Un regidor demana sacrificar als gats de colònies del municipi

El Partit Animalista exigeix a Jorge Català, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Cirat (Castelló) i pertanyent al PSOE, que es retracte immediatament de les seues declaracions en un ple de l’Ajuntament del passat 1 de juliol, en les quals declarava obertament estar “a favor de sacrificar” en lloc d’esterilitzar als gats de colònies de la localitat, i demanava la implantació d’un control poblacional en aqueix sentit.

Des de PACMA consideren “inadmissible i vergonyós” que un càrrec públic s’expresse en aquests termes sobre les colònies felines, quan està demostrat que el mètode CER (Captura-Esterilització-Retorn) és l’únic mètode eficaç, a més de l’únic ètic, per al control poblacional d’aquests animals.

Unes declaracions d’aquest tipus són, com menys, motiu de disculpa pública i fins i tot de dimissió, ja que encoratgen l’odi contra uns animals que ja per si mateix són objecte de nombroses agressions dia rere dia”, apunta el president del Partit Animalista, Javier Luna.

Els gats que viuen al carrer necessiten protecció per part de les administracions, no càrrecs públics que facen declaracions d’odi cap a ells”, declara.

La formació animalista recorda que la gestió ètica de les colònies felines és responsabilitat dels ajuntaments, i que aquests han d’implantar el mètode CER, sempre en col·laboració amb les entitats de protecció animal i amb els particulars que porten anys cuidant d’aquests animals i gestionant les colònies.

PACMA exigeix així a Jorge Català que es retracte immediatament de les seues declaracions i commina a l’Ajuntament de Cirat a apostar per la gestió i el control ètic de les colònies, com és, recorda la formació, la seua responsabilitat.

Últimes notícies

Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny més de 6 milions de turistes internacionals, que han gastat 7.394 milions d’euros, un 8,7 % més que en 2025. La duració mitjana de les estades arriba als 9 dies, la més alta entre les autonomies.

Presó provisional per al responsable d’un prostíbul per agredir i explotar sexualment una dona

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional a València acusat d’explotar sexualment una dona al prostíbul que regentava i d’agredir-la i amenaçar-la greument. La víctima, en situació de vulnerabilitat, ha denunciat que l’obligava a mantindre relacions sexuals amb ell.

Aemet activa avis groc per tempestes i granís al nord interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de Castelló i per altes temperatures a València i Alacant. Dilluns ja s’han registrat avisos per calor extrema al litoral sud d’Alacant, sobretot a la zona d’Orihuela.

Musuayi i Ryan ja treballen a la ciutat esportiva del Llevant

Yanis Musuayi i Mathew Ryan s’han incorporat als entrenaments del Llevant a la ciutat esportiva de Buñol en la penúltima setmana de pretemporada. El club ha tancat el fitxatge del davanter belga i la renovació del porter australià.

El Valencia Basket tanca la campanya amb 11.900 abonats de l’equip masculí

Valencia Basket ha tancat la fase principal de la campanya d’abonaments amb 11.900 abonats de l’equip masculí i més de 3.600 del femení, que encara pot créixer. El club preveu superar els 15.500 abonats entre les dues seccions.

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.
FILMOTECA D'ESTIU