Detenen a quatre persones acusades de traficar amb droga en Dénia

 

Diferents agents de la Policia Nacional de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), han detingut a quatre persones i han dissolt tres punts negres de venda de droga, principalment marihuana, situats en un local d’una associació de cànnabis i dos cases en el centre històric de la localitat.

 

Fonts policials han explicat a través d’un comunicat, que van tindre constància d’estos fets per dos vies diferents. D’una banda, les queixes veïnals canalitzades a través de la Delegada de Participació Ciutadana de la Policia Nacional a Dénia que, després d’unes quantes reunions amb associacions de veïns, es va fer ressò del malestar veïnal per l’existència de dos pisos a on, presumptament, es traficava amb substàncies estupefaents, principalment marihuana, i on el trànsit de compradors d’esta droga era constant durant tot el dia.

 

D’altra banda, a través de la pàgina web de la Policia Nacional s’han rebut diferents denúncies anònimes sobre estos domicilis presumptament usats per a la venda de drogues i l’existència d’una plantació de marihuana dins de la vivenda.

 

El ‘modus operandi’ dels sospitosos

Una volta rebuda la informació, es va disposar el corresponent operatiu policial conformat per agents uniformats i de paisà de la Brigada de Seguretat Ciutadana i de la Brigada de Policia Judicial de Dénia, amb l’establiment de vigilàncies i actuacions entorn dels immobles descrits.

 

En una d’elles, els policies van vore que el número de persones que entraven i eixien del local usat per l’associació de cànnabis era constant i que, a l’eixida, portaven dosi de marihuana. Per este motiu, van arribar a la conclusió que l’associació s’usava per a traficar amb esta substància.

 

D’igual manera, les autoritats han confirmat que les persones que regentaven l’associació eren les mateixes que usaven les altres dos cases investigades a on presumptament existia una plantació de marihuana i a on també es traficava amb esta droga.

 

Van trobar 1,5 quilograms de marihuana

Després d’identificar a tots els components de l’entramat criminal, la Policia va organitzar un dispositiu policial especial en el que va conseguir detindre als quatre investigats, en concret el president, el secretari, el tresorer i una vocal de l’associació.

 

També s’han dut a terme diferents registres en els que s’han intervingut 1,5 quilos de cabdells de marihuana, quasi 100 plantes de marihuana, planters, útils per al creixement de les plantes i prop de 1.000 euros en efectiu.

 

El principal responsable, de 28 anys, ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia. Els altres arrestats han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració en dependències policials.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.