17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Desmantellat un grup criminal que actuava per tota la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que es dedicava a cometre robatoris en diferents localitats de la Comunitat Valenciana, aprehenent material per valor de 35 000 euros.

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘STATII’, ha desarticulat un grup criminal amb la detenció dels seus integrants, entre ells el cap de l’organització i la seua dona, que actuava per diferents localitats de la Comunitat Valenciana: Canet d’en Berenguer, Sagunt, El Puig, Betxí, L’Alcúdia, Benifaió, Carlet, Benetússer i Massalavés.

Les investigacions van donar principi després de la recepció de diverses denúncies per robatoris amb escalament en habitatges i en establiments públics, els quals es realitzaven durant el dia i amb els habitants i treballadors, respectivament, en el seu interior.

La majoria dels vehicles utilitzats per a la comissió d’aquests delictes eren vehicles ranxeres de gran cilindrada, així com vehicles amb el volant a la dreta, procedents d’Anglaterra.

Després de la recepció de diverses denúncies amb el mateix modus operandi, això és, robatoris en habitatges i establiments públics durant el dia, es procedeix a donar inici a les investigacions per part de la Guàrdia Civil, que conclouen amb la localització i identificació de tots els autors i els seus vehicles.

El grup criminal actuava amb una perfecta coordinació, ja que mentre un d’ells cometia el fet delictiu, la resta realitzava missions de vigilància i contravigilancia.

Després d’un seguiment realitzat a alguns dels integrants d’aquesta organització, finalment es va realitzar la detenció dels mateixos durant la comissió in fraganti d’un robatori en la localitat de Massamagrell, sent detinguts tots els integrants.

S’ha procedit a la detenció de 7 persones: 6 homes i 1 dona, d’edats compreses entre 18 i 30 anys i de nacionalitat romanesa, als quals se’ls imputen els següents delictes: pertinència a grup criminal, robatori amb força, furt i contra la seguretat col·lectiva, ja que compartien imatges en les seues xarxes socials realitzant conduccions temeràries a velocitats superiors a 225 km/hora, virolles i derrapatges.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.