7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Un regidor demana sacrificar als gats de colònies del municipi

El Partit Animalista exigeix a Jorge Català, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Cirat (Castelló) i pertanyent al PSOE, que es retracte immediatament de les seues declaracions en un ple de l’Ajuntament del passat 1 de juliol, en les quals declarava obertament estar “a favor de sacrificar” en lloc d’esterilitzar als gats de colònies de la localitat, i demanava la implantació d’un control poblacional en aqueix sentit.

Des de PACMA consideren “inadmissible i vergonyós” que un càrrec públic s’expresse en aquests termes sobre les colònies felines, quan està demostrat que el mètode CER (Captura-Esterilització-Retorn) és l’únic mètode eficaç, a més de l’únic ètic, per al control poblacional d’aquests animals.

Unes declaracions d’aquest tipus són, com menys, motiu de disculpa pública i fins i tot de dimissió, ja que encoratgen l’odi contra uns animals que ja per si mateix són objecte de nombroses agressions dia rere dia”, apunta el president del Partit Animalista, Javier Luna.

Els gats que viuen al carrer necessiten protecció per part de les administracions, no càrrecs públics que facen declaracions d’odi cap a ells”, declara.

La formació animalista recorda que la gestió ètica de les colònies felines és responsabilitat dels ajuntaments, i que aquests han d’implantar el mètode CER, sempre en col·laboració amb les entitats de protecció animal i amb els particulars que porten anys cuidant d’aquests animals i gestionant les colònies.

PACMA exigeix així a Jorge Català que es retracte immediatament de les seues declaracions i commina a l’Ajuntament de Cirat a apostar per la gestió i el control ètic de les colònies, com és, recorda la formació, la seua responsabilitat.

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.