Detenen a quatre persones acusades de traficar amb droga en Dénia

 

Diferents agents de la Policia Nacional de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), han detingut a quatre persones i han dissolt tres punts negres de venda de droga, principalment marihuana, situats en un local d’una associació de cànnabis i dos cases en el centre històric de la localitat.

 

Fonts policials han explicat a través d’un comunicat, que van tindre constància d’estos fets per dos vies diferents. D’una banda, les queixes veïnals canalitzades a través de la Delegada de Participació Ciutadana de la Policia Nacional a Dénia que, després d’unes quantes reunions amb associacions de veïns, es va fer ressò del malestar veïnal per l’existència de dos pisos a on, presumptament, es traficava amb substàncies estupefaents, principalment marihuana, i on el trànsit de compradors d’esta droga era constant durant tot el dia.

 

D’altra banda, a través de la pàgina web de la Policia Nacional s’han rebut diferents denúncies anònimes sobre estos domicilis presumptament usats per a la venda de drogues i l’existència d’una plantació de marihuana dins de la vivenda.

 

El ‘modus operandi’ dels sospitosos

Una volta rebuda la informació, es va disposar el corresponent operatiu policial conformat per agents uniformats i de paisà de la Brigada de Seguretat Ciutadana i de la Brigada de Policia Judicial de Dénia, amb l’establiment de vigilàncies i actuacions entorn dels immobles descrits.

 

En una d’elles, els policies van vore que el número de persones que entraven i eixien del local usat per l’associació de cànnabis era constant i que, a l’eixida, portaven dosi de marihuana. Per este motiu, van arribar a la conclusió que l’associació s’usava per a traficar amb esta substància.

 

D’igual manera, les autoritats han confirmat que les persones que regentaven l’associació eren les mateixes que usaven les altres dos cases investigades a on presumptament existia una plantació de marihuana i a on també es traficava amb esta droga.

 

Van trobar 1,5 quilograms de marihuana

Després d’identificar a tots els components de l’entramat criminal, la Policia va organitzar un dispositiu policial especial en el que va conseguir detindre als quatre investigats, en concret el president, el secretari, el tresorer i una vocal de l’associació.

 

També s’han dut a terme diferents registres en els que s’han intervingut 1,5 quilos de cabdells de marihuana, quasi 100 plantes de marihuana, planters, útils per al creixement de les plantes i prop de 1.000 euros en efectiu.

 

El principal responsable, de 28 anys, ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia. Els altres arrestats han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració en dependències policials.

Últimes notícies

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.