Detenen a 17 persones d’una xarxa dedicada a l’explotació sexual de dones en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb Europol, han detingut a 17 persones en Espanya en una operació contra una organització criminal transnacional dedicada, presumptament, al tràfic de dones d’origen rus i polonès per a la seua explotació sexual.

 

L’organització desmantellada estava assentada en les províncies d’Alacant i València i amb ramificacions en Polònia, Alemanya, el Regne Unit, Ucraïna i Rússia i proporcionava a les dones certificats mèdics falsos per a poder viatjar des dels seus països evitant el tancament de fronteres provocat pel Covid-19.

 

L’operació policial, amb la participació de més de 100 agents, ha conclòs amb 17 detinguts en Alacant (10), València (6) i Palma (1). Tres d’ells han ingressat a la presó provisional i dos dones han sigut alliberades.

 

Un botí de 16.000 euros

En els huit registres duts a terme en Alacant i València, també s’han intervingut dos vehicles, 16.000 euros en efectiu, 30 terminals telefònics, 5 ordinadors portàtils, unes quantes joies, cartes d’identitat falses i abundant documentació.

 

Segons ha explicat el cos policial a través d’un comunicat, la investigació es va iniciar gràcies a la denúncia presentada per una víctima de l’organització davant la Policia Nacional.

 

Després de diferents gestions fetes, els agents van confirmar l’existència d’este grup criminal que s’havia assentat en Espanya i que captava a dones als seus països d’origen amb falses promeses de treball en Espanya, Anglaterra o Alemanya.

Certificats mèdics falsos

Una volta desplaçades a estos països, i fent ús de la intimidació i la imposició de deutes, eren obligades a exercir la prostitució en pisos que l’organització llogava per a tal fi.

 

Els agents han pogut constatar que el tancament de fronteres provocat pel coronavirus va obligar l’entramat criminal a buscar alternatives per a desplaçar a les dones des dels seus llocs d’origen fins als diferents països de destinació.

 

Per este motiu havien establit contacte amb una altra organització delictiva que els proporcionava, a canvi d’elevades quantitats de diners, certificats mèdics falsos que permetien a les dones viatjar i entrar en eixos països per a tractar suposades malalties, vulnerant d’esta manera les restriccions establides per la pandèmia.

 

Troben plantacions de marihuana i targetes de crèdit falses 

Així i tot, el tancament de fronteres va suposar per a l’organització un descens important dels seus beneficis. Per esta raó, els presumptes delinqüents havien trobat en el tràfic de drogues i el frau mitjançant targetes de crèdit una font alternativa d’ingressos per a mantindre el seu elevat tren de vida.

 

D’esta manera, durant els registres efectuats, els agents han localitzat una plantació de marihuana amb 300 plantes i 40 quilograms de marihuana llesta per a distribuir i una nau industrial preparada per al cultiu de grans quantitats d’esta substància.

 

A demés, les autoritats han pogut corroborar que el grup criminal feia ús d’un gran número de targetes de crèdit falses amb les que obtenien grans beneficis a través de compres, estades en hotels de luxe i adquisició de monedes virtuals com Bitcoins.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.