Desmantellen en Elx un grup dedicat a la venda de droga i que usava una bústia per a emmagatzemar les dosis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant) a quatre persones que formaven un grup criminal dedicat a la venda i distribució a la menuda de substàncies estupefaents, heroïna, marihuana i cocaïna. Els arrestats usaven la bústia d’una casa per a emmagatzemar les dosis.

 

Segons pareix, la droga era facilitada a un gran número de consumidors, els qui diàriament es personaven als voltants del domicili dels detinguts per a conseguir les seues dosis, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Estupefaents de la Comissaria d’Elx, ja que després de rebre diferents queixes veïnals, han comprovat l’existència d’un punt negre de distribució i venda de drogues en un dels domicilis del lloc.

 

Molèsties entre el veïnat

D’igual forma, les autoritats han cerciorat el trànsit continu de persones durant gran part del dia i que no cessava durant la nit a pesar de les restriccions a la mobilitat imposades per la pandèmia del Covid-19 i que causaven molèsties al veïnat.

 

Els policies han fet moltes vigilàncies discretes, a pesar de la dificultat que per a ells comportava passar desapercebuts davant els investigats. Així, han conseguit identificar a tots els membres del grup i descobrir la labor de cadascun d’ells en la venda de la substància estupefaent.

 

Dins de la casa es trobava una parella que era l’encarregada de custodiar i preparar les dosis i fora de la casa dos persones eren les encarregades de contactar amb els compradors i facilitar-los la substància estupefaent.

 

El ‘modus operand’ de la banda criminal

En general, estes dos persones se situaven en un parc a escassos metres de la casa, a on acudien els consumidors i contactaven amb ells. Després de rebre l’encàrrec, els arrestats s’acostaven a la vivenda i, a través del balcó d’esta, els llançaven la droga en tovallons de paper, que ràpidament ocultaven entre la roba i dispensaven als compradors després de rebre els diners a canvi d’esta.

 

Els policies també han descobert que els investigats usaven la bústia de la casa per a emmagatzemar la substància estupefaent ja disposada en dosis perfectament preparades per a la seua venda.

 

Després d’identificar a tots els components del grup criminal i el seu modus operandi, els agents de la Comissaria d’Elx han dut a terme un dispositiu policial especial en el que van procedir en un primer moment a la detenció de tres d’ells i han fet un registre en el domicili objecte de la investigació.

 

Un botí de 3.000 euros

Els agents han localitzat més de 20 grams d’heroïna, marihuana i quasi 3.000 euros en efectiu. A demés, en la bústia de la casa han intervingut huit bossetes d’heroïna preparades en dosi per a la seua venda. Una volta fet el registre, ha sigut localitzat l’últim dels integrants del grup, que també ha sigut detingut.

 

Els arrestats, amb edats compreses entre els 45 i els 58 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx acusats d’un presumpte delicte de tràfic de drogues.

 

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU