Investiguen a un home per un delicte contra els drets dels treballadors a Picassent

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CHAMBÁN”, ha investigat a una persona per un delicte contra els drets dels treballadors en la localitat de Picassent.

La investigació va començar a mitjan passat mes de gener, quan un vehicle oficial de la Guàrdia Civil va ser requerit perquè es desplaçara a la seu d’una empresa dedicada a la recol·lecció de cítrics en el municipi de Picassent.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, un dels treballadors de l’empresa, de 22 anys i de nacionalitat algeriana, va afirmar que li havien fet lliurament d’un xec, al seu nom, per un valor de 2.700 euros. Efectiu que havia de repartir entre 6 treballadors més, tots homes i de nacionalitat algeriana, els quals mancaven de contracte de treball i no es trobaven donats d’alta en el Règim de la Seguretat Social.

En el transcurs d’esta investigació, els agents, gràcies a la col·laboració d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, van verificar que, dins d’esta companyia, existien un total de 26 treballadors de manera irregular.

Fruit de les investigacions es va poder comprovar, que el gerent de l’empresa, els va prometre a estes persones, les quals s’havien desplaçat des d’Algèria, per a treballar en la seua companyia, un allotjament en la campanya de recol·lecció.

Es tractava d’una granja abandonada, sense subministrament elèctric ni aigua, en el terme municipal de Tavernes Blanques i en una situació totalment precària i insalubre.

Els agents de la Guàrdia Civil van acarar, juntament amb la Brigada d’Estrangeria del Cos de la Policia Nacional, que 22 d’estos empleats, en situació irregular a Espanya, residien en la granja ressenyada.

L’operació va finalitzar a principis del present mes quan, agents de la Guàrdia Civil de Picassent, van procedir a la investigació del gerent de l’empresa de cítrics, un home de 35 anys i de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta participació en un delicte contra els drets dels treballadors.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Picassent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.