14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Detenen a una parella per deixar a soles al seu fill de 6 anys en casa en Xirivella

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xirivella, en l’Horta (València), a una parella de 25 i 26 anys com a presumpta autora d’un delicte d’abandó de menor, després de deixar a soles en casa al seu fill de 6 anys. També se’ls imputa un delicte contra la propietat industrial, ja que tenien gran quantitat d’objectes falsificats, de marques conegudes, que ells mateixos han manifestat que eren per a vendre.

 

Els fets han passat este dimecres cap a les 20.30 hores de la vesprada quan els agents que feien faenes de prevenció van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a un carrer de la localitat de Xirivella a on, pel que pareix, hi havia un xiquet de poca edat a soles, pujat en la barana d’un balcó, que manifestava que portava dies a soles.

 

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc, a on van observar a un xiquet en un balcó d’un quart pis, pel que van pujar ràpidament per a salvar al menor. Els agents van tocar a la porta de la casa, des de la que se sentia el so de dibuixos animats i seguidament la veu d’un xiquet preguntant qui era. Els agents van respondre que eren la patrulla i el menor va obrir la porta en roba interior, espantat i tremolant, manifestant que estava a soles, sense saber precisar durant quants dies.

 

La iaia ha dit que no és la primera volta que passa

La patrulla va verificar que en la casa no hi havia ningú, observant la casa regirada i amb restes de menjar ja que, pel que pareix, el menor s’havia calfat ell el menjar. També van trobar en dos habitacions de la casa una gran quantitat articles falsificats, la majoria sabatilles, de diferents marques conegudes.

 

Els policies van localitzar telefònicament a la iaia del xiquet que en enterar-se que este es trobava a soles en casa, es va enfadar manifestant que no era la primera volta que passava i que arribaria ràpidament per a fer-se càrrec del menor.

 

Posteriorment es van presentar en la casa, per l’avís de la policia, els pares del xiquet, que van donar versions contradictòries de qui estava a càrrec del menor, a demés de manifestar que sabien que els articles eren falsificats i els venien tant per internet com en persona.

 

Finalment els policies, després d’una sèrie de comprovacions, van detindre a la parella com a presumpta autora dels delictes d’abandó de menor i contra la propietat industrial. Els detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.