13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Un regidor demana sacrificar als gats de colònies del municipi

El Partit Animalista exigeix a Jorge Català, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Cirat (Castelló) i pertanyent al PSOE, que es retracte immediatament de les seues declaracions en un ple de l’Ajuntament del passat 1 de juliol, en les quals declarava obertament estar “a favor de sacrificar” en lloc d’esterilitzar als gats de colònies de la localitat, i demanava la implantació d’un control poblacional en aqueix sentit.

Des de PACMA consideren “inadmissible i vergonyós” que un càrrec públic s’expresse en aquests termes sobre les colònies felines, quan està demostrat que el mètode CER (Captura-Esterilització-Retorn) és l’únic mètode eficaç, a més de l’únic ètic, per al control poblacional d’aquests animals.

Unes declaracions d’aquest tipus són, com menys, motiu de disculpa pública i fins i tot de dimissió, ja que encoratgen l’odi contra uns animals que ja per si mateix són objecte de nombroses agressions dia rere dia”, apunta el president del Partit Animalista, Javier Luna.

Els gats que viuen al carrer necessiten protecció per part de les administracions, no càrrecs públics que facen declaracions d’odi cap a ells”, declara.

La formació animalista recorda que la gestió ètica de les colònies felines és responsabilitat dels ajuntaments, i que aquests han d’implantar el mètode CER, sempre en col·laboració amb les entitats de protecció animal i amb els particulars que porten anys cuidant d’aquests animals i gestionant les colònies.

PACMA exigeix així a Jorge Català que es retracte immediatament de les seues declaracions i commina a l’Ajuntament de Cirat a apostar per la gestió i el control ètic de les colònies, com és, recorda la formació, la seua responsabilitat.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.