11.9 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Demanen investigar una mort després d’un contagi per Covid-19 a Castelló

 

El defensor del pacient ha enviat un escrit a la fiscal cap de Castelló, María Díaz, perquè investigue una presumpta negliglència en el cas d’un pacient que es va contagiar de coronavirus i va morir, advertint de la irresponsabilitat de mesclar pacients amb Covid-19 al costat de malalts d’alt risc.

 

El cas denunciat, va ocórrer, segons aquesta organització, a l’Hospital General de Castelló. Pel que sembla, el passat 7 de maig, un pacient va patir un infart i va ser traslladat al centre hospitalari castellonenc on d’urgència li van posar un stend ivan estabilitzar-lo i, d’ací, va ser traslladat a la Unitat de Cures Intensiu s(UCI), on, després de múltiples complicacions, va romandre deu setmanes.

 

El 12 de juliol va rebre l’alta de l’UCI i li van enviar a la planta de cardiologia a una habitació compartida, on evolucionava de manera positiva. No obstant això, una setmana després, es va comunicar a la família que l’acompanyant del company d’habitació era positiu en coronavirus i, en fer-li al pacient ingressat la PCR, havia donat positiu.

 

Tot seguit, l’home va ser traslladat a la planta covid, on la seua situació va empitjorar. Finalment, el 2 d’agost, després de 14 dies d’agonia va morir. L’endemà del positiu, segons indica el defensor del pacient, l’hospital va enviar un comunicat als treballadors del centre canviant el protocol de visites.

 

Sense cap atenció psicològica

En l’escrit remés per la filla del mort al Defensor del Pacient, l’afectada assegura que “durant aqueixes dues setmanes vaig haver de cridar constantment perquè m’informaren de l’estat del meu pare. Quan ens van cridar per a acompanyar-ho, ja estava agonitzant i per descomptat encara estic esperant atenció psicològica”.

 

“En plena cinquena ona, i amb un pacient sortint UCI, l’hospital mancava completament de protocol covid per a pacients no dependents, amb el que qualsevol persona entrava i eixia de les habitacions. Cal destacar que el meu pare tenia una traqueotomia», assenyala la denunciant, que assevera haver demanat tots els informes sense haver obtingut resposta per part de Conselleria.

 

Desitja que “No ho passe ningú més”

Després de recórrer al Defensor del Pacient, la filla de la víctima assenyala: «Desitge que això que ens ha passat a nosaltres no ho passe ningú més». 

 

D’altra banda, també va voler destacar, en positiu, la labor tant del metge del Samur que el va atendre i va traslladar com als facultatius i personal de l’UCI del General, on el pacient va estar ingressat les 12 setmanes. «Li van salvar la vida i es van bolcar sense límits amb el meu pare, i a ells els estaré eternament agraïda», va concloure.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.