Detinguda a una parella en Alcoi per estafar 4.000 euros amb la venda de mascaretes personalitzades

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una parella, xic i xica de 27 i 28 anys, per la seua presumpta participació en tres delictes d’estafa comesos en comerços en les localitats d‘Alcoi i Ibi, dos localitats de la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Pel que pareix, els ara detinguts usaven la venda de mascaretes personalitzades per a fer les estafes. Fins al moment, s’han localitzat tres víctimes en les dos localitats, a les que els han estafat en total de 4.000 euros, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els autors feien una anàlisi de les seues potencials víctimes, propietaris de xicotets comerços de compravenda de diferents articles, entre els que es trobaven les mascaretes. Aprofitant la situació econòmica actual, els delinqüents els plantejaven als comerciants triats una operació de venda molt senzilla i amb un important marge de beneficis.

 

La investigació continua oberta

Pel que pareix, el xic es feia passar per representant d’una empresa tèxtil, anava als locals i oferia als comerciants els seus servicis com a proveïdor de mascaretes personalitzades. Els presentava mascaretes amb dissenys atractius a preus competitius i deixava les seues dades de contacte perquè pogueren fer en el futur qualsevol comanda en el cas de conseguir clients importants.

 

Als pocs dies, la xica fingia ser representant d’una universitat i es personava en els mateixos locals sol·licitant una comanda de mascaretes personalitzades amb la imatge corporativa de la seua universitat. D’esta forma, el comerciant pensava que havia conseguit proveïdor dels productes i, pel fet que el marge de benefici era important, es tractava d’una operació de venda que «no podia deixar escapar», ha explicat la Policia.

 

Finalment, després de tancar la comanda i obligar els comerciants a fer el pagament immediat, la presumpta compradora desapareixia sense recollir les mascaretes. Pel que pareix, el xic es personava en en local i recollia el gènere, però mai feia la transferència de devolució dels diners.

 

Finalment, una volta identificats els autors dels fets pels agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi de la Policia Nacional, se’ls ha imputat tres presumptes delictes d’estafa i han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Alcoi. La investigació continua oberta i els investigadors tracten de trobar altres possibles víctimes.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.