Pillen als autors d’una estafa de més de 50.000 € per venda de permisos de conduir falsos en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens espanyols, un xic de 22 anys i un home de 47 anys i ha investigat a altres quatre de 27, 35, 53 i 57, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, falsificació de document i pertinença a grup criminal, per oferir permisos de conduir a través de plataformes d’Internet.

 

Tal com han explicat fonts policials, fins al moment, les autoritats han localitzat a 40 víctimes per tota la geografia espanyola, que haurien pagat uns 50.000 euros als estafadors.

 

Les autoritats han procedit a la detenció d’un grup criminal que prometia conseguir permisos de conduir totalment vàlids, a canvi d’una quantitat que oscil·lava entre els 800 i els 3.000 euros.

Calia ingressar una quantitat de diners per obtenir la llicència

Els fets es van iniciar el mes de juliol de 2019, després de la denúncia presentada per un particular, ja que li havien estafat després de sol·licitar l’obtenció del permís de conduir per mitjà d’un anunci en una pàgina d’internet. 

 

Aparentment, el permís de conduir estaria validat, legal i directament, sense necessitat de fer l’examen, o en el cas de fer-lo, el resultat sempre seria d’apte. 

Per a dur a terme el tràmit, era necessari enviar una fotocòpia del DNI, dos fotografies, un paper en blanc amb la seua signatura, i el més important: ingressar una quantitat de diners que podia ascendir als 2.300 euros. 

 

El cap de la banda demanava a les víctimes més diners 

Totes les comunicacions es realitzaven, a través d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània, amb una persona que deia residir en Gran Canària, però quan el permís de conduir tardava en arribar, les telefonades eren ateses amb l’organitzador d’esta banda criminal.

Este els tranquil·litzava dient-los que el tràmit seguia el seu curs legal, encara que amb certes dificultats perquè la duana havia retingut certs documents, i que calia pagar més diners per a desbloquejar-los.

Els ingressos dels diners sempre es feien a través de dos comptes bancaris, mitjançant transferències o caixers automàtics, sense que apareguera en ells cap referència sobre la identitat, amb la intenció de dificultar la investigació policial. 

 

Crearen més de 600 anuncis enganyosos

Quan les víctimes es donaven compte de l’estafa, ja era tard per a recuperar els diners.

Després de numerosos anàlisis de comptes bancaris i documentació, els investigadors van conseguir determinar que darrere de l’estafa existia una estructura delictiva perfectament delimitada, formada per sis persones. Cinc d’elles, residents en Telde (Gran Canària), i una altra en la Línia de la Concepció (Cadis). 

S’han detectat més de 600 anuncis de contingut similar a on anunciaven els seus servicis. Van utilitzar 200 adreces de correu electrònic diferents, també amb la finalitat de desviar l’acció policial i deixar el menor rastre possible. 

 

Un botí de 50.000 euros

La xifra de perjudicats ascendix a més de quaranta persones. Les víctimes de l’engany haurien ingressat quantitats que oscil·laven entre els 800 i els 3.000 euros, sumant un total de 50.000 euros

La investigació continua oberta, a costa de l’aparició de noves víctimes. Esta operació ha sigut dirigida per l’Equip Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Santa Pola (Alacant), en col·laboració amb la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Las Palmas (Gran Canària) i de l’Equip Territorial de Sant Roque-La Línia, de la Comandància d’Algesires (Cadis).

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.