17.8 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Desarticulada una organització criminal a Sax i incauta 5.000 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a sis persones, dedicades al cultiu i tràfic de marihuana a Sax, en el marc de l’operació VIVAS SAJ. En el registre, van ser intervingudes 4.920 plantes adultes i 131 quilograms de cabdells secs.

 

Antecedents 

 

A final de l’any passat, la Guàrdia Civil de Sax va tindre coneixement de la possible existència d’un cultiu de marihuana de grans dimensions en una finca situada en aqueixa localitat. Per este motiu, l’Àrea d’Investigació va iniciar els esbrinaments.

La plantació estava instal·lada a l’interior d’una de les dos naus industrials albergades dins d’una finca de dos hectàrees, i que havia sigut arrendada pels presumptes delinqüents amb esta finalitat exclusiva.

El perímetre del recinte comptava amb un complet sistema de vídeo vigilància i amb diversos gossos guardians. Per a realitzar els contractes de lloguer i de proveïment energètic necessari per a mantindre actiu el cultiu, usurpaven la identitat d’una persona, la qual cosa dificultava als agents la identificació dels components de la banda.

 

Investigació

 

Els investigadors van poder comprovar que el grup estava estructurat de la següent manera: el líder realitzava els contractes de lloguer de la finca i de subministrament elèctric i d’aigua.

Portava un bon nivell de vida. Vivia en una urbanització amb tots els serveis d’una zona adinerada d’Alacant. Posseïa dos vehicles d’alta gamma, un turisme i una motocicleta. Actuava sota una identitat usurpada, d’un ciutadà búlgar que no té relació amb la banda.

La mà dreta del líder, s’encarregava de la instal·lació i manteniment del sistema de proveïment de reg i il·luminació del cultiu. Un altre dels membres era l’encarregat de vigilar la plantació de manera permanent, pernoctant estos dos últims en la finca.

Puntualment, una vegada arribat el moment de la recollida de la collita, comptaven amb el suport d’altres dos membres que es dedicava a pelar les plantes i preparar els cabdells per a l’assecament.

Tot el capital manejat pels integrants procedia del tràfic de drogues. Al no realitzar activitat laboral cap, el líder de la banda, a més, es beneficiava d’una ajuda subsidiària amb la qual justificava els seus ingressos.

El passat dia 8 de juny, després de sis mesos d’àrdues investigacions, amb la col·laboració dels Llocs de la Guàrdia Civil d’Ibi i d’Asp, i de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant, es va realitzar l’entrada i registre de les dos naus situades a l’interior de la parcel·la i la detenció del capitost a Alacant.

A l’interior de la nau principal, els agents van localitzar dos grans sales, amb aproximadament 2.500 plantes adultes en cadascuna d’elles.

Eixe dia, van ser detinguts cinc dels membres del grup. El dia 9, va ser detinguda també a Sax una sisena persona, col·laborador necessari del grup, que s’encarregava del blanqueig de capital obtingut amb l’activitat il·lícita. Tenia contractat de manera fictícia al líder del grup, per a una empresa que posseeix a Onil.

En total han sigut detinguts sis homes amb edats compreses entre 30 i 45 anys, cinc d’ells de nacionalitat sèrbia i un de nacionalitat uruguaiana. Quatre d’ells, van ser detinguts a Sax, i el líder, un home de 45 anys, de nacionalitat sèrbia, a Alacant.

Se’ls imputen un delicte contra la salut pública, per cultiu i elaboració de droga, un altre de defraudació de fluid elèctric de 128 mil euros, nou de falsedat documental, un altre de blanqueig de capitals, i un altre de pertinença a organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena.

Amb esta operació, la Guàrdia Civil de Sax ha desarticulat una organització criminal a la qual se li han intervingut 4.920 plantes de marihuana, 131 quilograms de cabdells secs llestos per a ser distribuïts, 634 euros en efectiu i dos turismes directament relacionats amb l’activitat criminal: un d’ells, era emprat per a les labors del grup, i l’altre estava adquirit amb la identitat falsa que emprava el capitost.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen sense vida a un senderista de 71 anys en la rambla salada d’Albatera

El cos d'un senderista de 71 anys, denunciat com desaparegut per la seua esposa, ha sigut localitzat en la rambla salada d'Albatera després de trobar el seu cotxe. No hi ha signes de violència i es remena una mort accidental

Pérez Llorca defén al Consell per les adjudicacions de vivendes públiques a Alacant i l’oposició demana dimissions

El president ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures com la suspensió del funcionari implicat i l'enviament del cas a Fiscalia. PSPV i Compromís exigixen cessaments i major control, i Vox reclama una comissió d'investigació.

Igualtat estudia si l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes és violència masclista

La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha anunciat que recapta dades per a determinar si el doble crim de Xilxes és violència masclista. L'exmarit ha sigut detingut per infringir una orde d'allunyament de 300 metres vigent fins a 2027.

Avís taronja este dijous per ratxes de 100 km/h en el nord de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous l'avís taronja en el nord de Castelló per vent del nord-oest de fins a 100 km/h. Hi haurà avisos grocs a Alacant i València.

La Guàrdia Civil reclama les càmera de Xilxes per a contrastar la versió de l’exmarit

La Guàrdia Civil ha demanat a l'Ajuntament de Xilxes les gravacions que enfoquen la vivenda on van ser trobades una dona i la seua filla. Busca contrastar la versió de l'exmarit, detingut per infringir l'orde d'allunyament.

Pérez Llorca defén l’actuació del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha defés la resposta del Consell a les irregularitats en adjudicacions de vivendes a Alacant. PSPV i Compromís han demanat dimissions i eleccions.

Esclarixen una estafa de l’amor per 216.839 euros amb quatre detinguts a Alacant

La Policia Nacional ha desarticulat part d'una xarxa que va captar a una dona per Facebook i li va sostraure 216.839 euros. Huit persones han sigut identificades i quatre detingudes a Alacant.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha arrestat a l'exmarit de la víctima per incomplir una orde de 300 metres vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.