Detinguda a una parella en Alcoi per estafar 4.000 euros amb la venda de mascaretes personalitzades

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una parella, xic i xica de 27 i 28 anys, per la seua presumpta participació en tres delictes d’estafa comesos en comerços en les localitats d‘Alcoi i Ibi, dos localitats de la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Pel que pareix, els ara detinguts usaven la venda de mascaretes personalitzades per a fer les estafes. Fins al moment, s’han localitzat tres víctimes en les dos localitats, a les que els han estafat en total de 4.000 euros, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els autors feien una anàlisi de les seues potencials víctimes, propietaris de xicotets comerços de compravenda de diferents articles, entre els que es trobaven les mascaretes. Aprofitant la situació econòmica actual, els delinqüents els plantejaven als comerciants triats una operació de venda molt senzilla i amb un important marge de beneficis.

 

La investigació continua oberta

Pel que pareix, el xic es feia passar per representant d’una empresa tèxtil, anava als locals i oferia als comerciants els seus servicis com a proveïdor de mascaretes personalitzades. Els presentava mascaretes amb dissenys atractius a preus competitius i deixava les seues dades de contacte perquè pogueren fer en el futur qualsevol comanda en el cas de conseguir clients importants.

 

Als pocs dies, la xica fingia ser representant d’una universitat i es personava en els mateixos locals sol·licitant una comanda de mascaretes personalitzades amb la imatge corporativa de la seua universitat. D’esta forma, el comerciant pensava que havia conseguit proveïdor dels productes i, pel fet que el marge de benefici era important, es tractava d’una operació de venda que «no podia deixar escapar», ha explicat la Policia.

 

Finalment, després de tancar la comanda i obligar els comerciants a fer el pagament immediat, la presumpta compradora desapareixia sense recollir les mascaretes. Pel que pareix, el xic es personava en en local i recollia el gènere, però mai feia la transferència de devolució dels diners.

 

Finalment, una volta identificats els autors dels fets pels agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi de la Policia Nacional, se’ls ha imputat tres presumptes delictes d’estafa i han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Alcoi. La investigació continua oberta i els investigadors tracten de trobar altres possibles víctimes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space construirà una planta en l'àrea Porta d'Elx per a escalar producció i operacions. La companyia preveu arribar a prop de 1.000 ocupacions a partir de mediats de 2028.

Agirrezabala es lesiona el menisc i viatja a Vitòria per a ser valorat

El porter del València, cedit per l'Athletic Club, patix una lesió meniscal en el genoll esquerre i es desplaçarà a Vitòria per a ser valorat. El contratemps va arribar en un entrenament, just després de tornar a treballar amb el grup.

PLD Space alçarà una nova fàbrica de coets a Elx i duplicarà la seua plantilla

PLD Space construirà una nova fàbrica en Porta d'Elx per a sostindre el seu creixement i preveu duplicar la plantilla fins a 1.000 empleats des de mitjan 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament i compassa el Miura 5, el primer llançament del qual està previst en el segon trimestre de 2026.

Han firmat el protocol per a la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat a Elx

Generalitat, Ajuntament, UMH, Inescop, Avecal i AEC han rubricat l'arrancada de la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat a Elx. El centre combinarà formació pràctica i innovació per a reforçar la competitivitat del sector i atendre empreses, estudiants, treballadors i emprenedors.