Desarticulat un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles d’obertura electrònica en Alfafar

La Policia Nacional ha detingut a deu persones com a presumptes integrants d'un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles dotats de dobles fons o caletes amb apertura electrònica en Alfafar. En l'operació els agents han confiscat tres quilos de cocaïna, 683 grams de substància de tall i 12.450 euros en efectiu, tal com ha informat la Direcció Superario.

 

A més a més, els agents han decomissat diversos productes químics utilitzats com a precursors per a la finalització de la pasta de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. També s'han intervingut cinc automòbils i una motocicleta. Dos dels vehicles estaven dotats d'un «sofisticat» sistema d'ocultació.

Els membres del grup actuaven així 

Els deu detinguts, sis homes i quatre dones de nacionalitat colombiana, suposadament introduïen la cocaïna a Espanya des de Colòmbia a través dels aeroports de Madrid i Barcelona. Posteriorment, la substància era traslladada fins a la localitat valenciana d'Alfafar on era manipulada en un laboratori clandestí on es convertia la pasta base de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. Des d'allí era distribuïda a distints punts de la geografia espanyola, en concret a Saragossa, mitjançant vehicles dotats de dobles fons amb apertura electrònica.

L'operació, que es va iniciar en agost, va continuar el passat dia 16 de novembre quan es va interceptar un vehicle en Saragossa amb dos ocupants en el qual es va intervenir en un doble fons uns 600 grams de cocaïna. Posteriorment, es varen detenir també a Saragossa a altres huit membres de l'organització.

Últimes notícies

Quique Llopis, únic espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen

Quique Llopis serà l'únic representant espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen, on repetirà dol davant els grans especialistes internacionals dels 110 metres barres.

El Suprem avala la revisió del transvasament Tajo-Segura i tomba el recurs dels regants

El Tribunal Suprem desestima el recurs del Sindicat Central de Regants de l'Aqüeducte Tajo-Segura contra la revisió del Pla Hidrològic del Tajo, que introduïx cabals ecològics mínims creixents.

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.