Desarticulat un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles d’obertura electrònica en Alfafar

La Policia Nacional ha detingut a deu persones com a presumptes integrants d'un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles dotats de dobles fons o caletes amb apertura electrònica en Alfafar. En l'operació els agents han confiscat tres quilos de cocaïna, 683 grams de substància de tall i 12.450 euros en efectiu, tal com ha informat la Direcció Superario.

 

A més a més, els agents han decomissat diversos productes químics utilitzats com a precursors per a la finalització de la pasta de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. També s'han intervingut cinc automòbils i una motocicleta. Dos dels vehicles estaven dotats d'un «sofisticat» sistema d'ocultació.

Els membres del grup actuaven així 

Els deu detinguts, sis homes i quatre dones de nacionalitat colombiana, suposadament introduïen la cocaïna a Espanya des de Colòmbia a través dels aeroports de Madrid i Barcelona. Posteriorment, la substància era traslladada fins a la localitat valenciana d'Alfafar on era manipulada en un laboratori clandestí on es convertia la pasta base de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. Des d'allí era distribuïda a distints punts de la geografia espanyola, en concret a Saragossa, mitjançant vehicles dotats de dobles fons amb apertura electrònica.

L'operació, que es va iniciar en agost, va continuar el passat dia 16 de novembre quan es va interceptar un vehicle en Saragossa amb dos ocupants en el qual es va intervenir en un doble fons uns 600 grams de cocaïna. Posteriorment, es varen detenir també a Saragossa a altres huit membres de l'organització.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.