Desarticulat un grup criminal dedicat a extorquir a través de xarxes socials

La Guàrdia Civil ha desenvolupat l’operació ‘Tutku’, una investigació iniciada a la Regió de Múrcia i emmarcada en el ‘Pla de prevenció i resposta contra la ciberdelinqüència’, que ha permés desmantellar un grup delictiu dedicat a extorquir a persones a través de xarxes socials, que operava des de la localitat valenciana de Paiporta.

Les actuacions es van iniciar el mes d’abril passat, quan un home va denunciar davant la Guàrdia Civil de Cartagena que estava sent víctima d’una extorsió per part d’un grup de persones, per la qual cosa es va obrir la corresponent investigació per a verificar els fets delictius denunciats i, en el seu cas, esclarir-los.

Segons va manifestar en la seua denúncia, els fets van tindre lloc quan la víctima va accedir a un popular portal web de cites en el qual va sol·licitar els serveis de vídeo anomenada eròtica amb una xica, però aquest servei no es va realitzar.

Immediatament va començar a rebre missatges en el seu telèfon mòbil en els quals li reclamaven el pagament de diverses quantitats econòmiques. La coacció va arribar fins al punt que els extorsionadors li van enviar una foto del domicili dels pares del denunciant, a manera d’amenaça d’agressió. Pel que aquest va accedir al sol·licitat i va efectuar el pagament de més de 60.000 euros.

Especialistes de l’Equip @ de la Benemèrita es van fer càrrec de la investigació i van continuar amb les perquisicions fins que finalment van identificar a les persones que es trobaven després d’aquests missatges intimidatoris.

De manera paral·lela, els guàrdies civils també van realitzar un rastreig dels pagaments realitzats per la víctima per a obtindre la traçabilitat de l’efectiu aportat després de les coaccions, la qual cosa va permetre verificar els diferents mitjans de pagament i comptes bancaris utilitzats, així com identificar, fins al moment, a cinc persones que presumptament es trobaven després de l’autoria dels delictes investigats.

Els investigadors de l’Equip @ de Cartagena van constatar que els sospitosos tenien la seua seu en el municipi valencià de Paiporta, per la qual cosa, una vegada obtinguts tots els indicis necessaris, es van desplaçar fins a la localitat valenciana on van ser localitzats.

En la primera fase de l’operació ‘Tutku’, els guàrdies civils han detingut a quatre dels integrants del grup delictiu i investigat a un altre. A tots se’ls ha instruït diligències com a presumptes autors dels delictes d’extorsió i pertinença a grup criminal.

La Guàrdia Civil continua amb l’operació oberta per a investigar si existeixen més víctimes d’aquesta mena de delictes i esbrinar la identitat de més persones implicades en els fets.

Sextorsió

Consisteix en les amenaces o coaccions de les quals pot ser objecte un usuari de noves tecnologies després d’intercanviar o enviar a terceres persones, arxius d’índole sexual a través d’aplicacions de telefonia mòbil o altres dispositius tecnològics.

Els detinguts i investigats, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Cartagena (Múrcia).

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.