Detenen un home la nit de Nadal en València per alertar d’un atemptat fictici

Agents de la Policia Nacional han detingut en el seu domicili de València a un home de 54 anys, de nacionalitat espanyola, com a presumpte autor d'un delicte de desordres públics, després de realitzar una telefonada al 112 en el matí de la nit de Nadal comunicant que el seu cosí, la identitat del qual era fictícia, anava a atemptar contra el Mercat Central i el de Nadal.

Les investigacions es van iniciar el dia 24 al matí quan els agents van tindre coneixement que el 112 havia rebut una telefonada en la qual un home informava que un cosí seu anava a atemptar contra el Mercat Central de València i el de Nadal, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia. Durant les recerques, els policies van esbrinar que la cridada telefònica s'havia realitzat des d'una cabina telefònica d'un carrer del districte de Trànsits de València, així com que la identitat de la persona que anava a realitzar l'atemptat que havia facilitat el sospitós era fictícia.

Continuant amb les perquisicions, els agents van esbrinar la identitat de la persona que havia realitzat la telefonada alertant de la comissió d'un atemptat, així com que aquesta mateixa persona el mes de juliol havia realitzat altres dos fets similars.

Segons la Policia, un d'aquests fet va ocórrer al juliol quan va lliurar una nota manuscrita en un hotel de València en la qual alertava de la col·locació d'una bomba i una altra amb una granada de mà, que va resultar ser simulada, en un local d'oci de la ciutat.

Com a conseqüència de les operacions, els policies van detindre al sospitós aquest passat dimecres a la vesprada en el seu domicili del districte de Trànsits de València com a presumpte autor d'un delicte de desordres públics.

El detingut, amb antecedents policials, després de ser sentit en declaració va ser posat en llibertat, després de ser advertit de l'obligació de comparèixer davant l'autoritat judicial quan per a això fóra requerit.

Últimes notícies

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.