8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Desarticulat un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles d’obertura electrònica en Alfafar

La Policia Nacional ha detingut a deu persones com a presumptes integrants d'un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles dotats de dobles fons o caletes amb apertura electrònica en Alfafar. En l'operació els agents han confiscat tres quilos de cocaïna, 683 grams de substància de tall i 12.450 euros en efectiu, tal com ha informat la Direcció Superario.

 

A més a més, els agents han decomissat diversos productes químics utilitzats com a precursors per a la finalització de la pasta de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. També s'han intervingut cinc automòbils i una motocicleta. Dos dels vehicles estaven dotats d'un «sofisticat» sistema d'ocultació.

Els membres del grup actuaven així 

Els deu detinguts, sis homes i quatre dones de nacionalitat colombiana, suposadament introduïen la cocaïna a Espanya des de Colòmbia a través dels aeroports de Madrid i Barcelona. Posteriorment, la substància era traslladada fins a la localitat valenciana d'Alfafar on era manipulada en un laboratori clandestí on es convertia la pasta base de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. Des d'allí era distribuïda a distints punts de la geografia espanyola, en concret a Saragossa, mitjançant vehicles dotats de dobles fons amb apertura electrònica.

L'operació, que es va iniciar en agost, va continuar el passat dia 16 de novembre quan es va interceptar un vehicle en Saragossa amb dos ocupants en el qual es va intervenir en un doble fons uns 600 grams de cocaïna. Posteriorment, es varen detenir també a Saragossa a altres huit membres de l'organització.

Últimes notícies

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.

Mercadona ha iniciat la selecció de 400 treballadors per al seu nou buc en línia a Madrid

La cadena ha obert el procés per a contractar 400 persones en el seu nou magatzem dedicat al canal en línia en Vila de Vallecas. Les vacants, amb contracte indefinit i salaris des de 975 a 2.346 euros bruts, preveuen incorporació a l'estiu.

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.

Pérez Llorca ha encapçalat un minut de silenci per la tragèdia de Adamuz en l’arrancada de Fitur

El president de la Generalitat ha guardat un minut de silenci per l'accident de Adamuz en l'inici de Fitur i ha firmat condols en l'expositor andalús.

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via