Detinguda per maltractar al seu bebé en València

Un vehicle de la Policia Nacional

Els maltractaments contra el bebé eren freqüents | Cedida

 

Una xica, de 23 anys, ha sigut detinguda en València com a presumpta autora d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar. Ha sigut la seua cosina qui l’ha trobat apretant-li el cap al seu fill de 16 mesos contra un coixí per a que deixara de plorar, motiu pel que li ha recriminat la seua actitud i han començat una discussió en la que han anat afegint-se altres membres de la família.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, els fets s’han produït este dimecres, cap a les tres i mitja de la vesprada, en una casa del districte de Trànsits. Els agents que patrullaven la zona han rebut un avís per a que es dirigiren a un pis a on s’estava produint un episodi de violència domèstica en el que una dona havia sigut agredida per sa mare i la seua cosina.

 

Una baralla familiar

Els agents han pogut saber que una dona es trobava en la seua habitació amb el seu fill, quan han entrat sa mare i una cosina i han començat a recriminar-li la forma amb la que cuidava al xiquet. En eixe moment, han començat a discutir i la cosina l’ha agarrat de les monyiques mentres sa mare li causava unes esgarrapades en un braç.

 

La cosina ha sentit al bebé plorar, pel que ha anat a l’habitació i ha vist a la sospitosa estrenyent el cap del bebé contra un coixí boca avall per a que deixara de plorar, pel que li ha recriminat la seua actitud i han començat una discussió. A la mateixa, s’han unit la mare i la germana de la sospitosa i s’ha produït un forcejament entre les quatre.

 

El bebé era víctima de maltracte amb freqüència

Les dos patrulles de la Policia que han acudit al lloc dels fets han pogut saber que els episodis de desemparament, desatenció i maltractaments cap al bebé es produïen amb freqüència. Pel que pareix, la sospitosa li donava de menjar per força i alguna volta l’havia deixat a soles a l’altura d’una finestra oberta o al costat d’una paella amb l’oli calent. Estes situacions enfadaven molt a la mare de l’ara detinguda, motiu pel que l’agredia i començaven les discussions familiars. 

 

Finalment, els agents, després de fer diferents comprovacions, l’han detingut com a presumpta autora d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar. El bebé de 16 mesos s’ha quedat a càrrec de la seua iaia i l’ara detinguda, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

La Policia continua treballant a pesar de l’estat d’alarma

La Policia recorda que «si vosté és víctima d’esta classe de delicte o de qualsevol altre, o és testimoni d’un delicte, encara que siga en esta situació d’estat d’alarma, no dubte a cridar per telèfon al 091 i ràpidament acudirà una patrulla de la Policia Nacional, que una volta allí li indicarà, si procedira, a la Comissaria de Policia a on podrà presentar la denúncia corresponent».

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.