Pillen als autors d’una estafa de més de 50.000 € per venda de permisos de conduir falsos en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens espanyols, un xic de 22 anys i un home de 47 anys i ha investigat a altres quatre de 27, 35, 53 i 57, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, falsificació de document i pertinença a grup criminal, per oferir permisos de conduir a través de plataformes d’Internet.

 

Tal com han explicat fonts policials, fins al moment, les autoritats han localitzat a 40 víctimes per tota la geografia espanyola, que haurien pagat uns 50.000 euros als estafadors.

Anuncios

 

Les autoritats han procedit a la detenció d’un grup criminal que prometia conseguir permisos de conduir totalment vàlids, a canvi d’una quantitat que oscil·lava entre els 800 i els 3.000 euros.

Calia ingressar una quantitat de diners per obtenir la llicència

Els fets es van iniciar el mes de juliol de 2019, després de la denúncia presentada per un particular, ja que li havien estafat després de sol·licitar l’obtenció del permís de conduir per mitjà d’un anunci en una pàgina d’internet. 

 

Aparentment, el permís de conduir estaria validat, legal i directament, sense necessitat de fer l’examen, o en el cas de fer-lo, el resultat sempre seria d’apte. 

Per a dur a terme el tràmit, era necessari enviar una fotocòpia del DNI, dos fotografies, un paper en blanc amb la seua signatura, i el més important: ingressar una quantitat de diners que podia ascendir als 2.300 euros. 

 

El cap de la banda demanava a les víctimes més diners 

Totes les comunicacions es realitzaven, a través d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània, amb una persona que deia residir en Gran Canària, però quan el permís de conduir tardava en arribar, les telefonades eren ateses amb l’organitzador d’esta banda criminal.

Este els tranquil·litzava dient-los que el tràmit seguia el seu curs legal, encara que amb certes dificultats perquè la duana havia retingut certs documents, i que calia pagar més diners per a desbloquejar-los.

Els ingressos dels diners sempre es feien a través de dos comptes bancaris, mitjançant transferències o caixers automàtics, sense que apareguera en ells cap referència sobre la identitat, amb la intenció de dificultar la investigació policial. 

 

Crearen més de 600 anuncis enganyosos

Quan les víctimes es donaven compte de l’estafa, ja era tard per a recuperar els diners.

Després de numerosos anàlisis de comptes bancaris i documentació, els investigadors van conseguir determinar que darrere de l’estafa existia una estructura delictiva perfectament delimitada, formada per sis persones. Cinc d’elles, residents en Telde (Gran Canària), i una altra en la Línia de la Concepció (Cadis). 

S’han detectat més de 600 anuncis de contingut similar a on anunciaven els seus servicis. Van utilitzar 200 adreces de correu electrònic diferents, també amb la finalitat de desviar l’acció policial i deixar el menor rastre possible. 

 

Un botí de 50.000 euros

La xifra de perjudicats ascendix a més de quaranta persones. Les víctimes de l’engany haurien ingressat quantitats que oscil·laven entre els 800 i els 3.000 euros, sumant un total de 50.000 euros

La investigació continua oberta, a costa de l’aparició de noves víctimes. Esta operació ha sigut dirigida per l’Equip Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Santa Pola (Alacant), en col·laboració amb la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Las Palmas (Gran Canària) i de l’Equip Territorial de Sant Roque-La Línia, de la Comandància d’Algesires (Cadis).

Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.