Detenen a sis persones per falsificar targetes de protecció internacional a Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a sis persones integrants d’una organització criminal que, presumptament, falsificaven targetes de sol·licitud de protecció internacional. L’entramat distribuïa les targetes falsificades de sol·licitud de protecció internacional a nacionals de Colòmbia previ pagament de 300 euros.

 

Tal com han explicat fonts policials, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que utilitzaven els documents de sol·licitud amb el coneixement de la seua falsedat, atés que s’entregaven en la pròpia via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid. La investigació policial ha confirmat enviaments de diners per un total de 8575 euros per al pagament d’aquestes 
targetes, que es distribuïen en diverses províncies de la geografia espanyola.

 

Sol·licituds d’asil falses

L’organització criminal operava a Espanya i distribuïa els documents falsos a les províncies de Madrid, Múrcia, Alacant, València, Toledo i Lleó. El líder de l’organització es feia passar per advocat especialitzat en tràmits d’estrangeria i els seus principals membres s’assentaven a les províncies de Madrid i Alacant, realitzant funcions de captació, intermediació i facilitació de les targetes de sol·licitant d’asil falsificades. 

Els integrants de l’entramat, principalment de nacionalitat colombiana, aprofitaven la situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven els estrangers per a obtindre beneficis quantiosos de la seua activitat il·lícita. La seua situació irregular a Espanya els impedia poder treballar, per la qual cosa l’actuació dels detinguts demostrava així un menyspreu cap a aquest estat de necessitat dels perjudicats.

 

Alguns dels clients que van adquirir la targeta de sol·licitant d’asil no sabien que estava falsificada, per la qual cosa van ser a més víctimes del delicte d’estafa. Malgrat això, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que sí que coneixien aquest extrem, ja que els lliuraments dels documents es feien en la via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid, on estampaven la seua petjada i la seua signatura. A vegades fins i tot se’ls proposava acurtar els terminis establits per l’administració per a realitzar els tràmits tendents a la regularització de la seua situació.
 

Investigació policial

L’operatiu ha aconseguit posar al descobert una trama que consistia a falsificar documentació de sol·licitants de protecció internacional o asil per a la seua distribució a persones de nacionalitat colombiana, així com la seua posada en circulació. La distribució dels documents a Espanya s’efectuava per correu o serveis de paqueteria, si bé es va poder comprovar que el líder de l’organització es desplaçava alguna vegada a Alacant amb la finalitat d’entregar personalment diverses d’aquestes peticions.

 

En la seua major part, els pagaments per a l’obtenció d’aquestes sol·licituds es realitzaven a través d’aplicacions d’enviament de diners entre particulars o per transferència bancària, encara que a vegades es feia en efectiu. També s’ha constatat la utilització d’un permís de residència falsificat amb la finalitat d’obrir un dels comptes emprats per l’organització per a rebre els 
cobraments pels seus serveis.

 

La investigació policial ha culminat amb sis detinguts pels delictes de pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers, falsedat documental i estafa. Quatre d’ells van ser detinguts a Pozuelo del Rei a Madrid i dos en la localitat d’Alcoi a Alacant.

 

A més, s’han realitzat dues diligències d’entrada i registre en la capital de Madrid i a Pozuelo del Rei a la província de Madrid. S’han intervingut 8255 euros en efectiu, una arma de foc simulada, un permís de residència falsificat, sis telèfons mòbils, una impressora i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.