Desarticulada una organització criminal a Sax i incauta 5.000 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a sis persones, dedicades al cultiu i tràfic de marihuana a Sax, en el marc de l’operació VIVAS SAJ. En el registre, van ser intervingudes 4.920 plantes adultes i 131 quilograms de cabdells secs.

 

Antecedents 

 

A final de l’any passat, la Guàrdia Civil de Sax va tindre coneixement de la possible existència d’un cultiu de marihuana de grans dimensions en una finca situada en aqueixa localitat. Per este motiu, l’Àrea d’Investigació va iniciar els esbrinaments.

La plantació estava instal·lada a l’interior d’una de les dos naus industrials albergades dins d’una finca de dos hectàrees, i que havia sigut arrendada pels presumptes delinqüents amb esta finalitat exclusiva.

El perímetre del recinte comptava amb un complet sistema de vídeo vigilància i amb diversos gossos guardians. Per a realitzar els contractes de lloguer i de proveïment energètic necessari per a mantindre actiu el cultiu, usurpaven la identitat d’una persona, la qual cosa dificultava als agents la identificació dels components de la banda.

 

Investigació

 

Els investigadors van poder comprovar que el grup estava estructurat de la següent manera: el líder realitzava els contractes de lloguer de la finca i de subministrament elèctric i d’aigua.

Portava un bon nivell de vida. Vivia en una urbanització amb tots els serveis d’una zona adinerada d’Alacant. Posseïa dos vehicles d’alta gamma, un turisme i una motocicleta. Actuava sota una identitat usurpada, d’un ciutadà búlgar que no té relació amb la banda.

La mà dreta del líder, s’encarregava de la instal·lació i manteniment del sistema de proveïment de reg i il·luminació del cultiu. Un altre dels membres era l’encarregat de vigilar la plantació de manera permanent, pernoctant estos dos últims en la finca.

Puntualment, una vegada arribat el moment de la recollida de la collita, comptaven amb el suport d’altres dos membres que es dedicava a pelar les plantes i preparar els cabdells per a l’assecament.

Tot el capital manejat pels integrants procedia del tràfic de drogues. Al no realitzar activitat laboral cap, el líder de la banda, a més, es beneficiava d’una ajuda subsidiària amb la qual justificava els seus ingressos.

El passat dia 8 de juny, després de sis mesos d’àrdues investigacions, amb la col·laboració dels Llocs de la Guàrdia Civil d’Ibi i d’Asp, i de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant, es va realitzar l’entrada i registre de les dos naus situades a l’interior de la parcel·la i la detenció del capitost a Alacant.

A l’interior de la nau principal, els agents van localitzar dos grans sales, amb aproximadament 2.500 plantes adultes en cadascuna d’elles.

Eixe dia, van ser detinguts cinc dels membres del grup. El dia 9, va ser detinguda també a Sax una sisena persona, col·laborador necessari del grup, que s’encarregava del blanqueig de capital obtingut amb l’activitat il·lícita. Tenia contractat de manera fictícia al líder del grup, per a una empresa que posseeix a Onil.

En total han sigut detinguts sis homes amb edats compreses entre 30 i 45 anys, cinc d’ells de nacionalitat sèrbia i un de nacionalitat uruguaiana. Quatre d’ells, van ser detinguts a Sax, i el líder, un home de 45 anys, de nacionalitat sèrbia, a Alacant.

Se’ls imputen un delicte contra la salut pública, per cultiu i elaboració de droga, un altre de defraudació de fluid elèctric de 128 mil euros, nou de falsedat documental, un altre de blanqueig de capitals, i un altre de pertinença a organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena.

Amb esta operació, la Guàrdia Civil de Sax ha desarticulat una organització criminal a la qual se li han intervingut 4.920 plantes de marihuana, 131 quilograms de cabdells secs llestos per a ser distribuïts, 634 euros en efectiu i dos turismes directament relacionats amb l’activitat criminal: un d’ells, era emprat per a les labors del grup, i l’altre estava adquirit amb la identitat falsa que emprava el capitost.

Últimes notícies

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.