14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Detenen a 17 persones d’una xarxa dedicada a l’explotació sexual de dones en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb Europol, han detingut a 17 persones en Espanya en una operació contra una organització criminal transnacional dedicada, presumptament, al tràfic de dones d’origen rus i polonès per a la seua explotació sexual.

 

L’organització desmantellada estava assentada en les províncies d’Alacant i València i amb ramificacions en Polònia, Alemanya, el Regne Unit, Ucraïna i Rússia i proporcionava a les dones certificats mèdics falsos per a poder viatjar des dels seus països evitant el tancament de fronteres provocat pel Covid-19.

 

L’operació policial, amb la participació de més de 100 agents, ha conclòs amb 17 detinguts en Alacant (10), València (6) i Palma (1). Tres d’ells han ingressat a la presó provisional i dos dones han sigut alliberades.

 

Un botí de 16.000 euros

En els huit registres duts a terme en Alacant i València, també s’han intervingut dos vehicles, 16.000 euros en efectiu, 30 terminals telefònics, 5 ordinadors portàtils, unes quantes joies, cartes d’identitat falses i abundant documentació.

 

Segons ha explicat el cos policial a través d’un comunicat, la investigació es va iniciar gràcies a la denúncia presentada per una víctima de l’organització davant la Policia Nacional.

 

Després de diferents gestions fetes, els agents van confirmar l’existència d’este grup criminal que s’havia assentat en Espanya i que captava a dones als seus països d’origen amb falses promeses de treball en Espanya, Anglaterra o Alemanya.

Certificats mèdics falsos

Una volta desplaçades a estos països, i fent ús de la intimidació i la imposició de deutes, eren obligades a exercir la prostitució en pisos que l’organització llogava per a tal fi.

 

Els agents han pogut constatar que el tancament de fronteres provocat pel coronavirus va obligar l’entramat criminal a buscar alternatives per a desplaçar a les dones des dels seus llocs d’origen fins als diferents països de destinació.

 

Per este motiu havien establit contacte amb una altra organització delictiva que els proporcionava, a canvi d’elevades quantitats de diners, certificats mèdics falsos que permetien a les dones viatjar i entrar en eixos països per a tractar suposades malalties, vulnerant d’esta manera les restriccions establides per la pandèmia.

 

Troben plantacions de marihuana i targetes de crèdit falses 

Així i tot, el tancament de fronteres va suposar per a l’organització un descens important dels seus beneficis. Per esta raó, els presumptes delinqüents havien trobat en el tràfic de drogues i el frau mitjançant targetes de crèdit una font alternativa d’ingressos per a mantindre el seu elevat tren de vida.

 

D’esta manera, durant els registres efectuats, els agents han localitzat una plantació de marihuana amb 300 plantes i 40 quilograms de marihuana llesta per a distribuir i una nau industrial preparada per al cultiu de grans quantitats d’esta substància.

 

A demés, les autoritats han pogut corroborar que el grup criminal feia ús d’un gran número de targetes de crèdit falses amb les que obtenien grans beneficis a través de compres, estades en hotels de luxe i adquisició de monedes virtuals com Bitcoins.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.