12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Pillen als autors d’una estafa de més de 50.000 € per venda de permisos de conduir falsos en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens espanyols, un xic de 22 anys i un home de 47 anys i ha investigat a altres quatre de 27, 35, 53 i 57, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, falsificació de document i pertinença a grup criminal, per oferir permisos de conduir a través de plataformes d’Internet.

 

Tal com han explicat fonts policials, fins al moment, les autoritats han localitzat a 40 víctimes per tota la geografia espanyola, que haurien pagat uns 50.000 euros als estafadors.

 

Les autoritats han procedit a la detenció d’un grup criminal que prometia conseguir permisos de conduir totalment vàlids, a canvi d’una quantitat que oscil·lava entre els 800 i els 3.000 euros.

Calia ingressar una quantitat de diners per obtenir la llicència

Els fets es van iniciar el mes de juliol de 2019, després de la denúncia presentada per un particular, ja que li havien estafat després de sol·licitar l’obtenció del permís de conduir per mitjà d’un anunci en una pàgina d’internet. 

 

Aparentment, el permís de conduir estaria validat, legal i directament, sense necessitat de fer l’examen, o en el cas de fer-lo, el resultat sempre seria d’apte. 

Per a dur a terme el tràmit, era necessari enviar una fotocòpia del DNI, dos fotografies, un paper en blanc amb la seua signatura, i el més important: ingressar una quantitat de diners que podia ascendir als 2.300 euros. 

 

El cap de la banda demanava a les víctimes més diners 

Totes les comunicacions es realitzaven, a través d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània, amb una persona que deia residir en Gran Canària, però quan el permís de conduir tardava en arribar, les telefonades eren ateses amb l’organitzador d’esta banda criminal.

Este els tranquil·litzava dient-los que el tràmit seguia el seu curs legal, encara que amb certes dificultats perquè la duana havia retingut certs documents, i que calia pagar més diners per a desbloquejar-los.

Els ingressos dels diners sempre es feien a través de dos comptes bancaris, mitjançant transferències o caixers automàtics, sense que apareguera en ells cap referència sobre la identitat, amb la intenció de dificultar la investigació policial. 

 

Crearen més de 600 anuncis enganyosos

Quan les víctimes es donaven compte de l’estafa, ja era tard per a recuperar els diners.

Després de numerosos anàlisis de comptes bancaris i documentació, els investigadors van conseguir determinar que darrere de l’estafa existia una estructura delictiva perfectament delimitada, formada per sis persones. Cinc d’elles, residents en Telde (Gran Canària), i una altra en la Línia de la Concepció (Cadis). 

S’han detectat més de 600 anuncis de contingut similar a on anunciaven els seus servicis. Van utilitzar 200 adreces de correu electrònic diferents, també amb la finalitat de desviar l’acció policial i deixar el menor rastre possible. 

 

Un botí de 50.000 euros

La xifra de perjudicats ascendix a més de quaranta persones. Les víctimes de l’engany haurien ingressat quantitats que oscil·laven entre els 800 i els 3.000 euros, sumant un total de 50.000 euros

La investigació continua oberta, a costa de l’aparició de noves víctimes. Esta operació ha sigut dirigida per l’Equip Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Santa Pola (Alacant), en col·laboració amb la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Las Palmas (Gran Canària) i de l’Equip Territorial de Sant Roque-La Línia, de la Comandància d’Algesires (Cadis).

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.