11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Detenen a sis persones per falsificar targetes de protecció internacional a Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a sis persones integrants d’una organització criminal que, presumptament, falsificaven targetes de sol·licitud de protecció internacional. L’entramat distribuïa les targetes falsificades de sol·licitud de protecció internacional a nacionals de Colòmbia previ pagament de 300 euros.

 

Tal com han explicat fonts policials, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que utilitzaven els documents de sol·licitud amb el coneixement de la seua falsedat, atés que s’entregaven en la pròpia via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid. La investigació policial ha confirmat enviaments de diners per un total de 8575 euros per al pagament d’aquestes 
targetes, que es distribuïen en diverses províncies de la geografia espanyola.

 

Sol·licituds d’asil falses

L’organització criminal operava a Espanya i distribuïa els documents falsos a les províncies de Madrid, Múrcia, Alacant, València, Toledo i Lleó. El líder de l’organització es feia passar per advocat especialitzat en tràmits d’estrangeria i els seus principals membres s’assentaven a les províncies de Madrid i Alacant, realitzant funcions de captació, intermediació i facilitació de les targetes de sol·licitant d’asil falsificades. 

Els integrants de l’entramat, principalment de nacionalitat colombiana, aprofitaven la situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven els estrangers per a obtindre beneficis quantiosos de la seua activitat il·lícita. La seua situació irregular a Espanya els impedia poder treballar, per la qual cosa l’actuació dels detinguts demostrava així un menyspreu cap a aquest estat de necessitat dels perjudicats.

 

Alguns dels clients que van adquirir la targeta de sol·licitant d’asil no sabien que estava falsificada, per la qual cosa van ser a més víctimes del delicte d’estafa. Malgrat això, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que sí que coneixien aquest extrem, ja que els lliuraments dels documents es feien en la via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid, on estampaven la seua petjada i la seua signatura. A vegades fins i tot se’ls proposava acurtar els terminis establits per l’administració per a realitzar els tràmits tendents a la regularització de la seua situació.
 

Investigació policial

L’operatiu ha aconseguit posar al descobert una trama que consistia a falsificar documentació de sol·licitants de protecció internacional o asil per a la seua distribució a persones de nacionalitat colombiana, així com la seua posada en circulació. La distribució dels documents a Espanya s’efectuava per correu o serveis de paqueteria, si bé es va poder comprovar que el líder de l’organització es desplaçava alguna vegada a Alacant amb la finalitat d’entregar personalment diverses d’aquestes peticions.

 

En la seua major part, els pagaments per a l’obtenció d’aquestes sol·licituds es realitzaven a través d’aplicacions d’enviament de diners entre particulars o per transferència bancària, encara que a vegades es feia en efectiu. També s’ha constatat la utilització d’un permís de residència falsificat amb la finalitat d’obrir un dels comptes emprats per l’organització per a rebre els 
cobraments pels seus serveis.

 

La investigació policial ha culminat amb sis detinguts pels delictes de pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers, falsedat documental i estafa. Quatre d’ells van ser detinguts a Pozuelo del Rei a Madrid i dos en la localitat d’Alcoi a Alacant.

 

A més, s’han realitzat dues diligències d’entrada i registre en la capital de Madrid i a Pozuelo del Rei a la província de Madrid. S’han intervingut 8255 euros en efectiu, una arma de foc simulada, un permís de residència falsificat, sis telèfons mòbils, una impressora i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.