Desmantellen en Elx un grup dedicat a la venda de droga i que usava una bústia per a emmagatzemar les dosis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant) a quatre persones que formaven un grup criminal dedicat a la venda i distribució a la menuda de substàncies estupefaents, heroïna, marihuana i cocaïna. Els arrestats usaven la bústia d’una casa per a emmagatzemar les dosis.

 

Segons pareix, la droga era facilitada a un gran número de consumidors, els qui diàriament es personaven als voltants del domicili dels detinguts per a conseguir les seues dosis, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Estupefaents de la Comissaria d’Elx, ja que després de rebre diferents queixes veïnals, han comprovat l’existència d’un punt negre de distribució i venda de drogues en un dels domicilis del lloc.

 

Molèsties entre el veïnat

D’igual forma, les autoritats han cerciorat el trànsit continu de persones durant gran part del dia i que no cessava durant la nit a pesar de les restriccions a la mobilitat imposades per la pandèmia del Covid-19 i que causaven molèsties al veïnat.

 

Els policies han fet moltes vigilàncies discretes, a pesar de la dificultat que per a ells comportava passar desapercebuts davant els investigats. Així, han conseguit identificar a tots els membres del grup i descobrir la labor de cadascun d’ells en la venda de la substància estupefaent.

 

Dins de la casa es trobava una parella que era l’encarregada de custodiar i preparar les dosis i fora de la casa dos persones eren les encarregades de contactar amb els compradors i facilitar-los la substància estupefaent.

 

El ‘modus operand’ de la banda criminal

En general, estes dos persones se situaven en un parc a escassos metres de la casa, a on acudien els consumidors i contactaven amb ells. Després de rebre l’encàrrec, els arrestats s’acostaven a la vivenda i, a través del balcó d’esta, els llançaven la droga en tovallons de paper, que ràpidament ocultaven entre la roba i dispensaven als compradors després de rebre els diners a canvi d’esta.

 

Els policies també han descobert que els investigats usaven la bústia de la casa per a emmagatzemar la substància estupefaent ja disposada en dosis perfectament preparades per a la seua venda.

 

Després d’identificar a tots els components del grup criminal i el seu modus operandi, els agents de la Comissaria d’Elx han dut a terme un dispositiu policial especial en el que van procedir en un primer moment a la detenció de tres d’ells i han fet un registre en el domicili objecte de la investigació.

 

Un botí de 3.000 euros

Els agents han localitzat més de 20 grams d’heroïna, marihuana i quasi 3.000 euros en efectiu. A demés, en la bústia de la casa han intervingut huit bossetes d’heroïna preparades en dosi per a la seua venda. Una volta fet el registre, ha sigut localitzat l’últim dels integrants del grup, que també ha sigut detingut.

 

Els arrestats, amb edats compreses entre els 45 i els 58 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx acusats d’un presumpte delicte de tràfic de drogues.

 

Últimes notícies

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.