Deixen en llibertat provisional sense fiança al yomus que va agredir diverses persones el 9 d’Octubre

El yomus conegut com a 'l'Alfarrasí' acusat d'haver agredit el 9 d'Octubre diverses persones en la manifestació a la ciutat de València ha sigut posat en llibertat provisional sense fiança pel jutge, segons fonts del TSJ de la Comunitat. L'agressor deurà comparéixer mensualment en el jutjat. El membre de la penya ultra Yomus del Valencia CF, Vicent Estruch, és un dels 17 investigats d'ultradreta que fan perpetrar les agressions feixistes del 9 d'Octubre a la manifestació celebrada tots els anys a favor de la llengua i la cultura valencianes organitzada per la Comissió Nou d'Octubre.

 

  

El yomus s'ha acollit este matí al seu dret de no declarar després d'acudir este matí al Jutjat d'Instrucció número 15 de València, encarregat del cas, on hi ha altres 16 investigats. Segons ha informat 'Levante-EMV' ha argumentat que el seu lletrat va tindre accés a la causa fa un dia i que no ha tingut temps per a vore les proves que hi ha contra ell per a preparar-li bé la defensa. L'home havia sigut citat en els jutjats el passat dimecres però la seu compareixença va ser ajornada a hui divendres al no haver sigut rebuda per les parts la totalitat de l'expedient judicial. L'agressor va arribar a la Ciutat de la Justícia de València entre espentes quan es dirigia a declarar per dites agressions el dia 9 d'Octubre. Una mesura per la qual el jutge havia rebutjat prèviament a adoptar mesures especials de seguretat per a l'entrada d'Estruch, com ell havia demanat. El yomus demanava un dispositiu especial de seguretat per entendre que la seguretat era insuficient.

Últimes notícies

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.

Aemet activa l’avís groc en el litoral de València per màximes de 36 graus este divendres

Aemet activa este divendres l'avís groc en el litoral de la província de València per temperatures màximes de fins a 36 graus, amb una probabilitat d'entre el 40 i el 70 per cent.

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.