Investiguen a un home per un delicte contra els drets dels treballadors a Picassent

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CHAMBÁN”, ha investigat a una persona per un delicte contra els drets dels treballadors en la localitat de Picassent.

La investigació va començar a mitjan passat mes de gener, quan un vehicle oficial de la Guàrdia Civil va ser requerit perquè es desplaçara a la seu d’una empresa dedicada a la recol·lecció de cítrics en el municipi de Picassent.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, un dels treballadors de l’empresa, de 22 anys i de nacionalitat algeriana, va afirmar que li havien fet lliurament d’un xec, al seu nom, per un valor de 2.700 euros. Efectiu que havia de repartir entre 6 treballadors més, tots homes i de nacionalitat algeriana, els quals mancaven de contracte de treball i no es trobaven donats d’alta en el Règim de la Seguretat Social.

En el transcurs d’esta investigació, els agents, gràcies a la col·laboració d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, van verificar que, dins d’esta companyia, existien un total de 26 treballadors de manera irregular.

Fruit de les investigacions es va poder comprovar, que el gerent de l’empresa, els va prometre a estes persones, les quals s’havien desplaçat des d’Algèria, per a treballar en la seua companyia, un allotjament en la campanya de recol·lecció.

Es tractava d’una granja abandonada, sense subministrament elèctric ni aigua, en el terme municipal de Tavernes Blanques i en una situació totalment precària i insalubre.

Els agents de la Guàrdia Civil van acarar, juntament amb la Brigada d’Estrangeria del Cos de la Policia Nacional, que 22 d’estos empleats, en situació irregular a Espanya, residien en la granja ressenyada.

L’operació va finalitzar a principis del present mes quan, agents de la Guàrdia Civil de Picassent, van procedir a la investigació del gerent de l’empresa de cítrics, un home de 35 anys i de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta participació en un delicte contra els drets dels treballadors.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Picassent.

Últimes notícies

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.