Desarticulada una organització criminal a Sax i incauta 5.000 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a sis persones, dedicades al cultiu i tràfic de marihuana a Sax, en el marc de l’operació VIVAS SAJ. En el registre, van ser intervingudes 4.920 plantes adultes i 131 quilograms de cabdells secs.

 

Antecedents 

 

A final de l’any passat, la Guàrdia Civil de Sax va tindre coneixement de la possible existència d’un cultiu de marihuana de grans dimensions en una finca situada en aqueixa localitat. Per este motiu, l’Àrea d’Investigació va iniciar els esbrinaments.

La plantació estava instal·lada a l’interior d’una de les dos naus industrials albergades dins d’una finca de dos hectàrees, i que havia sigut arrendada pels presumptes delinqüents amb esta finalitat exclusiva.

El perímetre del recinte comptava amb un complet sistema de vídeo vigilància i amb diversos gossos guardians. Per a realitzar els contractes de lloguer i de proveïment energètic necessari per a mantindre actiu el cultiu, usurpaven la identitat d’una persona, la qual cosa dificultava als agents la identificació dels components de la banda.

 

Investigació

 

Els investigadors van poder comprovar que el grup estava estructurat de la següent manera: el líder realitzava els contractes de lloguer de la finca i de subministrament elèctric i d’aigua.

Portava un bon nivell de vida. Vivia en una urbanització amb tots els serveis d’una zona adinerada d’Alacant. Posseïa dos vehicles d’alta gamma, un turisme i una motocicleta. Actuava sota una identitat usurpada, d’un ciutadà búlgar que no té relació amb la banda.

La mà dreta del líder, s’encarregava de la instal·lació i manteniment del sistema de proveïment de reg i il·luminació del cultiu. Un altre dels membres era l’encarregat de vigilar la plantació de manera permanent, pernoctant estos dos últims en la finca.

Puntualment, una vegada arribat el moment de la recollida de la collita, comptaven amb el suport d’altres dos membres que es dedicava a pelar les plantes i preparar els cabdells per a l’assecament.

Tot el capital manejat pels integrants procedia del tràfic de drogues. Al no realitzar activitat laboral cap, el líder de la banda, a més, es beneficiava d’una ajuda subsidiària amb la qual justificava els seus ingressos.

El passat dia 8 de juny, després de sis mesos d’àrdues investigacions, amb la col·laboració dels Llocs de la Guàrdia Civil d’Ibi i d’Asp, i de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant, es va realitzar l’entrada i registre de les dos naus situades a l’interior de la parcel·la i la detenció del capitost a Alacant.

A l’interior de la nau principal, els agents van localitzar dos grans sales, amb aproximadament 2.500 plantes adultes en cadascuna d’elles.

Eixe dia, van ser detinguts cinc dels membres del grup. El dia 9, va ser detinguda també a Sax una sisena persona, col·laborador necessari del grup, que s’encarregava del blanqueig de capital obtingut amb l’activitat il·lícita. Tenia contractat de manera fictícia al líder del grup, per a una empresa que posseeix a Onil.

En total han sigut detinguts sis homes amb edats compreses entre 30 i 45 anys, cinc d’ells de nacionalitat sèrbia i un de nacionalitat uruguaiana. Quatre d’ells, van ser detinguts a Sax, i el líder, un home de 45 anys, de nacionalitat sèrbia, a Alacant.

Se’ls imputen un delicte contra la salut pública, per cultiu i elaboració de droga, un altre de defraudació de fluid elèctric de 128 mil euros, nou de falsedat documental, un altre de blanqueig de capitals, i un altre de pertinença a organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena.

Amb esta operació, la Guàrdia Civil de Sax ha desarticulat una organització criminal a la qual se li han intervingut 4.920 plantes de marihuana, 131 quilograms de cabdells secs llestos per a ser distribuïts, 634 euros en efectiu i dos turismes directament relacionats amb l’activitat criminal: un d’ells, era emprat per a les labors del grup, i l’altre estava adquirit amb la identitat falsa que emprava el capitost.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.