Demanen investigar una mort després d’un contagi per Covid-19 a Castelló

 

El defensor del pacient ha enviat un escrit a la fiscal cap de Castelló, María Díaz, perquè investigue una presumpta negliglència en el cas d’un pacient que es va contagiar de coronavirus i va morir, advertint de la irresponsabilitat de mesclar pacients amb Covid-19 al costat de malalts d’alt risc.

 

El cas denunciat, va ocórrer, segons aquesta organització, a l’Hospital General de Castelló. Pel que sembla, el passat 7 de maig, un pacient va patir un infart i va ser traslladat al centre hospitalari castellonenc on d’urgència li van posar un stend ivan estabilitzar-lo i, d’ací, va ser traslladat a la Unitat de Cures Intensiu s(UCI), on, després de múltiples complicacions, va romandre deu setmanes.

 

El 12 de juliol va rebre l’alta de l’UCI i li van enviar a la planta de cardiologia a una habitació compartida, on evolucionava de manera positiva. No obstant això, una setmana després, es va comunicar a la família que l’acompanyant del company d’habitació era positiu en coronavirus i, en fer-li al pacient ingressat la PCR, havia donat positiu.

 

Tot seguit, l’home va ser traslladat a la planta covid, on la seua situació va empitjorar. Finalment, el 2 d’agost, després de 14 dies d’agonia va morir. L’endemà del positiu, segons indica el defensor del pacient, l’hospital va enviar un comunicat als treballadors del centre canviant el protocol de visites.

 

Sense cap atenció psicològica

En l’escrit remés per la filla del mort al Defensor del Pacient, l’afectada assegura que «durant aqueixes dues setmanes vaig haver de cridar constantment perquè m’informaren de l’estat del meu pare. Quan ens van cridar per a acompanyar-ho, ja estava agonitzant i per descomptat encara estic esperant atenció psicològica».

 

«En plena cinquena ona, i amb un pacient sortint UCI, l’hospital mancava completament de protocol covid per a pacients no dependents, amb el que qualsevol persona entrava i eixia de les habitacions. Cal destacar que el meu pare tenia una traqueotomia», assenyala la denunciant, que assevera haver demanat tots els informes sense haver obtingut resposta per part de Conselleria.

 

Desitja que «No ho passe ningú més»

Després de recórrer al Defensor del Pacient, la filla de la víctima assenyala: «Desitge que això que ens ha passat a nosaltres no ho passe ningú més». 

 

D’altra banda, també va voler destacar, en positiu, la labor tant del metge del Samur que el va atendre i va traslladar com als facultatius i personal de l’UCI del General, on el pacient va estar ingressat les 12 setmanes. «Li van salvar la vida i es van bolcar sense límits amb el meu pare, i a ells els estaré eternament agraïda», va concloure.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.