Un regidor demana sacrificar als gats de colònies del municipi

El Partit Animalista exigeix a Jorge Català, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Cirat (Castelló) i pertanyent al PSOE, que es retracte immediatament de les seues declaracions en un ple de l’Ajuntament del passat 1 de juliol, en les quals declarava obertament estar “a favor de sacrificar” en lloc d’esterilitzar als gats de colònies de la localitat, i demanava la implantació d’un control poblacional en aqueix sentit.

Des de PACMA consideren “inadmissible i vergonyós” que un càrrec públic s’expresse en aquests termes sobre les colònies felines, quan està demostrat que el mètode CER (Captura-Esterilització-Retorn) és l’únic mètode eficaç, a més de l’únic ètic, per al control poblacional d’aquests animals.

Unes declaracions d’aquest tipus són, com menys, motiu de disculpa pública i fins i tot de dimissió, ja que encoratgen l’odi contra uns animals que ja per si mateix són objecte de nombroses agressions dia rere dia”, apunta el president del Partit Animalista, Javier Luna.

Els gats que viuen al carrer necessiten protecció per part de les administracions, no càrrecs públics que facen declaracions d’odi cap a ells”, declara.

La formació animalista recorda que la gestió ètica de les colònies felines és responsabilitat dels ajuntaments, i que aquests han d’implantar el mètode CER, sempre en col·laboració amb les entitats de protecció animal i amb els particulars que porten anys cuidant d’aquests animals i gestionant les colònies.

PACMA exigeix així a Jorge Català que es retracte immediatament de les seues declaracions i commina a l’Ajuntament de Cirat a apostar per la gestió i el control ètic de les colònies, com és, recorda la formació, la seua responsabilitat.

Últimes notícies

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Bautista s’acomiada a la primera ronda de Stuttgart davant Marcos Giron

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha quedat eliminat en la primera ronda del torne sobre herba de Stuttgart en perdre en dos sets contra l’estatunidenc Marcos Giron, que s’enfrontarà ara al primer cap de sèrie, Ben Shelton.