Pillen als autors d’una estafa de més de 50.000 € per venda de permisos de conduir falsos en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens espanyols, un xic de 22 anys i un home de 47 anys i ha investigat a altres quatre de 27, 35, 53 i 57, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, falsificació de document i pertinença a grup criminal, per oferir permisos de conduir a través de plataformes d’Internet.

 

Tal com han explicat fonts policials, fins al moment, les autoritats han localitzat a 40 víctimes per tota la geografia espanyola, que haurien pagat uns 50.000 euros als estafadors.

 

Les autoritats han procedit a la detenció d’un grup criminal que prometia conseguir permisos de conduir totalment vàlids, a canvi d’una quantitat que oscil·lava entre els 800 i els 3.000 euros.

Calia ingressar una quantitat de diners per obtenir la llicència

Els fets es van iniciar el mes de juliol de 2019, després de la denúncia presentada per un particular, ja que li havien estafat després de sol·licitar l’obtenció del permís de conduir per mitjà d’un anunci en una pàgina d’internet. 

 

Aparentment, el permís de conduir estaria validat, legal i directament, sense necessitat de fer l’examen, o en el cas de fer-lo, el resultat sempre seria d’apte. 

Per a dur a terme el tràmit, era necessari enviar una fotocòpia del DNI, dos fotografies, un paper en blanc amb la seua signatura, i el més important: ingressar una quantitat de diners que podia ascendir als 2.300 euros. 

 

El cap de la banda demanava a les víctimes més diners 

Totes les comunicacions es realitzaven, a través d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània, amb una persona que deia residir en Gran Canària, però quan el permís de conduir tardava en arribar, les telefonades eren ateses amb l’organitzador d’esta banda criminal.

Este els tranquil·litzava dient-los que el tràmit seguia el seu curs legal, encara que amb certes dificultats perquè la duana havia retingut certs documents, i que calia pagar més diners per a desbloquejar-los.

Els ingressos dels diners sempre es feien a través de dos comptes bancaris, mitjançant transferències o caixers automàtics, sense que apareguera en ells cap referència sobre la identitat, amb la intenció de dificultar la investigació policial. 

 

Crearen més de 600 anuncis enganyosos

Quan les víctimes es donaven compte de l’estafa, ja era tard per a recuperar els diners.

Després de numerosos anàlisis de comptes bancaris i documentació, els investigadors van conseguir determinar que darrere de l’estafa existia una estructura delictiva perfectament delimitada, formada per sis persones. Cinc d’elles, residents en Telde (Gran Canària), i una altra en la Línia de la Concepció (Cadis). 

S’han detectat més de 600 anuncis de contingut similar a on anunciaven els seus servicis. Van utilitzar 200 adreces de correu electrònic diferents, també amb la finalitat de desviar l’acció policial i deixar el menor rastre possible. 

 

Un botí de 50.000 euros

La xifra de perjudicats ascendix a més de quaranta persones. Les víctimes de l’engany haurien ingressat quantitats que oscil·laven entre els 800 i els 3.000 euros, sumant un total de 50.000 euros

La investigació continua oberta, a costa de l’aparició de noves víctimes. Esta operació ha sigut dirigida per l’Equip Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Santa Pola (Alacant), en col·laboració amb la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Las Palmas (Gran Canària) i de l’Equip Territorial de Sant Roque-La Línia, de la Comandància d’Algesires (Cadis).

Últimes notícies

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.