Desmantellat un grup criminal que actuava per tota la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que es dedicava a cometre robatoris en diferents localitats de la Comunitat Valenciana, aprehenent material per valor de 35 000 euros.

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘STATII’, ha desarticulat un grup criminal amb la detenció dels seus integrants, entre ells el cap de l’organització i la seua dona, que actuava per diferents localitats de la Comunitat Valenciana: Canet d’en Berenguer, Sagunt, El Puig, Betxí, L’Alcúdia, Benifaió, Carlet, Benetússer i Massalavés.

Les investigacions van donar principi després de la recepció de diverses denúncies per robatoris amb escalament en habitatges i en establiments públics, els quals es realitzaven durant el dia i amb els habitants i treballadors, respectivament, en el seu interior.

La majoria dels vehicles utilitzats per a la comissió d’aquests delictes eren vehicles ranxeres de gran cilindrada, així com vehicles amb el volant a la dreta, procedents d’Anglaterra.

Després de la recepció de diverses denúncies amb el mateix modus operandi, això és, robatoris en habitatges i establiments públics durant el dia, es procedeix a donar inici a les investigacions per part de la Guàrdia Civil, que conclouen amb la localització i identificació de tots els autors i els seus vehicles.

El grup criminal actuava amb una perfecta coordinació, ja que mentre un d’ells cometia el fet delictiu, la resta realitzava missions de vigilància i contravigilancia.

Després d’un seguiment realitzat a alguns dels integrants d’aquesta organització, finalment es va realitzar la detenció dels mateixos durant la comissió in fraganti d’un robatori en la localitat de Massamagrell, sent detinguts tots els integrants.

S’ha procedit a la detenció de 7 persones: 6 homes i 1 dona, d’edats compreses entre 18 i 30 anys i de nacionalitat romanesa, als quals se’ls imputen els següents delictes: pertinència a grup criminal, robatori amb força, furt i contra la seguretat col·lectiva, ja que compartien imatges en les seues xarxes socials realitzant conduccions temeràries a velocitats superiors a 225 km/hora, virolles i derrapatges.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.