Desmantellen en Elx un grup dedicat a la venda de droga i que usava una bústia per a emmagatzemar les dosis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant) a quatre persones que formaven un grup criminal dedicat a la venda i distribució a la menuda de substàncies estupefaents, heroïna, marihuana i cocaïna. Els arrestats usaven la bústia d’una casa per a emmagatzemar les dosis.

 

Segons pareix, la droga era facilitada a un gran número de consumidors, els qui diàriament es personaven als voltants del domicili dels detinguts per a conseguir les seues dosis, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Estupefaents de la Comissaria d’Elx, ja que després de rebre diferents queixes veïnals, han comprovat l’existència d’un punt negre de distribució i venda de drogues en un dels domicilis del lloc.

 

Molèsties entre el veïnat

D’igual forma, les autoritats han cerciorat el trànsit continu de persones durant gran part del dia i que no cessava durant la nit a pesar de les restriccions a la mobilitat imposades per la pandèmia del Covid-19 i que causaven molèsties al veïnat.

 

Els policies han fet moltes vigilàncies discretes, a pesar de la dificultat que per a ells comportava passar desapercebuts davant els investigats. Així, han conseguit identificar a tots els membres del grup i descobrir la labor de cadascun d’ells en la venda de la substància estupefaent.

 

Dins de la casa es trobava una parella que era l’encarregada de custodiar i preparar les dosis i fora de la casa dos persones eren les encarregades de contactar amb els compradors i facilitar-los la substància estupefaent.

 

El ‘modus operand’ de la banda criminal

En general, estes dos persones se situaven en un parc a escassos metres de la casa, a on acudien els consumidors i contactaven amb ells. Després de rebre l’encàrrec, els arrestats s’acostaven a la vivenda i, a través del balcó d’esta, els llançaven la droga en tovallons de paper, que ràpidament ocultaven entre la roba i dispensaven als compradors després de rebre els diners a canvi d’esta.

 

Els policies també han descobert que els investigats usaven la bústia de la casa per a emmagatzemar la substància estupefaent ja disposada en dosis perfectament preparades per a la seua venda.

 

Després d’identificar a tots els components del grup criminal i el seu modus operandi, els agents de la Comissaria d’Elx han dut a terme un dispositiu policial especial en el que van procedir en un primer moment a la detenció de tres d’ells i han fet un registre en el domicili objecte de la investigació.

 

Un botí de 3.000 euros

Els agents han localitzat més de 20 grams d’heroïna, marihuana i quasi 3.000 euros en efectiu. A demés, en la bústia de la casa han intervingut huit bossetes d’heroïna preparades en dosi per a la seua venda. Una volta fet el registre, ha sigut localitzat l’últim dels integrants del grup, que també ha sigut detingut.

 

Els arrestats, amb edats compreses entre els 45 i els 58 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx acusats d’un presumpte delicte de tràfic de drogues.

 

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.