Detenen a sis persones per falsificar targetes de protecció internacional a Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a sis persones integrants d’una organització criminal que, presumptament, falsificaven targetes de sol·licitud de protecció internacional. L’entramat distribuïa les targetes falsificades de sol·licitud de protecció internacional a nacionals de Colòmbia previ pagament de 300 euros.

 

Tal com han explicat fonts policials, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que utilitzaven els documents de sol·licitud amb el coneixement de la seua falsedat, atés que s’entregaven en la pròpia via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid. La investigació policial ha confirmat enviaments de diners per un total de 8575 euros per al pagament d’aquestes 
targetes, que es distribuïen en diverses províncies de la geografia espanyola.

 

Sol·licituds d’asil falses

L’organització criminal operava a Espanya i distribuïa els documents falsos a les províncies de Madrid, Múrcia, Alacant, València, Toledo i Lleó. El líder de l’organització es feia passar per advocat especialitzat en tràmits d’estrangeria i els seus principals membres s’assentaven a les províncies de Madrid i Alacant, realitzant funcions de captació, intermediació i facilitació de les targetes de sol·licitant d’asil falsificades. 

Els integrants de l’entramat, principalment de nacionalitat colombiana, aprofitaven la situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven els estrangers per a obtindre beneficis quantiosos de la seua activitat il·lícita. La seua situació irregular a Espanya els impedia poder treballar, per la qual cosa l’actuació dels detinguts demostrava així un menyspreu cap a aquest estat de necessitat dels perjudicats.

 

Alguns dels clients que van adquirir la targeta de sol·licitant d’asil no sabien que estava falsificada, per la qual cosa van ser a més víctimes del delicte d’estafa. Malgrat això, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que sí que coneixien aquest extrem, ja que els lliuraments dels documents es feien en la via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid, on estampaven la seua petjada i la seua signatura. A vegades fins i tot se’ls proposava acurtar els terminis establits per l’administració per a realitzar els tràmits tendents a la regularització de la seua situació.
 

Investigació policial

L’operatiu ha aconseguit posar al descobert una trama que consistia a falsificar documentació de sol·licitants de protecció internacional o asil per a la seua distribució a persones de nacionalitat colombiana, així com la seua posada en circulació. La distribució dels documents a Espanya s’efectuava per correu o serveis de paqueteria, si bé es va poder comprovar que el líder de l’organització es desplaçava alguna vegada a Alacant amb la finalitat d’entregar personalment diverses d’aquestes peticions.

 

En la seua major part, els pagaments per a l’obtenció d’aquestes sol·licituds es realitzaven a través d’aplicacions d’enviament de diners entre particulars o per transferència bancària, encara que a vegades es feia en efectiu. També s’ha constatat la utilització d’un permís de residència falsificat amb la finalitat d’obrir un dels comptes emprats per l’organització per a rebre els 
cobraments pels seus serveis.

 

La investigació policial ha culminat amb sis detinguts pels delictes de pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers, falsedat documental i estafa. Quatre d’ells van ser detinguts a Pozuelo del Rei a Madrid i dos en la localitat d’Alcoi a Alacant.

 

A més, s’han realitzat dues diligències d’entrada i registre en la capital de Madrid i a Pozuelo del Rei a la província de Madrid. S’han intervingut 8255 euros en efectiu, una arma de foc simulada, un permís de residència falsificat, sis telèfons mòbils, una impressora i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.