17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detenen a sis persones per falsificar targetes de protecció internacional a Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a sis persones integrants d’una organització criminal que, presumptament, falsificaven targetes de sol·licitud de protecció internacional. L’entramat distribuïa les targetes falsificades de sol·licitud de protecció internacional a nacionals de Colòmbia previ pagament de 300 euros.

 

Tal com han explicat fonts policials, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que utilitzaven els documents de sol·licitud amb el coneixement de la seua falsedat, atés que s’entregaven en la pròpia via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid. La investigació policial ha confirmat enviaments de diners per un total de 8575 euros per al pagament d’aquestes 
targetes, que es distribuïen en diverses províncies de la geografia espanyola.

 

Sol·licituds d’asil falses

L’organització criminal operava a Espanya i distribuïa els documents falsos a les províncies de Madrid, Múrcia, Alacant, València, Toledo i Lleó. El líder de l’organització es feia passar per advocat especialitzat en tràmits d’estrangeria i els seus principals membres s’assentaven a les províncies de Madrid i Alacant, realitzant funcions de captació, intermediació i facilitació de les targetes de sol·licitant d’asil falsificades. 

Els integrants de l’entramat, principalment de nacionalitat colombiana, aprofitaven la situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven els estrangers per a obtindre beneficis quantiosos de la seua activitat il·lícita. La seua situació irregular a Espanya els impedia poder treballar, per la qual cosa l’actuació dels detinguts demostrava així un menyspreu cap a aquest estat de necessitat dels perjudicats.

 

Alguns dels clients que van adquirir la targeta de sol·licitant d’asil no sabien que estava falsificada, per la qual cosa van ser a més víctimes del delicte d’estafa. Malgrat això, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que sí que coneixien aquest extrem, ja que els lliuraments dels documents es feien en la via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid, on estampaven la seua petjada i la seua signatura. A vegades fins i tot se’ls proposava acurtar els terminis establits per l’administració per a realitzar els tràmits tendents a la regularització de la seua situació.
 

Investigació policial

L’operatiu ha aconseguit posar al descobert una trama que consistia a falsificar documentació de sol·licitants de protecció internacional o asil per a la seua distribució a persones de nacionalitat colombiana, així com la seua posada en circulació. La distribució dels documents a Espanya s’efectuava per correu o serveis de paqueteria, si bé es va poder comprovar que el líder de l’organització es desplaçava alguna vegada a Alacant amb la finalitat d’entregar personalment diverses d’aquestes peticions.

 

En la seua major part, els pagaments per a l’obtenció d’aquestes sol·licituds es realitzaven a través d’aplicacions d’enviament de diners entre particulars o per transferència bancària, encara que a vegades es feia en efectiu. També s’ha constatat la utilització d’un permís de residència falsificat amb la finalitat d’obrir un dels comptes emprats per l’organització per a rebre els 
cobraments pels seus serveis.

 

La investigació policial ha culminat amb sis detinguts pels delictes de pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers, falsedat documental i estafa. Quatre d’ells van ser detinguts a Pozuelo del Rei a Madrid i dos en la localitat d’Alcoi a Alacant.

 

A més, s’han realitzat dues diligències d’entrada i registre en la capital de Madrid i a Pozuelo del Rei a la província de Madrid. S’han intervingut 8255 euros en efectiu, una arma de foc simulada, un permís de residència falsificat, sis telèfons mòbils, una impressora i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Últimes notícies

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.

Bernabé sosté que la Generalitat va actuar tard en la DANA i que cinc hores van poder salvar vides

En la comissió del Senat sobre la DANA d'octubre, la delegada ha acusat a la Generalitat d'activar tard el Cecopi i de manipular comunicacions amb Aemet i 112. Ha defés que avançar cinc hores els avisos i decisions hauria salvat vides.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Juanfran Pérez Llorca. Ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox, la renúncia a l'escó de Mazón i acceptar el nou finançament.

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.