Pillen als autors d’una estafa de més de 50.000 € per venda de permisos de conduir falsos en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens espanyols, un xic de 22 anys i un home de 47 anys i ha investigat a altres quatre de 27, 35, 53 i 57, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, falsificació de document i pertinença a grup criminal, per oferir permisos de conduir a través de plataformes d’Internet.

 

Tal com han explicat fonts policials, fins al moment, les autoritats han localitzat a 40 víctimes per tota la geografia espanyola, que haurien pagat uns 50.000 euros als estafadors.

 

Les autoritats han procedit a la detenció d’un grup criminal que prometia conseguir permisos de conduir totalment vàlids, a canvi d’una quantitat que oscil·lava entre els 800 i els 3.000 euros.

Calia ingressar una quantitat de diners per obtenir la llicència

Els fets es van iniciar el mes de juliol de 2019, després de la denúncia presentada per un particular, ja que li havien estafat després de sol·licitar l’obtenció del permís de conduir per mitjà d’un anunci en una pàgina d’internet. 

 

Aparentment, el permís de conduir estaria validat, legal i directament, sense necessitat de fer l’examen, o en el cas de fer-lo, el resultat sempre seria d’apte. 

Per a dur a terme el tràmit, era necessari enviar una fotocòpia del DNI, dos fotografies, un paper en blanc amb la seua signatura, i el més important: ingressar una quantitat de diners que podia ascendir als 2.300 euros. 

 

El cap de la banda demanava a les víctimes més diners 

Totes les comunicacions es realitzaven, a través d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània, amb una persona que deia residir en Gran Canària, però quan el permís de conduir tardava en arribar, les telefonades eren ateses amb l’organitzador d’esta banda criminal.

Este els tranquil·litzava dient-los que el tràmit seguia el seu curs legal, encara que amb certes dificultats perquè la duana havia retingut certs documents, i que calia pagar més diners per a desbloquejar-los.

Els ingressos dels diners sempre es feien a través de dos comptes bancaris, mitjançant transferències o caixers automàtics, sense que apareguera en ells cap referència sobre la identitat, amb la intenció de dificultar la investigació policial. 

 

Crearen més de 600 anuncis enganyosos

Quan les víctimes es donaven compte de l’estafa, ja era tard per a recuperar els diners.

Després de numerosos anàlisis de comptes bancaris i documentació, els investigadors van conseguir determinar que darrere de l’estafa existia una estructura delictiva perfectament delimitada, formada per sis persones. Cinc d’elles, residents en Telde (Gran Canària), i una altra en la Línia de la Concepció (Cadis). 

S’han detectat més de 600 anuncis de contingut similar a on anunciaven els seus servicis. Van utilitzar 200 adreces de correu electrònic diferents, també amb la finalitat de desviar l’acció policial i deixar el menor rastre possible. 

 

Un botí de 50.000 euros

La xifra de perjudicats ascendix a més de quaranta persones. Les víctimes de l’engany haurien ingressat quantitats que oscil·laven entre els 800 i els 3.000 euros, sumant un total de 50.000 euros

La investigació continua oberta, a costa de l’aparició de noves víctimes. Esta operació ha sigut dirigida per l’Equip Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Santa Pola (Alacant), en col·laboració amb la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Las Palmas (Gran Canària) i de l’Equip Territorial de Sant Roque-La Línia, de la Comandància d’Algesires (Cadis).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.