Denuncien l’aparició de pintades en Gandia que identifiquen a persones com a pedòfils i seropositius

 

El Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de la Safor Valldigna (CLGS) va denunciar este dilluns l’aparició d’unes pintades en uns quants punts de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, els escrits es troben en una façana d’una de les cantonades que connecten el carrer Ferrocarril d’Alcoi amb el passeig de les Germanies i altres al carrer Ferrocarril d’Alcoi enfront de la porta de l’antic Mercadona del Torreón.

 

Es tracta d’un acte vandàlic en el que s’incita a discriminar a una persona revelant el seu estat serològic amb frases com «té la sida, compte», i en una altra fins i tot s’acusa una persona de ser un pedòfil.

 

Uns fets que atempten contra la dignitat de les persones

Des de l’associació CLGS de Gandia han volgut destacar que consideren que estos fets atempten contra la dignitat de les persones, pel fet que revelar l‘estat serològic d’algú «s’ha fet amb intencions discriminatòries quan, a demés, la informació sobre la salut forma part de les dades personals i és privat», segons ha explicat al citat mitjà Ximo López, coordinador del col·lectiu.

 

Este col·lectiu ha elaborat un cartell reivindicatiu per a denunciar estos fets amb el lema «En la Safor, cap agressió sense resposta», el col·lectiu considera inacceptables les pintades i convida a tota la ciutadania a mostrar el seu suport compartint el cartell per xarxes socials i a imprimir-lo i pegar-lo damunt de qualsevol pintada.

 

Per a resoldre esta situació, l’Ajuntament de Gandia s’ha compromès a posar-se en contacte amb els amos dels espais a on es troben les pintades per esborrar-les. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.