15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Desarticulat un grup criminal dedicat a extorquir a través de xarxes socials

La Guàrdia Civil ha desenvolupat l’operació ‘Tutku’, una investigació iniciada a la Regió de Múrcia i emmarcada en el ‘Pla de prevenció i resposta contra la ciberdelinqüència’, que ha permés desmantellar un grup delictiu dedicat a extorquir a persones a través de xarxes socials, que operava des de la localitat valenciana de Paiporta.

Les actuacions es van iniciar el mes d’abril passat, quan un home va denunciar davant la Guàrdia Civil de Cartagena que estava sent víctima d’una extorsió per part d’un grup de persones, per la qual cosa es va obrir la corresponent investigació per a verificar els fets delictius denunciats i, en el seu cas, esclarir-los.

Segons va manifestar en la seua denúncia, els fets van tindre lloc quan la víctima va accedir a un popular portal web de cites en el qual va sol·licitar els serveis de vídeo anomenada eròtica amb una xica, però aquest servei no es va realitzar.

Immediatament va començar a rebre missatges en el seu telèfon mòbil en els quals li reclamaven el pagament de diverses quantitats econòmiques. La coacció va arribar fins al punt que els extorsionadors li van enviar una foto del domicili dels pares del denunciant, a manera d’amenaça d’agressió. Pel que aquest va accedir al sol·licitat i va efectuar el pagament de més de 60.000 euros.

Especialistes de l’Equip @ de la Benemèrita es van fer càrrec de la investigació i van continuar amb les perquisicions fins que finalment van identificar a les persones que es trobaven després d’aquests missatges intimidatoris.

De manera paral·lela, els guàrdies civils també van realitzar un rastreig dels pagaments realitzats per la víctima per a obtindre la traçabilitat de l’efectiu aportat després de les coaccions, la qual cosa va permetre verificar els diferents mitjans de pagament i comptes bancaris utilitzats, així com identificar, fins al moment, a cinc persones que presumptament es trobaven després de l’autoria dels delictes investigats.

Els investigadors de l’Equip @ de Cartagena van constatar que els sospitosos tenien la seua seu en el municipi valencià de Paiporta, per la qual cosa, una vegada obtinguts tots els indicis necessaris, es van desplaçar fins a la localitat valenciana on van ser localitzats.

En la primera fase de l’operació ‘Tutku’, els guàrdies civils han detingut a quatre dels integrants del grup delictiu i investigat a un altre. A tots se’ls ha instruït diligències com a presumptes autors dels delictes d’extorsió i pertinença a grup criminal.

La Guàrdia Civil continua amb l’operació oberta per a investigar si existeixen més víctimes d’aquesta mena de delictes i esbrinar la identitat de més persones implicades en els fets.

Sextorsió

Consisteix en les amenaces o coaccions de les quals pot ser objecte un usuari de noves tecnologies després d’intercanviar o enviar a terceres persones, arxius d’índole sexual a través d’aplicacions de telefonia mòbil o altres dispositius tecnològics.

Els detinguts i investigats, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Cartagena (Múrcia).

Últimes notícies

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.