18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Desarticulada una organització criminal a Sax i incauta 5.000 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a sis persones, dedicades al cultiu i tràfic de marihuana a Sax, en el marc de l’operació VIVAS SAJ. En el registre, van ser intervingudes 4.920 plantes adultes i 131 quilograms de cabdells secs.

 

Antecedents 

 

A final de l’any passat, la Guàrdia Civil de Sax va tindre coneixement de la possible existència d’un cultiu de marihuana de grans dimensions en una finca situada en aqueixa localitat. Per este motiu, l’Àrea d’Investigació va iniciar els esbrinaments.

La plantació estava instal·lada a l’interior d’una de les dos naus industrials albergades dins d’una finca de dos hectàrees, i que havia sigut arrendada pels presumptes delinqüents amb esta finalitat exclusiva.

El perímetre del recinte comptava amb un complet sistema de vídeo vigilància i amb diversos gossos guardians. Per a realitzar els contractes de lloguer i de proveïment energètic necessari per a mantindre actiu el cultiu, usurpaven la identitat d’una persona, la qual cosa dificultava als agents la identificació dels components de la banda.

 

Investigació

 

Els investigadors van poder comprovar que el grup estava estructurat de la següent manera: el líder realitzava els contractes de lloguer de la finca i de subministrament elèctric i d’aigua.

Portava un bon nivell de vida. Vivia en una urbanització amb tots els serveis d’una zona adinerada d’Alacant. Posseïa dos vehicles d’alta gamma, un turisme i una motocicleta. Actuava sota una identitat usurpada, d’un ciutadà búlgar que no té relació amb la banda.

La mà dreta del líder, s’encarregava de la instal·lació i manteniment del sistema de proveïment de reg i il·luminació del cultiu. Un altre dels membres era l’encarregat de vigilar la plantació de manera permanent, pernoctant estos dos últims en la finca.

Puntualment, una vegada arribat el moment de la recollida de la collita, comptaven amb el suport d’altres dos membres que es dedicava a pelar les plantes i preparar els cabdells per a l’assecament.

Tot el capital manejat pels integrants procedia del tràfic de drogues. Al no realitzar activitat laboral cap, el líder de la banda, a més, es beneficiava d’una ajuda subsidiària amb la qual justificava els seus ingressos.

El passat dia 8 de juny, després de sis mesos d’àrdues investigacions, amb la col·laboració dels Llocs de la Guàrdia Civil d’Ibi i d’Asp, i de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant, es va realitzar l’entrada i registre de les dos naus situades a l’interior de la parcel·la i la detenció del capitost a Alacant.

A l’interior de la nau principal, els agents van localitzar dos grans sales, amb aproximadament 2.500 plantes adultes en cadascuna d’elles.

Eixe dia, van ser detinguts cinc dels membres del grup. El dia 9, va ser detinguda també a Sax una sisena persona, col·laborador necessari del grup, que s’encarregava del blanqueig de capital obtingut amb l’activitat il·lícita. Tenia contractat de manera fictícia al líder del grup, per a una empresa que posseeix a Onil.

En total han sigut detinguts sis homes amb edats compreses entre 30 i 45 anys, cinc d’ells de nacionalitat sèrbia i un de nacionalitat uruguaiana. Quatre d’ells, van ser detinguts a Sax, i el líder, un home de 45 anys, de nacionalitat sèrbia, a Alacant.

Se’ls imputen un delicte contra la salut pública, per cultiu i elaboració de droga, un altre de defraudació de fluid elèctric de 128 mil euros, nou de falsedat documental, un altre de blanqueig de capitals, i un altre de pertinença a organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena.

Amb esta operació, la Guàrdia Civil de Sax ha desarticulat una organització criminal a la qual se li han intervingut 4.920 plantes de marihuana, 131 quilograms de cabdells secs llestos per a ser distribuïts, 634 euros en efectiu i dos turismes directament relacionats amb l’activitat criminal: un d’ells, era emprat per a les labors del grup, i l’altre estava adquirit amb la identitat falsa que emprava el capitost.

Últimes notícies

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.