10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Desarticulat un grup criminal dedicat a extorquir a través de xarxes socials

La Guàrdia Civil ha desenvolupat l’operació ‘Tutku’, una investigació iniciada a la Regió de Múrcia i emmarcada en el ‘Pla de prevenció i resposta contra la ciberdelinqüència’, que ha permés desmantellar un grup delictiu dedicat a extorquir a persones a través de xarxes socials, que operava des de la localitat valenciana de Paiporta.

Les actuacions es van iniciar el mes d’abril passat, quan un home va denunciar davant la Guàrdia Civil de Cartagena que estava sent víctima d’una extorsió per part d’un grup de persones, per la qual cosa es va obrir la corresponent investigació per a verificar els fets delictius denunciats i, en el seu cas, esclarir-los.

Segons va manifestar en la seua denúncia, els fets van tindre lloc quan la víctima va accedir a un popular portal web de cites en el qual va sol·licitar els serveis de vídeo anomenada eròtica amb una xica, però aquest servei no es va realitzar.

Immediatament va començar a rebre missatges en el seu telèfon mòbil en els quals li reclamaven el pagament de diverses quantitats econòmiques. La coacció va arribar fins al punt que els extorsionadors li van enviar una foto del domicili dels pares del denunciant, a manera d’amenaça d’agressió. Pel que aquest va accedir al sol·licitat i va efectuar el pagament de més de 60.000 euros.

Especialistes de l’Equip @ de la Benemèrita es van fer càrrec de la investigació i van continuar amb les perquisicions fins que finalment van identificar a les persones que es trobaven després d’aquests missatges intimidatoris.

De manera paral·lela, els guàrdies civils també van realitzar un rastreig dels pagaments realitzats per la víctima per a obtindre la traçabilitat de l’efectiu aportat després de les coaccions, la qual cosa va permetre verificar els diferents mitjans de pagament i comptes bancaris utilitzats, així com identificar, fins al moment, a cinc persones que presumptament es trobaven després de l’autoria dels delictes investigats.

Els investigadors de l’Equip @ de Cartagena van constatar que els sospitosos tenien la seua seu en el municipi valencià de Paiporta, per la qual cosa, una vegada obtinguts tots els indicis necessaris, es van desplaçar fins a la localitat valenciana on van ser localitzats.

En la primera fase de l’operació ‘Tutku’, els guàrdies civils han detingut a quatre dels integrants del grup delictiu i investigat a un altre. A tots se’ls ha instruït diligències com a presumptes autors dels delictes d’extorsió i pertinença a grup criminal.

La Guàrdia Civil continua amb l’operació oberta per a investigar si existeixen més víctimes d’aquesta mena de delictes i esbrinar la identitat de més persones implicades en els fets.

Sextorsió

Consisteix en les amenaces o coaccions de les quals pot ser objecte un usuari de noves tecnologies després d’intercanviar o enviar a terceres persones, arxius d’índole sexual a través d’aplicacions de telefonia mòbil o altres dispositius tecnològics.

Els detinguts i investigats, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Cartagena (Múrcia).

Últimes notícies

Presó per a un home per robar en 31 vehicles i una vivenda a Oropesa

Un jutjat ha ordenat presó per a un detingut vinculat amb robatoris en 31 cotxes i un domicili a Oropesa. Va ser identificat després d'un dispositiu conjunt.

Mor Luana, la lleona més anciana del Bioparc als 20 anys per una malaltia pancreàtica

Luana, la lleona més anciana del Bioparc de València, ha mort als 20 anys per una malaltia pancreàtica. El parc va aplicar una eutanàsia per a evitar el seu sofriment.

Pluges fortes i persistents este dilluns a València, sud de Castelló i nord d’Alacant

Este dilluns es preveuen ruixats localment forts i persistents amb tempesta en la Comunitat Valenciana, especialment a València, sud de Castelló i nord d'Alacant. El vent rolará a la vesprada i la cota de neu quedarà entre 1.400 i 1.600 metres.

Les famílies dels valencians desapareguts a Indonèsia demanen preservar la seua identitat

Les famílies confirmen la mort d'una menor després del naufragi a Indonèsia i demanen preservar la identitat. Tres espanyols seguixen desapareguts, entre ells dos menors.

La Comunitat comença el dia en alerta groga després d’un diumenge d’intenses pluges

La Comunitat Valenciana ha iniciat el dilluns amb avís groc per pluges i tempestes després d'un diumenge amb alerta roja en el litoral sud de València. Persistixen corts en una desena de carreteres i en la línia 2 de Metrovalencia, sense danys personals.

El cadàver recuperat a Indonèsia és el de la filla de la supervivent espanyola

Les autoritats van confirmar que el cos trobat correspon a la filla d'Andrea Ortuño, rescatada després del naufragi del divendres. Continua la busca de tres espanyols, entre ells dos menors i Fernando Martín.

Badio i Pradilla impulsen la remuntada del València Basket davant un Andorra exigent (84-79)

El València Basket va voltejar un -17 després del descans i va véncer 84-79 al Morabanc Andorra en el Roig Arena. Badio (22) i Pradilla (12) van canviar la inèrcia amb defensa i energia.

Evacuada en helicòpter una senderista de 64 anys després d’una síncope en la serra de Bernia

Una senderista de 64 anys ha sigut evacuada en helicòpter després de patir una síncope en la serra de Bernia, a Benissa. L'avís va arribar a les 14.53 i la dona va estar deu minuts inconscient.