Desmantellat un grup criminal que actuava per tota la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que es dedicava a cometre robatoris en diferents localitats de la Comunitat Valenciana, aprehenent material per valor de 35 000 euros.

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘STATII’, ha desarticulat un grup criminal amb la detenció dels seus integrants, entre ells el cap de l’organització i la seua dona, que actuava per diferents localitats de la Comunitat Valenciana: Canet d’en Berenguer, Sagunt, El Puig, Betxí, L’Alcúdia, Benifaió, Carlet, Benetússer i Massalavés.

Les investigacions van donar principi després de la recepció de diverses denúncies per robatoris amb escalament en habitatges i en establiments públics, els quals es realitzaven durant el dia i amb els habitants i treballadors, respectivament, en el seu interior.

La majoria dels vehicles utilitzats per a la comissió d’aquests delictes eren vehicles ranxeres de gran cilindrada, així com vehicles amb el volant a la dreta, procedents d’Anglaterra.

Després de la recepció de diverses denúncies amb el mateix modus operandi, això és, robatoris en habitatges i establiments públics durant el dia, es procedeix a donar inici a les investigacions per part de la Guàrdia Civil, que conclouen amb la localització i identificació de tots els autors i els seus vehicles.

El grup criminal actuava amb una perfecta coordinació, ja que mentre un d’ells cometia el fet delictiu, la resta realitzava missions de vigilància i contravigilancia.

Després d’un seguiment realitzat a alguns dels integrants d’aquesta organització, finalment es va realitzar la detenció dels mateixos durant la comissió in fraganti d’un robatori en la localitat de Massamagrell, sent detinguts tots els integrants.

S’ha procedit a la detenció de 7 persones: 6 homes i 1 dona, d’edats compreses entre 18 i 30 anys i de nacionalitat romanesa, als quals se’ls imputen els següents delictes: pertinència a grup criminal, robatori amb força, furt i contra la seguretat col·lectiva, ja que compartien imatges en les seues xarxes socials realitzant conduccions temeràries a velocitats superiors a 225 km/hora, virolles i derrapatges.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU