Detenen als lladres del metro de València

La Guàrdia Civil de València deté als autors de diversos furts de terminals mòbils patits en el metro de València, els qui esgrimien armes blanques per a intimidar a les víctimes que oposaven resistència, arribant fins i tot a assestar 3 punyalades a una d’elles.

Els agents de la Guàrdia Civil, des de començaments del passat mes d’abril, van tindre coneixement de diversos furts que estaven tenint lloc en el metro de València (parades de València Sud, Paiporta i Picanya) en els quals testimonis afirmaven que dos homes aprofitaven els últims instants abans de tancar-se les portes del metre per a arrabassar el terminal telefònic de les persones que es trobaven més pròximes a les portes d’accés, preferiblement persones majors i dones.

En alguns dels fets els autors esgrimien armes per a assegurar la fugida si la víctima oferia algun tipus de resistència. Es van arribar a produir diversos enfrontaments, arribant, en una ocasió, a provocar lesions greus a una de les víctimes, en assestar-li 3 punyalades en el pit i al braç, per la qual cosa va haver de ser traslladat d’urgència a l’hospital.

Donada la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘NAVATRO’, van prioritzar la localització i identificació d’aquestes dos persones, produint-se la primera detenció a mitjan mes d’abril i la segona el mes de maig passat.

Els detinguts són dos homes de 27 i 31 anys i de nacionalitat algeriana als quals se’ls imputen 4 delictes de robatori amb violència, 2 delictes de furt i 1 delicte de lesions.

En el moment de la detenció els van ser intervinguts els següents efectes: 1 navalla, 1 terminal telefònic i la roba utilitzada en els furts, captada per les càmeres de vigilància del metro.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 18 de València.

Últimes notícies

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.