Detenen a 17 persones d’una xarxa dedicada a l’explotació sexual de dones en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb Europol, han detingut a 17 persones en Espanya en una operació contra una organització criminal transnacional dedicada, presumptament, al tràfic de dones d’origen rus i polonès per a la seua explotació sexual.

 

L’organització desmantellada estava assentada en les províncies d’Alacant i València i amb ramificacions en Polònia, Alemanya, el Regne Unit, Ucraïna i Rússia i proporcionava a les dones certificats mèdics falsos per a poder viatjar des dels seus països evitant el tancament de fronteres provocat pel Covid-19.

 

L’operació policial, amb la participació de més de 100 agents, ha conclòs amb 17 detinguts en Alacant (10), València (6) i Palma (1). Tres d’ells han ingressat a la presó provisional i dos dones han sigut alliberades.

 

Un botí de 16.000 euros

En els huit registres duts a terme en Alacant i València, també s’han intervingut dos vehicles, 16.000 euros en efectiu, 30 terminals telefònics, 5 ordinadors portàtils, unes quantes joies, cartes d’identitat falses i abundant documentació.

 

Segons ha explicat el cos policial a través d’un comunicat, la investigació es va iniciar gràcies a la denúncia presentada per una víctima de l’organització davant la Policia Nacional.

 

Després de diferents gestions fetes, els agents van confirmar l’existència d’este grup criminal que s’havia assentat en Espanya i que captava a dones als seus països d’origen amb falses promeses de treball en Espanya, Anglaterra o Alemanya.

Certificats mèdics falsos

Una volta desplaçades a estos països, i fent ús de la intimidació i la imposició de deutes, eren obligades a exercir la prostitució en pisos que l’organització llogava per a tal fi.

 

Els agents han pogut constatar que el tancament de fronteres provocat pel coronavirus va obligar l’entramat criminal a buscar alternatives per a desplaçar a les dones des dels seus llocs d’origen fins als diferents països de destinació.

 

Per este motiu havien establit contacte amb una altra organització delictiva que els proporcionava, a canvi d’elevades quantitats de diners, certificats mèdics falsos que permetien a les dones viatjar i entrar en eixos països per a tractar suposades malalties, vulnerant d’esta manera les restriccions establides per la pandèmia.

 

Troben plantacions de marihuana i targetes de crèdit falses 

Així i tot, el tancament de fronteres va suposar per a l’organització un descens important dels seus beneficis. Per esta raó, els presumptes delinqüents havien trobat en el tràfic de drogues i el frau mitjançant targetes de crèdit una font alternativa d’ingressos per a mantindre el seu elevat tren de vida.

 

D’esta manera, durant els registres efectuats, els agents han localitzat una plantació de marihuana amb 300 plantes i 40 quilograms de marihuana llesta per a distribuir i una nau industrial preparada per al cultiu de grans quantitats d’esta substància.

 

A demés, les autoritats han pogut corroborar que el grup criminal feia ús d’un gran número de targetes de crèdit falses amb les que obtenien grans beneficis a través de compres, estades en hotels de luxe i adquisició de monedes virtuals com Bitcoins.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.