Demanen investigar una mort després d’un contagi per Covid-19 a Castelló

 

El defensor del pacient ha enviat un escrit a la fiscal cap de Castelló, María Díaz, perquè investigue una presumpta negliglència en el cas d’un pacient que es va contagiar de coronavirus i va morir, advertint de la irresponsabilitat de mesclar pacients amb Covid-19 al costat de malalts d’alt risc.

 

El cas denunciat, va ocórrer, segons aquesta organització, a l’Hospital General de Castelló. Pel que sembla, el passat 7 de maig, un pacient va patir un infart i va ser traslladat al centre hospitalari castellonenc on d’urgència li van posar un stend ivan estabilitzar-lo i, d’ací, va ser traslladat a la Unitat de Cures Intensiu s(UCI), on, després de múltiples complicacions, va romandre deu setmanes.

 

El 12 de juliol va rebre l’alta de l’UCI i li van enviar a la planta de cardiologia a una habitació compartida, on evolucionava de manera positiva. No obstant això, una setmana després, es va comunicar a la família que l’acompanyant del company d’habitació era positiu en coronavirus i, en fer-li al pacient ingressat la PCR, havia donat positiu.

 

Tot seguit, l’home va ser traslladat a la planta covid, on la seua situació va empitjorar. Finalment, el 2 d’agost, després de 14 dies d’agonia va morir. L’endemà del positiu, segons indica el defensor del pacient, l’hospital va enviar un comunicat als treballadors del centre canviant el protocol de visites.

 

Sense cap atenció psicològica

En l’escrit remés per la filla del mort al Defensor del Pacient, l’afectada assegura que «durant aqueixes dues setmanes vaig haver de cridar constantment perquè m’informaren de l’estat del meu pare. Quan ens van cridar per a acompanyar-ho, ja estava agonitzant i per descomptat encara estic esperant atenció psicològica».

 

«En plena cinquena ona, i amb un pacient sortint UCI, l’hospital mancava completament de protocol covid per a pacients no dependents, amb el que qualsevol persona entrava i eixia de les habitacions. Cal destacar que el meu pare tenia una traqueotomia», assenyala la denunciant, que assevera haver demanat tots els informes sense haver obtingut resposta per part de Conselleria.

 

Desitja que «No ho passe ningú més»

Després de recórrer al Defensor del Pacient, la filla de la víctima assenyala: «Desitge que això que ens ha passat a nosaltres no ho passe ningú més». 

 

D’altra banda, també va voler destacar, en positiu, la labor tant del metge del Samur que el va atendre i va traslladar com als facultatius i personal de l’UCI del General, on el pacient va estar ingressat les 12 setmanes. «Li van salvar la vida i es van bolcar sense límits amb el meu pare, i a ells els estaré eternament agraïda», va concloure.

Últimes notícies

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.