Detinguda a una parella en Alcoi per estafar 4.000 euros amb la venda de mascaretes personalitzades

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una parella, xic i xica de 27 i 28 anys, per la seua presumpta participació en tres delictes d’estafa comesos en comerços en les localitats d‘Alcoi i Ibi, dos localitats de la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Pel que pareix, els ara detinguts usaven la venda de mascaretes personalitzades per a fer les estafes. Fins al moment, s’han localitzat tres víctimes en les dos localitats, a les que els han estafat en total de 4.000 euros, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els autors feien una anàlisi de les seues potencials víctimes, propietaris de xicotets comerços de compravenda de diferents articles, entre els que es trobaven les mascaretes. Aprofitant la situació econòmica actual, els delinqüents els plantejaven als comerciants triats una operació de venda molt senzilla i amb un important marge de beneficis.

 

La investigació continua oberta

Pel que pareix, el xic es feia passar per representant d’una empresa tèxtil, anava als locals i oferia als comerciants els seus servicis com a proveïdor de mascaretes personalitzades. Els presentava mascaretes amb dissenys atractius a preus competitius i deixava les seues dades de contacte perquè pogueren fer en el futur qualsevol comanda en el cas de conseguir clients importants.

 

Als pocs dies, la xica fingia ser representant d’una universitat i es personava en els mateixos locals sol·licitant una comanda de mascaretes personalitzades amb la imatge corporativa de la seua universitat. D’esta forma, el comerciant pensava que havia conseguit proveïdor dels productes i, pel fet que el marge de benefici era important, es tractava d’una operació de venda que «no podia deixar escapar», ha explicat la Policia.

 

Finalment, després de tancar la comanda i obligar els comerciants a fer el pagament immediat, la presumpta compradora desapareixia sense recollir les mascaretes. Pel que pareix, el xic es personava en en local i recollia el gènere, però mai feia la transferència de devolució dels diners.

 

Finalment, una volta identificats els autors dels fets pels agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi de la Policia Nacional, se’ls ha imputat tres presumptes delictes d’estafa i han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Alcoi. La investigació continua oberta i els investigadors tracten de trobar altres possibles víctimes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.