Detenen a una parella per deixar a soles al seu fill de 6 anys en casa en Xirivella

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xirivella, en l’Horta (València), a una parella de 25 i 26 anys com a presumpta autora d’un delicte d’abandó de menor, després de deixar a soles en casa al seu fill de 6 anys. També se’ls imputa un delicte contra la propietat industrial, ja que tenien gran quantitat d’objectes falsificats, de marques conegudes, que ells mateixos han manifestat que eren per a vendre.

 

Els fets han passat este dimecres cap a les 20.30 hores de la vesprada quan els agents que feien faenes de prevenció van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a un carrer de la localitat de Xirivella a on, pel que pareix, hi havia un xiquet de poca edat a soles, pujat en la barana d’un balcó, que manifestava que portava dies a soles.

 

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc, a on van observar a un xiquet en un balcó d’un quart pis, pel que van pujar ràpidament per a salvar al menor. Els agents van tocar a la porta de la casa, des de la que se sentia el so de dibuixos animats i seguidament la veu d’un xiquet preguntant qui era. Els agents van respondre que eren la patrulla i el menor va obrir la porta en roba interior, espantat i tremolant, manifestant que estava a soles, sense saber precisar durant quants dies.

 

La iaia ha dit que no és la primera volta que passa

La patrulla va verificar que en la casa no hi havia ningú, observant la casa regirada i amb restes de menjar ja que, pel que pareix, el menor s’havia calfat ell el menjar. També van trobar en dos habitacions de la casa una gran quantitat articles falsificats, la majoria sabatilles, de diferents marques conegudes.

 

Els policies van localitzar telefònicament a la iaia del xiquet que en enterar-se que este es trobava a soles en casa, es va enfadar manifestant que no era la primera volta que passava i que arribaria ràpidament per a fer-se càrrec del menor.

 

Posteriorment es van presentar en la casa, per l’avís de la policia, els pares del xiquet, que van donar versions contradictòries de qui estava a càrrec del menor, a demés de manifestar que sabien que els articles eren falsificats i els venien tant per internet com en persona.

 

Finalment els policies, després d’una sèrie de comprovacions, van detindre a la parella com a presumpta autora dels delictes d’abandó de menor i contra la propietat industrial. Els detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial. 

Últimes notícies

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.