17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Detingudes huit persones pel cultiu i tràfic de marihuana

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al cultiu i tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals, la qual estava assentada a València i província. L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit homes amb edats compreses entre els 18 i els 42 anys, d’origen albanés i s’ha desmantellat dos plantacions de marihuana, intervenint-se més de 1000 plantes amb un pes total de 250 quilos aproximadament, 4 quilos de cabdells de marihuana envasada al buit, 6.500 euros en efectiu, un vehicle i nombrós material per al cultiu i processament de la marihuana.

Les recerques es van iniciar el mes d’agost per part de la Udyco de València, després de tenir coneixement que possiblement s’estava conreant marihuana en una nau aparentment abandonada de la localitat valenciana de Catarroja. Després d’una sèrie de vigilàncies es va poder comprovar com la nau era visitada esporàdicament i en diferents franges horàries per diversos homes que prenien mesures de seguretat en els seus desplaçaments. No obstant això la recerca va sofrir una bolcada quan estes persones van desmantellar la nau i van desaparéixer.

Després d’una sèrie de recerques els agents van tornar a localitzar a estes persones residint en dos habitatges de la capital del Túria així com dos nous immobles a la província, una nau a Quart de Poblet i un xalet en la localitat de Godelleta que complien els requisits per a albergar plantacions indoor de marihuana. Sobre este últim immoble la Policia Local de Godelleta va aportar informació rellevant per als investigadors.

Organització estratificada

Després de comprovar els investigadors la professionalitat de l’organització, en la qual la mateixa estava perfectament estratificada, vivint els cuidadors de les plantacions a l’interior de les mateixes de forma molt precària i sense poder sortir, mentre el següent graó es limitava a proporcionar aliments i suport material a estos últims, portant un alt nivell de vida. Davant la possibilitat que els investigats tornaren a desmantellar les instal·lacions, els policies van practicar sengles registres.

L’entrada i registre de la nau es va dur a terme amb la participació del grup GOES, ja que les grans dimensions i compartimentació de la nau feia especialment dificultós el seu assegurament. En ella es van trobar dos plantacions de marihuana perfectament instal·lades i una tercera en procés. Les plantacions estaven custodiades per dos joves de 18 i 19 anys que vivien en condicions molt precàries i als quals l’organització li havia retirat el passaport, els quals van tractar de fugir quan es van veure sorpresos, sent interceptats.

Altres registres practicats

En el xalet de Godelleta es va localitzar una altra plantació custodiada per altres dos homes, mentre que en els registres practicats a València a més de 6500 euros es va trobar documentació que va posar en alerta als investigadors sobre un altre immoble situat en la localitat de Cerdà, on es van intervenir quatre quilos de cabdells envasats al buit i gran quantitat de material relacionat amb el tràfic de marihuana.

Finalment, després de practicar cinc registres en les localitats de València, Quart de Poblet, Godelleta i Cerdà, s’ha detingut a vuit homes com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i pertinença a organització criminal, a més a cinc dels arrestats se’ls imputen també els delictes de blanqueig de capitals i contra els drets dels treballadors.

Esta operació policial ha permés desarticular una organització criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana, desmantellar dos plantacions de marihuana indoor i intervenir més de 1.000 plantes, a més de 6.500 euros, quatre quilos de cabdells envasats al buit, un vehicle i nombrós material per al cultiu de marihuana.

Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.