Desarticulada una organització criminal a Sax i incauta 5.000 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a sis persones, dedicades al cultiu i tràfic de marihuana a Sax, en el marc de l’operació VIVAS SAJ. En el registre, van ser intervingudes 4.920 plantes adultes i 131 quilograms de cabdells secs.

 

Antecedents 

 

A final de l’any passat, la Guàrdia Civil de Sax va tindre coneixement de la possible existència d’un cultiu de marihuana de grans dimensions en una finca situada en aqueixa localitat. Per este motiu, l’Àrea d’Investigació va iniciar els esbrinaments.

La plantació estava instal·lada a l’interior d’una de les dos naus industrials albergades dins d’una finca de dos hectàrees, i que havia sigut arrendada pels presumptes delinqüents amb esta finalitat exclusiva.

El perímetre del recinte comptava amb un complet sistema de vídeo vigilància i amb diversos gossos guardians. Per a realitzar els contractes de lloguer i de proveïment energètic necessari per a mantindre actiu el cultiu, usurpaven la identitat d’una persona, la qual cosa dificultava als agents la identificació dels components de la banda.

 

Investigació

 

Els investigadors van poder comprovar que el grup estava estructurat de la següent manera: el líder realitzava els contractes de lloguer de la finca i de subministrament elèctric i d’aigua.

Portava un bon nivell de vida. Vivia en una urbanització amb tots els serveis d’una zona adinerada d’Alacant. Posseïa dos vehicles d’alta gamma, un turisme i una motocicleta. Actuava sota una identitat usurpada, d’un ciutadà búlgar que no té relació amb la banda.

La mà dreta del líder, s’encarregava de la instal·lació i manteniment del sistema de proveïment de reg i il·luminació del cultiu. Un altre dels membres era l’encarregat de vigilar la plantació de manera permanent, pernoctant estos dos últims en la finca.

Puntualment, una vegada arribat el moment de la recollida de la collita, comptaven amb el suport d’altres dos membres que es dedicava a pelar les plantes i preparar els cabdells per a l’assecament.

Tot el capital manejat pels integrants procedia del tràfic de drogues. Al no realitzar activitat laboral cap, el líder de la banda, a més, es beneficiava d’una ajuda subsidiària amb la qual justificava els seus ingressos.

El passat dia 8 de juny, després de sis mesos d’àrdues investigacions, amb la col·laboració dels Llocs de la Guàrdia Civil d’Ibi i d’Asp, i de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant, es va realitzar l’entrada i registre de les dos naus situades a l’interior de la parcel·la i la detenció del capitost a Alacant.

A l’interior de la nau principal, els agents van localitzar dos grans sales, amb aproximadament 2.500 plantes adultes en cadascuna d’elles.

Eixe dia, van ser detinguts cinc dels membres del grup. El dia 9, va ser detinguda també a Sax una sisena persona, col·laborador necessari del grup, que s’encarregava del blanqueig de capital obtingut amb l’activitat il·lícita. Tenia contractat de manera fictícia al líder del grup, per a una empresa que posseeix a Onil.

En total han sigut detinguts sis homes amb edats compreses entre 30 i 45 anys, cinc d’ells de nacionalitat sèrbia i un de nacionalitat uruguaiana. Quatre d’ells, van ser detinguts a Sax, i el líder, un home de 45 anys, de nacionalitat sèrbia, a Alacant.

Se’ls imputen un delicte contra la salut pública, per cultiu i elaboració de droga, un altre de defraudació de fluid elèctric de 128 mil euros, nou de falsedat documental, un altre de blanqueig de capitals, i un altre de pertinença a organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena.

Amb esta operació, la Guàrdia Civil de Sax ha desarticulat una organització criminal a la qual se li han intervingut 4.920 plantes de marihuana, 131 quilograms de cabdells secs llestos per a ser distribuïts, 634 euros en efectiu i dos turismes directament relacionats amb l’activitat criminal: un d’ells, era emprat per a les labors del grup, i l’altre estava adquirit amb la identitat falsa que emprava el capitost.

Últimes notícies

Els supermercats envien productes bàsics als afectats pels incendis

La patronal Asedas ha activat un pla de donacions de productes de primera necessitat per a les més de 100.000 persones confinades o evacuades pels incendis de Madrid, Àvila i Toledo.

El Lucentum tanca la plantilla amb l’escolta nord-americà MaCio Teague

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta nord-americà MaCio Teague, de 29 anys, i completa així les dotze fitxes per a competir en Primera FEB la temporada 2026-27.

Vox culpa el “fanatisme climàtic” de l’augment d’incendis forestals

La diputada de Vox en Les Corts, Teresa Ramírez, responsabilitza el que anomena fanatisme climàtic de la falta de neteja de boscos i camps i reclama més prevenció davant els incendis forestals a Espanya.

La reforma fiscal del Consell ja ha rebaixat 469,8 milions en impostos des de 2023

La reforma fiscal del Consell ha suposat un estalvi de 469,8 milions d’euros per als contribuents valencians des de 2023, principalment en Successions i Donacions i Transmissions Patrimonials, segons la Generalitat.

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.