Detenen als lladres del metro de València

La Guàrdia Civil de València deté als autors de diversos furts de terminals mòbils patits en el metro de València, els qui esgrimien armes blanques per a intimidar a les víctimes que oposaven resistència, arribant fins i tot a assestar 3 punyalades a una d’elles.

Els agents de la Guàrdia Civil, des de començaments del passat mes d’abril, van tindre coneixement de diversos furts que estaven tenint lloc en el metro de València (parades de València Sud, Paiporta i Picanya) en els quals testimonis afirmaven que dos homes aprofitaven els últims instants abans de tancar-se les portes del metre per a arrabassar el terminal telefònic de les persones que es trobaven més pròximes a les portes d’accés, preferiblement persones majors i dones.

En alguns dels fets els autors esgrimien armes per a assegurar la fugida si la víctima oferia algun tipus de resistència. Es van arribar a produir diversos enfrontaments, arribant, en una ocasió, a provocar lesions greus a una de les víctimes, en assestar-li 3 punyalades en el pit i al braç, per la qual cosa va haver de ser traslladat d’urgència a l’hospital.

Donada la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil de València, en el marc de l’Operació ‘NAVATRO’, van prioritzar la localització i identificació d’aquestes dos persones, produint-se la primera detenció a mitjan mes d’abril i la segona el mes de maig passat.

Els detinguts són dos homes de 27 i 31 anys i de nacionalitat algeriana als quals se’ls imputen 4 delictes de robatori amb violència, 2 delictes de furt i 1 delicte de lesions.

En el moment de la detenció els van ser intervinguts els següents efectes: 1 navalla, 1 terminal telefònic i la roba utilitzada en els furts, captada per les càmeres de vigilància del metro.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 18 de València.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.