Detenen a Alacant per suposada agressió als pares d’un bebé ingressat en l’UCI en estat greu

La Policia Nacional ha detingut este divendres als pares d’un bebé de tan sols 7 mesos que es troba ingressat a la unitat de cures intensives per un presumpte delicte de lesions greus.

Una telefonada de l’hospital alarmava als agents este dijous passat, des de l’hospital els informaven que un xiquet de bolquers patia lesions «no compatibles» amb l’accident domèstic que descrivien els seus pares. El bebé, que està a l’UCI amb pronòstic greu, patia lesions importants com fractures de costelles i danys als òrgans interns.

Arran de l’advertència del personal mèdic, el grup d’investigació Grume ha procedit este divendres a la detenció dels pares, tots dos de 22 anys, que ara es troben en dependències policials.

La cosa és molt greu ja que és la segona detenció en les últimes 48 hores a les comarques del sud per agressió a un xiquet de bolquers. També els agents de la Policia Nacional van detenir dimecres una parella a Elx per la mort violenta d’un bebé, també de set mesos, fill de la dona. La magistrada titular del jutjat d’instrucció número 4 d’Elx ha ordenat este divendres l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança.

Últimes notícies

El repte de Venezuela segons González Urrutia: recuperar institucions i, sobretot, la confiança

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència Manuel Broseta i advertixen que la reconstrucció de Venezuela exigix restablir institucions, confiança i llibertat. El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ressalta la defensa compartida de la democràcia i la convivència.

INECA alerta que els pressupostos de 2026 consoliden els comptes però no transformen la Comunitat

Un informe d’INECA conclou que els comptes de la Generalitat per a 2026 consoliden la situació fiscal però continuen lligats al deute, amb poc marge polític i greus problemes d’execució i transparència territorial.

González Urrutia reclama recuperar institucions i confiança per a reconstruir Veneçuela

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència i alerten que la reconstrucció de Veneçuela passa per recuperar les institucions, la confiança i la llibertat, mentre agraïxen la solidaritat internacional després dels últims terratrémols.

INECA alerta que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida els comptes però no transforma

INECA considera que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida les finances gràcies a una recaptació rècord, però critica la falta de capacitat transformadora per l’escassa execució i l’opacitat territorial, especialment en perjudici d’Alacant.

La jutgessa exigix a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el registre de totes les crides per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre de 2024, i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

La jutgessa reclama a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments el 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el llistat complet de comunicacions per ràdio amb els ajuntaments del 29 d’octubre de 2024 i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

Protecció Civil activa un pla especial pel triple eclipsi que afectarà Espanya fins a 2028

El pla específic 'Trío de Eclipses. Eclipse total 2026' coordinarà administracions davant els riscos associats als tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, amb especial impacte turístic i mediambiental a Espanya.

78 milions més per a potenciar la investigació d’excel·lència i donar-li projecció internacional

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats ha concedit 78 milions addicionals, un 83 % més que en 2018, per a finançar plans estratègics de 10 centres i 6 unitats d’excel·lència i formació de 142 nous investigadors.