15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Detenen als lladres del metro de València

La Guàrdia Civil de València deté als autors de diversos furts de terminals mòbils patits en el metro de València, els qui esgrimien armes blanques per a intimidar a les víctimes que oposaven resistència, arribant fins i tot a assestar 3 punyalades a una d’elles.

Els agents de la Guàrdia Civil, des de començaments del passat mes d’abril, van tindre coneixement de diversos furts que estaven tenint lloc en el metro de València (parades de València Sud, Paiporta i Picanya) en els quals testimonis afirmaven que dos homes aprofitaven els últims instants abans de tancar-se les portes del metre per a arrabassar el terminal telefònic de les persones que es trobaven més pròximes a les portes d’accés, preferiblement persones majors i dones.

En alguns dels fets els autors esgrimien armes per a assegurar la fugida si la víctima oferia algun tipus de resistència. Es van arribar a produir diversos enfrontaments, arribant, en una ocasió, a provocar lesions greus a una de les víctimes, en assestar-li 3 punyalades en el pit i al braç, per la qual cosa va haver de ser traslladat d’urgència a l’hospital.

Donada la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘NAVATRO’, van prioritzar la localització i identificació d’aquestes dos persones, produint-se la primera detenció a mitjan mes d’abril i la segona el mes de maig passat.

Els detinguts són dos homes de 27 i 31 anys i de nacionalitat algeriana als quals se’ls imputen 4 delictes de robatori amb violència, 2 delictes de furt i 1 delicte de lesions.

En el moment de la detenció els van ser intervinguts els següents efectes: 1 navalla, 1 terminal telefònic i la roba utilitzada en els furts, captada per les càmeres de vigilància del metro.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 18 de València.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.