Demanen investigar una mort després d’un contagi per Covid-19 a Castelló

 

El defensor del pacient ha enviat un escrit a la fiscal cap de Castelló, María Díaz, perquè investigue una presumpta negliglència en el cas d’un pacient que es va contagiar de coronavirus i va morir, advertint de la irresponsabilitat de mesclar pacients amb Covid-19 al costat de malalts d’alt risc.

 

El cas denunciat, va ocórrer, segons aquesta organització, a l’Hospital General de Castelló. Pel que sembla, el passat 7 de maig, un pacient va patir un infart i va ser traslladat al centre hospitalari castellonenc on d’urgència li van posar un stend ivan estabilitzar-lo i, d’ací, va ser traslladat a la Unitat de Cures Intensiu s(UCI), on, després de múltiples complicacions, va romandre deu setmanes.

 

El 12 de juliol va rebre l’alta de l’UCI i li van enviar a la planta de cardiologia a una habitació compartida, on evolucionava de manera positiva. No obstant això, una setmana després, es va comunicar a la família que l’acompanyant del company d’habitació era positiu en coronavirus i, en fer-li al pacient ingressat la PCR, havia donat positiu.

 

Tot seguit, l’home va ser traslladat a la planta covid, on la seua situació va empitjorar. Finalment, el 2 d’agost, després de 14 dies d’agonia va morir. L’endemà del positiu, segons indica el defensor del pacient, l’hospital va enviar un comunicat als treballadors del centre canviant el protocol de visites.

 

Sense cap atenció psicològica

En l’escrit remés per la filla del mort al Defensor del Pacient, l’afectada assegura que «durant aqueixes dues setmanes vaig haver de cridar constantment perquè m’informaren de l’estat del meu pare. Quan ens van cridar per a acompanyar-ho, ja estava agonitzant i per descomptat encara estic esperant atenció psicològica».

 

«En plena cinquena ona, i amb un pacient sortint UCI, l’hospital mancava completament de protocol covid per a pacients no dependents, amb el que qualsevol persona entrava i eixia de les habitacions. Cal destacar que el meu pare tenia una traqueotomia», assenyala la denunciant, que assevera haver demanat tots els informes sense haver obtingut resposta per part de Conselleria.

 

Desitja que «No ho passe ningú més»

Després de recórrer al Defensor del Pacient, la filla de la víctima assenyala: «Desitge que això que ens ha passat a nosaltres no ho passe ningú més». 

 

D’altra banda, també va voler destacar, en positiu, la labor tant del metge del Samur que el va atendre i va traslladar com als facultatius i personal de l’UCI del General, on el pacient va estar ingressat les 12 setmanes. «Li van salvar la vida i es van bolcar sense límits amb el meu pare, i a ells els estaré eternament agraïda», va concloure.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.