Desarticulat un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles d’obertura electrònica en Alfafar

La Policia Nacional ha detingut a deu persones com a presumptes integrants d'un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles dotats de dobles fons o caletes amb apertura electrònica en Alfafar. En l'operació els agents han confiscat tres quilos de cocaïna, 683 grams de substància de tall i 12.450 euros en efectiu, tal com ha informat la Direcció Superario.

 

A més a més, els agents han decomissat diversos productes químics utilitzats com a precursors per a la finalització de la pasta de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. També s'han intervingut cinc automòbils i una motocicleta. Dos dels vehicles estaven dotats d'un «sofisticat» sistema d'ocultació.

Els membres del grup actuaven així 

Els deu detinguts, sis homes i quatre dones de nacionalitat colombiana, suposadament introduïen la cocaïna a Espanya des de Colòmbia a través dels aeroports de Madrid i Barcelona. Posteriorment, la substància era traslladada fins a la localitat valenciana d'Alfafar on era manipulada en un laboratori clandestí on es convertia la pasta base de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. Des d'allí era distribuïda a distints punts de la geografia espanyola, en concret a Saragossa, mitjançant vehicles dotats de dobles fons amb apertura electrònica.

L'operació, que es va iniciar en agost, va continuar el passat dia 16 de novembre quan es va interceptar un vehicle en Saragossa amb dos ocupants en el qual es va intervenir en un doble fons uns 600 grams de cocaïna. Posteriorment, es varen detenir també a Saragossa a altres huit membres de l'organització.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.