Desmantellen en Elx un grup dedicat a la venda de droga i que usava una bústia per a emmagatzemar les dosis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant) a quatre persones que formaven un grup criminal dedicat a la venda i distribució a la menuda de substàncies estupefaents, heroïna, marihuana i cocaïna. Els arrestats usaven la bústia d’una casa per a emmagatzemar les dosis.

 

Segons pareix, la droga era facilitada a un gran número de consumidors, els qui diàriament es personaven als voltants del domicili dels detinguts per a conseguir les seues dosis, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Estupefaents de la Comissaria d’Elx, ja que després de rebre diferents queixes veïnals, han comprovat l’existència d’un punt negre de distribució i venda de drogues en un dels domicilis del lloc.

 

Molèsties entre el veïnat

D’igual forma, les autoritats han cerciorat el trànsit continu de persones durant gran part del dia i que no cessava durant la nit a pesar de les restriccions a la mobilitat imposades per la pandèmia del Covid-19 i que causaven molèsties al veïnat.

 

Els policies han fet moltes vigilàncies discretes, a pesar de la dificultat que per a ells comportava passar desapercebuts davant els investigats. Així, han conseguit identificar a tots els membres del grup i descobrir la labor de cadascun d’ells en la venda de la substància estupefaent.

 

Dins de la casa es trobava una parella que era l’encarregada de custodiar i preparar les dosis i fora de la casa dos persones eren les encarregades de contactar amb els compradors i facilitar-los la substància estupefaent.

 

El ‘modus operand’ de la banda criminal

En general, estes dos persones se situaven en un parc a escassos metres de la casa, a on acudien els consumidors i contactaven amb ells. Després de rebre l’encàrrec, els arrestats s’acostaven a la vivenda i, a través del balcó d’esta, els llançaven la droga en tovallons de paper, que ràpidament ocultaven entre la roba i dispensaven als compradors després de rebre els diners a canvi d’esta.

 

Els policies també han descobert que els investigats usaven la bústia de la casa per a emmagatzemar la substància estupefaent ja disposada en dosis perfectament preparades per a la seua venda.

 

Després d’identificar a tots els components del grup criminal i el seu modus operandi, els agents de la Comissaria d’Elx han dut a terme un dispositiu policial especial en el que van procedir en un primer moment a la detenció de tres d’ells i han fet un registre en el domicili objecte de la investigació.

 

Un botí de 3.000 euros

Els agents han localitzat més de 20 grams d’heroïna, marihuana i quasi 3.000 euros en efectiu. A demés, en la bústia de la casa han intervingut huit bossetes d’heroïna preparades en dosi per a la seua venda. Una volta fet el registre, ha sigut localitzat l’últim dels integrants del grup, que també ha sigut detingut.

 

Els arrestats, amb edats compreses entre els 45 i els 58 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx acusats d’un presumpte delicte de tràfic de drogues.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.