11.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Investiguen a un home per un delicte contra els drets dels treballadors a Picassent

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CHAMBÁN”, ha investigat a una persona per un delicte contra els drets dels treballadors en la localitat de Picassent.

La investigació va començar a mitjan passat mes de gener, quan un vehicle oficial de la Guàrdia Civil va ser requerit perquè es desplaçara a la seu d’una empresa dedicada a la recol·lecció de cítrics en el municipi de Picassent.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, un dels treballadors de l’empresa, de 22 anys i de nacionalitat algeriana, va afirmar que li havien fet lliurament d’un xec, al seu nom, per un valor de 2.700 euros. Efectiu que havia de repartir entre 6 treballadors més, tots homes i de nacionalitat algeriana, els quals mancaven de contracte de treball i no es trobaven donats d’alta en el Règim de la Seguretat Social.

En el transcurs d’esta investigació, els agents, gràcies a la col·laboració d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, van verificar que, dins d’esta companyia, existien un total de 26 treballadors de manera irregular.

Fruit de les investigacions es va poder comprovar, que el gerent de l’empresa, els va prometre a estes persones, les quals s’havien desplaçat des d’Algèria, per a treballar en la seua companyia, un allotjament en la campanya de recol·lecció.

Es tractava d’una granja abandonada, sense subministrament elèctric ni aigua, en el terme municipal de Tavernes Blanques i en una situació totalment precària i insalubre.

Els agents de la Guàrdia Civil van acarar, juntament amb la Brigada d’Estrangeria del Cos de la Policia Nacional, que 22 d’estos empleats, en situació irregular a Espanya, residien en la granja ressenyada.

L’operació va finalitzar a principis del present mes quan, agents de la Guàrdia Civil de Picassent, van procedir a la investigació del gerent de l’empresa de cítrics, un home de 35 anys i de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta participació en un delicte contra els drets dels treballadors.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Picassent.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.