Un regidor demana sacrificar als gats de colònies del municipi

El Partit Animalista exigeix a Jorge Català, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Cirat (Castelló) i pertanyent al PSOE, que es retracte immediatament de les seues declaracions en un ple de l’Ajuntament del passat 1 de juliol, en les quals declarava obertament estar “a favor de sacrificar” en lloc d’esterilitzar als gats de colònies de la localitat, i demanava la implantació d’un control poblacional en aqueix sentit.

Des de PACMA consideren “inadmissible i vergonyós” que un càrrec públic s’expresse en aquests termes sobre les colònies felines, quan està demostrat que el mètode CER (Captura-Esterilització-Retorn) és l’únic mètode eficaç, a més de l’únic ètic, per al control poblacional d’aquests animals.

Unes declaracions d’aquest tipus són, com menys, motiu de disculpa pública i fins i tot de dimissió, ja que encoratgen l’odi contra uns animals que ja per si mateix són objecte de nombroses agressions dia rere dia”, apunta el president del Partit Animalista, Javier Luna.

Els gats que viuen al carrer necessiten protecció per part de les administracions, no càrrecs públics que facen declaracions d’odi cap a ells”, declara.

La formació animalista recorda que la gestió ètica de les colònies felines és responsabilitat dels ajuntaments, i que aquests han d’implantar el mètode CER, sempre en col·laboració amb les entitats de protecció animal i amb els particulars que porten anys cuidant d’aquests animals i gestionant les colònies.

PACMA exigeix així a Jorge Català que es retracte immediatament de les seues declaracions i commina a l’Ajuntament de Cirat a apostar per la gestió i el control ètic de les colònies, com és, recorda la formació, la seua responsabilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.