Investiguen a un home per un delicte contra els drets dels treballadors a Picassent

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CHAMBÁN”, ha investigat a una persona per un delicte contra els drets dels treballadors en la localitat de Picassent.

La investigació va començar a mitjan passat mes de gener, quan un vehicle oficial de la Guàrdia Civil va ser requerit perquè es desplaçara a la seu d’una empresa dedicada a la recol·lecció de cítrics en el municipi de Picassent.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, un dels treballadors de l’empresa, de 22 anys i de nacionalitat algeriana, va afirmar que li havien fet lliurament d’un xec, al seu nom, per un valor de 2.700 euros. Efectiu que havia de repartir entre 6 treballadors més, tots homes i de nacionalitat algeriana, els quals mancaven de contracte de treball i no es trobaven donats d’alta en el Règim de la Seguretat Social.

En el transcurs d’esta investigació, els agents, gràcies a la col·laboració d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, van verificar que, dins d’esta companyia, existien un total de 26 treballadors de manera irregular.

Fruit de les investigacions es va poder comprovar, que el gerent de l’empresa, els va prometre a estes persones, les quals s’havien desplaçat des d’Algèria, per a treballar en la seua companyia, un allotjament en la campanya de recol·lecció.

Es tractava d’una granja abandonada, sense subministrament elèctric ni aigua, en el terme municipal de Tavernes Blanques i en una situació totalment precària i insalubre.

Els agents de la Guàrdia Civil van acarar, juntament amb la Brigada d’Estrangeria del Cos de la Policia Nacional, que 22 d’estos empleats, en situació irregular a Espanya, residien en la granja ressenyada.

L’operació va finalitzar a principis del present mes quan, agents de la Guàrdia Civil de Picassent, van procedir a la investigació del gerent de l’empresa de cítrics, un home de 35 anys i de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta participació en un delicte contra els drets dels treballadors.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Picassent.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.