Desmantellen en Elx un grup dedicat a la venda de droga i que usava una bústia per a emmagatzemar les dosis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant) a quatre persones que formaven un grup criminal dedicat a la venda i distribució a la menuda de substàncies estupefaents, heroïna, marihuana i cocaïna. Els arrestats usaven la bústia d’una casa per a emmagatzemar les dosis.

 

Segons pareix, la droga era facilitada a un gran número de consumidors, els qui diàriament es personaven als voltants del domicili dels detinguts per a conseguir les seues dosis, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Estupefaents de la Comissaria d’Elx, ja que després de rebre diferents queixes veïnals, han comprovat l’existència d’un punt negre de distribució i venda de drogues en un dels domicilis del lloc.

 

Molèsties entre el veïnat

D’igual forma, les autoritats han cerciorat el trànsit continu de persones durant gran part del dia i que no cessava durant la nit a pesar de les restriccions a la mobilitat imposades per la pandèmia del Covid-19 i que causaven molèsties al veïnat.

 

Els policies han fet moltes vigilàncies discretes, a pesar de la dificultat que per a ells comportava passar desapercebuts davant els investigats. Així, han conseguit identificar a tots els membres del grup i descobrir la labor de cadascun d’ells en la venda de la substància estupefaent.

 

Dins de la casa es trobava una parella que era l’encarregada de custodiar i preparar les dosis i fora de la casa dos persones eren les encarregades de contactar amb els compradors i facilitar-los la substància estupefaent.

 

El ‘modus operand’ de la banda criminal

En general, estes dos persones se situaven en un parc a escassos metres de la casa, a on acudien els consumidors i contactaven amb ells. Després de rebre l’encàrrec, els arrestats s’acostaven a la vivenda i, a través del balcó d’esta, els llançaven la droga en tovallons de paper, que ràpidament ocultaven entre la roba i dispensaven als compradors després de rebre els diners a canvi d’esta.

 

Els policies també han descobert que els investigats usaven la bústia de la casa per a emmagatzemar la substància estupefaent ja disposada en dosis perfectament preparades per a la seua venda.

 

Després d’identificar a tots els components del grup criminal i el seu modus operandi, els agents de la Comissaria d’Elx han dut a terme un dispositiu policial especial en el que van procedir en un primer moment a la detenció de tres d’ells i han fet un registre en el domicili objecte de la investigació.

 

Un botí de 3.000 euros

Els agents han localitzat més de 20 grams d’heroïna, marihuana i quasi 3.000 euros en efectiu. A demés, en la bústia de la casa han intervingut huit bossetes d’heroïna preparades en dosi per a la seua venda. Una volta fet el registre, ha sigut localitzat l’últim dels integrants del grup, que també ha sigut detingut.

 

Els arrestats, amb edats compreses entre els 45 i els 58 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx acusats d’un presumpte delicte de tràfic de drogues.

 

Últimes notícies

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.