Detenen en Palma a un xic que s’allotjava en hotels d’Alacant sense pagar

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un xic de 25 anys que es va allotjar en més d’una dotzena d’hotels en ciutats de tota Espanya, entre elles Alacant, sense pagar la factura de l’estada.

 

Segons han informat fonts policials, l’arrestat està acusat d’estafar una quantitat total de més de 1.300 euros. La investigació va ser duta a terme per agents de les Brigades de Policia Judicial de la Policia Nacional d’Alacant i Palma, que van actuar conjuntament en tindre coneixement que una persona s’allotjava en diferents hotels de la geografia espanyola abandonant els mateixos sense abonar les factures.

 

El ‘modus operandi‘ per a materialitzar les seues estafes, han explicat, consistia en fer una reserva prèvia a través d’internet des d’una pàgina web de plataformes de reserves hoteleres en les que donava un número de targeta de crèdit fictici.

 

Un amic fictici

Una volta es presentava a l’hotel, comunicava al personal que s’allotjava amb un amic que seria l’encarregat d’abonar la factura a la seua arribada.

 

El personal de l’hotel, confiat que el presumpte estafador anava acompanyat per una altra persona que seria l’encarregada d’abonar la factura, li feia lliurament de les claus de l’habitació sense sospitar res durant la seua estada fins que una volta havia abandonat l’hotel, es donaven compte que el suposat amic no existia i que el xic havia pegat a fugir sense abonar cap quantitat econòmica.

 

Després de la seua fugida, els empleats dels hotels intentaven carregar l’import en la targeta bancària que proporcionava el presumpte estafador en les reserves en línia, però les transaccions eren rebutjades, ja que esta numeració no existia.

 

Més d’una dotzena d’hotels estafats

Segons han apuntat, amb tota la informació recaptada dels diferents establiments hotelers en els que s’hauria allotjat els investigadors van comprovar que es tractava de més d’una dotzena. L’impagament de les factures ascendia a més de 1.300 euros.

 

En el transcurs de les investigacions, els agents van descobrir que el presumpte autor es trobava allotjat en un hotel de Palma i davant la sospita que tornara a fer el mateix que en la resta d’hotels, es va dur a terme un operatiu per part de la Policia Nacional amb el que se li va detindre ‘in fraganti’.

 

Un hotel d’Alacant, víctima d’este estafador

El presumpte autor del delicte continuat d’estafa va ser detingut este dissabte passat, i va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Palma.

 

La investigació continua oberta i els agents continuen amb la localització de més hotels en els que el detingut poguera haver fet estes estafes usant el mateix mètode. Fins al moment, els hotels afectats estan situats en Múrcia, Alacant, Almeria, Màlaga, Algesires, Sevilla, Madrid i Palma.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU