Investiguen a un home per un delicte contra els drets dels treballadors a Picassent

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CHAMBÁN”, ha investigat a una persona per un delicte contra els drets dels treballadors en la localitat de Picassent.

La investigació va començar a mitjan passat mes de gener, quan un vehicle oficial de la Guàrdia Civil va ser requerit perquè es desplaçara a la seu d’una empresa dedicada a la recol·lecció de cítrics en el municipi de Picassent.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, un dels treballadors de l’empresa, de 22 anys i de nacionalitat algeriana, va afirmar que li havien fet lliurament d’un xec, al seu nom, per un valor de 2.700 euros. Efectiu que havia de repartir entre 6 treballadors més, tots homes i de nacionalitat algeriana, els quals mancaven de contracte de treball i no es trobaven donats d’alta en el Règim de la Seguretat Social.

En el transcurs d’esta investigació, els agents, gràcies a la col·laboració d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, van verificar que, dins d’esta companyia, existien un total de 26 treballadors de manera irregular.

Fruit de les investigacions es va poder comprovar, que el gerent de l’empresa, els va prometre a estes persones, les quals s’havien desplaçat des d’Algèria, per a treballar en la seua companyia, un allotjament en la campanya de recol·lecció.

Es tractava d’una granja abandonada, sense subministrament elèctric ni aigua, en el terme municipal de Tavernes Blanques i en una situació totalment precària i insalubre.

Els agents de la Guàrdia Civil van acarar, juntament amb la Brigada d’Estrangeria del Cos de la Policia Nacional, que 22 d’estos empleats, en situació irregular a Espanya, residien en la granja ressenyada.

L’operació va finalitzar a principis del present mes quan, agents de la Guàrdia Civil de Picassent, van procedir a la investigació del gerent de l’empresa de cítrics, un home de 35 anys i de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta participació en un delicte contra els drets dels treballadors.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Picassent.

Últimes notícies

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.