Investiguen a un home per un delicte contra els drets dels treballadors a Picassent

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CHAMBÁN”, ha investigat a una persona per un delicte contra els drets dels treballadors en la localitat de Picassent.

La investigació va començar a mitjan passat mes de gener, quan un vehicle oficial de la Guàrdia Civil va ser requerit perquè es desplaçara a la seu d’una empresa dedicada a la recol·lecció de cítrics en el municipi de Picassent.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, un dels treballadors de l’empresa, de 22 anys i de nacionalitat algeriana, va afirmar que li havien fet lliurament d’un xec, al seu nom, per un valor de 2.700 euros. Efectiu que havia de repartir entre 6 treballadors més, tots homes i de nacionalitat algeriana, els quals mancaven de contracte de treball i no es trobaven donats d’alta en el Règim de la Seguretat Social.

En el transcurs d’esta investigació, els agents, gràcies a la col·laboració d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, van verificar que, dins d’esta companyia, existien un total de 26 treballadors de manera irregular.

Fruit de les investigacions es va poder comprovar, que el gerent de l’empresa, els va prometre a estes persones, les quals s’havien desplaçat des d’Algèria, per a treballar en la seua companyia, un allotjament en la campanya de recol·lecció.

Es tractava d’una granja abandonada, sense subministrament elèctric ni aigua, en el terme municipal de Tavernes Blanques i en una situació totalment precària i insalubre.

Els agents de la Guàrdia Civil van acarar, juntament amb la Brigada d’Estrangeria del Cos de la Policia Nacional, que 22 d’estos empleats, en situació irregular a Espanya, residien en la granja ressenyada.

L’operació va finalitzar a principis del present mes quan, agents de la Guàrdia Civil de Picassent, van procedir a la investigació del gerent de l’empresa de cítrics, un home de 35 anys i de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta participació en un delicte contra els drets dels treballadors.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Picassent.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA citarà alcaldes, alts càrrecs i bombers forestals com a testimonis

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en què van morir 230 persones, ha fixat per a setembre i octubre la declaració de deu testimonis, entre ells alcaldes, responsables del Consell, tècnics i bombers forestals.

El Museu de Belles Arts de València descobreix els anys de formació que van forjar el geni de Rubens

El Museu de Belles Arts de València presenta l’exposició 'Rubens. El floreixement d’un geni', que reconstrueix les influències i el context que van marcar els primers anys del mestre flamenc a Anvers.

La defensa d’Emilio Argüeso reclama un careo amb l’alcaldessa de Torrent per la telefonada del dia de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüeso, ha sol·licitat a la jutgessa un careo amb l’alcaldessa de Torrent per aclarir com va ser la telefonada que van mantindre el 29 d’octubre de 2024, en plena DANA, i el contingut exacte de la informació sobre el risc i una possible víctima.

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.