutjant des del dilluns, 13 de novembre, als membres de ‘La Manada’ per una presumpta violació durant els Sanfermins de 2016, no va a valorar els missatges de WhatsApp previs al viatge a Pamplona, així com tampoc els fets anteriors en Pozoblanco —quatre d’ells van abusar presumptament a una dona—.

 

 

  

  

Una de les proves que sí que van a tindre en compte és la imatge extreta en les xarxes socials de la jove agredida. Tal com ho informa ‘El Mundo’, es tracta d’una fotografia que ha pujat recentment en el seu perfil d’Instagram. En ella es veu a una persona «amb una samarreta».

 

 

  

Precisament, l’advocat que representa a tres dels acusats, Agustín Martínez Becerra, qui va demanar que s’incloguera. L’important d’esta samarreta és el missatge escrit en ella: «Faces el que faces, lleva’t les bragues».

 

Açò seria rellevant per a la defensa. La samarreta no la lluïx la denunciant sinó un personatge famós. La frase prové del reality show ‘Super Shore’ —lema de Karime, un dels seus participants—.

 

Un judici paral·lel en les xarxes

Com bé sabem, este judici és dels més mediàtics en els últims anys. No solament en els mitjans de comunicació, sinó en les xarxes socials. Internet s’ha convertit en un tribunal popular on tothom pot jutjar. L’opinió s’ha convertit en judici.

 

Les xarxes socials com a proves

La defensa per part dels acusats és aportar proves de la vida personal de la jove agredida. Esta seria la seua estratègia. Passaria per investigar les xarxes socials de la xica per a esbrinar que moviments realitza, i així, demostrar que coincidixen les seues aptituds psicològiques posttraumàtiques.

De moment la jove agredida aparenta tindre una vida completament normal. D’esta manera, no se la pot assenyalar com la dona que va ser violada durant els Sanfermins.

  

  

Durant el judici d’este passat dilluns, 13 de novembre, es va demanar que en els informes de recerca de la xica s’inclogueren les seues xarxes socials, així com la foto de la samarreta. El tribunal va acceptar a la petició. En la seua defensa: «No sóc jo qui apareix en la imatge i la frase és d’una reality molt conegut». Mentrestant, el debat seguix parlant-se en les xarxes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.