Desmantellat un grup criminal que actuava per tota la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que es dedicava a cometre robatoris en diferents localitats de la Comunitat Valenciana, aprehenent material per valor de 35 000 euros.

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘STATII’, ha desarticulat un grup criminal amb la detenció dels seus integrants, entre ells el cap de l’organització i la seua dona, que actuava per diferents localitats de la Comunitat Valenciana: Canet d’en Berenguer, Sagunt, El Puig, Betxí, L’Alcúdia, Benifaió, Carlet, Benetússer i Massalavés.

Les investigacions van donar principi després de la recepció de diverses denúncies per robatoris amb escalament en habitatges i en establiments públics, els quals es realitzaven durant el dia i amb els habitants i treballadors, respectivament, en el seu interior.

La majoria dels vehicles utilitzats per a la comissió d’aquests delictes eren vehicles ranxeres de gran cilindrada, així com vehicles amb el volant a la dreta, procedents d’Anglaterra.

Després de la recepció de diverses denúncies amb el mateix modus operandi, això és, robatoris en habitatges i establiments públics durant el dia, es procedeix a donar inici a les investigacions per part de la Guàrdia Civil, que conclouen amb la localització i identificació de tots els autors i els seus vehicles.

El grup criminal actuava amb una perfecta coordinació, ja que mentre un d’ells cometia el fet delictiu, la resta realitzava missions de vigilància i contravigilancia.

Després d’un seguiment realitzat a alguns dels integrants d’aquesta organització, finalment es va realitzar la detenció dels mateixos durant la comissió in fraganti d’un robatori en la localitat de Massamagrell, sent detinguts tots els integrants.

S’ha procedit a la detenció de 7 persones: 6 homes i 1 dona, d’edats compreses entre 18 i 30 anys i de nacionalitat romanesa, als quals se’ls imputen els següents delictes: pertinència a grup criminal, robatori amb força, furt i contra la seguretat col·lectiva, ja que compartien imatges en les seues xarxes socials realitzant conduccions temeràries a velocitats superiors a 225 km/hora, virolles i derrapatges.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.