10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Detenen a sis persones per falsificar targetes de protecció internacional a Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a sis persones integrants d’una organització criminal que, presumptament, falsificaven targetes de sol·licitud de protecció internacional. L’entramat distribuïa les targetes falsificades de sol·licitud de protecció internacional a nacionals de Colòmbia previ pagament de 300 euros.

 

Tal com han explicat fonts policials, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que utilitzaven els documents de sol·licitud amb el coneixement de la seua falsedat, atés que s’entregaven en la pròpia via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid. La investigació policial ha confirmat enviaments de diners per un total de 8575 euros per al pagament d’aquestes 
targetes, que es distribuïen en diverses províncies de la geografia espanyola.

 

Sol·licituds d’asil falses

L’organització criminal operava a Espanya i distribuïa els documents falsos a les províncies de Madrid, Múrcia, Alacant, València, Toledo i Lleó. El líder de l’organització es feia passar per advocat especialitzat en tràmits d’estrangeria i els seus principals membres s’assentaven a les províncies de Madrid i Alacant, realitzant funcions de captació, intermediació i facilitació de les targetes de sol·licitant d’asil falsificades. 

Els integrants de l’entramat, principalment de nacionalitat colombiana, aprofitaven la situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven els estrangers per a obtindre beneficis quantiosos de la seua activitat il·lícita. La seua situació irregular a Espanya els impedia poder treballar, per la qual cosa l’actuació dels detinguts demostrava així un menyspreu cap a aquest estat de necessitat dels perjudicats.

 

Alguns dels clients que van adquirir la targeta de sol·licitant d’asil no sabien que estava falsificada, per la qual cosa van ser a més víctimes del delicte d’estafa. Malgrat això, s’ha identificat a 20 clients de l’organització que sí que coneixien aquest extrem, ja que els lliuraments dels documents es feien en la via pública o fins i tot en establiments de menjar ràpid, on estampaven la seua petjada i la seua signatura. A vegades fins i tot se’ls proposava acurtar els terminis establits per l’administració per a realitzar els tràmits tendents a la regularització de la seua situació.
 

Investigació policial

L’operatiu ha aconseguit posar al descobert una trama que consistia a falsificar documentació de sol·licitants de protecció internacional o asil per a la seua distribució a persones de nacionalitat colombiana, així com la seua posada en circulació. La distribució dels documents a Espanya s’efectuava per correu o serveis de paqueteria, si bé es va poder comprovar que el líder de l’organització es desplaçava alguna vegada a Alacant amb la finalitat d’entregar personalment diverses d’aquestes peticions.

 

En la seua major part, els pagaments per a l’obtenció d’aquestes sol·licituds es realitzaven a través d’aplicacions d’enviament de diners entre particulars o per transferència bancària, encara que a vegades es feia en efectiu. També s’ha constatat la utilització d’un permís de residència falsificat amb la finalitat d’obrir un dels comptes emprats per l’organització per a rebre els 
cobraments pels seus serveis.

 

La investigació policial ha culminat amb sis detinguts pels delictes de pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers, falsedat documental i estafa. Quatre d’ells van ser detinguts a Pozuelo del Rei a Madrid i dos en la localitat d’Alcoi a Alacant.

 

A més, s’han realitzat dues diligències d’entrada i registre en la capital de Madrid i a Pozuelo del Rei a la província de Madrid. S’han intervingut 8255 euros en efectiu, una arma de foc simulada, un permís de residència falsificat, sis telèfons mòbils, una impressora i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Últimes notícies

Mahler i Berlioz amb la batuta de Mark Elder obrin la programació simfònica dels Arts

Mark Elder encapçalarà l'arrancada simfònica dels Arts en 2026 amb dos reptes inèdits per a la OCV: la Quinta de Mahler i 'La infància de Crist'. El director reemplaça a Philippe Jordan en el concert de gener i reforça el seu vincle amb el repertori de Mahler i Berlioz.

La Generalitat reforça l’artesania valenciana amb un pla 2026 i nous espais a Castelló i Alacant

La Generalitat ha aprovat les línies estratègiques del Centre d'Artesania per a 2026, amb més visibilitat, innovació i relleu generacional. El pla afig presència en fires, premis, programes itinerants i nous espais permanents a Castelló i Alacant.

El València ha alineat a 43 jugadors en 44 partits en 2025

El club ha utilitzat a 43 futbolistes en 44 dols oficials entre Lliga i Copa. L'any, entre el final de 2024-25 i l'inici de 2025-26, va evidenciar rotació i ús de la pedrera.

Creen un dispositiu biodegradable que repel·lix al morrut negre de la platanera

Investigadors de la Universitat d'Alacant han desenrotllat un dispositiu que allibera un compost orgànic volàtil amb efecte repel·lent enfront del morrut negre de la platanera. Funciona més de 28 dies, reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia assajos a Canàries.

Creen un dispositiu que repel·lix al morrut negre, enemic de la platanera

La Universitat d'Alacant ha desenrotllat un dispositiu biodegradable que allibera compostos volàtils i desorienta al morrut negre de la platanera. La tecnologia reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia proves en plantacions canàries.

L’alcalde d’Almussafes demana declarar davant el PSOE després de les denúncies d’assetjament

Toni González ha sol·licitat declarar davant el CADE del PSOE després de ser expulsat del PSPV-PSOE. Manté l'Alcaldia en el grup mixt i reclama conéixer les proves.

Kairu, el nom triat per consulta popular per al primer rinoceront nascut en Bioparc

Més de 5.000 persones han votat i Kairu es va imposar amb el 44,7% en la consulta per a batejar al primer rinoceront nascut al parc. El naixement reforça el programa de conservació del rinoceront blanc i coincidix amb la promoció infantil BIONadal.

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per un incendi agrícola que va obligar a tallar la N-332 entre Gandia i Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 70 anys com a presumpte autor d'un incendi agrícola que va tallar la N-332 entre Gandia i Oliva. El foc va arrasar 3,5 hectàrees, va afectar 23 parcel·les i va obligar a desallotjar cinc vivendes.