Desarticulat un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles d’obertura electrònica en Alfafar

La Policia Nacional ha detingut a deu persones com a presumptes integrants d'un grup de narcos que ocultava la droga en vehicles dotats de dobles fons o caletes amb apertura electrònica en Alfafar. En l'operació els agents han confiscat tres quilos de cocaïna, 683 grams de substància de tall i 12.450 euros en efectiu, tal com ha informat la Direcció Superario.

 

A més a més, els agents han decomissat diversos productes químics utilitzats com a precursors per a la finalització de la pasta de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. També s'han intervingut cinc automòbils i una motocicleta. Dos dels vehicles estaven dotats d'un «sofisticat» sistema d'ocultació.

Els membres del grup actuaven així 

Els deu detinguts, sis homes i quatre dones de nacionalitat colombiana, suposadament introduïen la cocaïna a Espanya des de Colòmbia a través dels aeroports de Madrid i Barcelona. Posteriorment, la substància era traslladada fins a la localitat valenciana d'Alfafar on era manipulada en un laboratori clandestí on es convertia la pasta base de cocaïna en clorhidrat de cocaïna. Des d'allí era distribuïda a distints punts de la geografia espanyola, en concret a Saragossa, mitjançant vehicles dotats de dobles fons amb apertura electrònica.

L'operació, que es va iniciar en agost, va continuar el passat dia 16 de novembre quan es va interceptar un vehicle en Saragossa amb dos ocupants en el qual es va intervenir en un doble fons uns 600 grams de cocaïna. Posteriorment, es varen detenir també a Saragossa a altres huit membres de l'organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.