Detingudes a 14 persones per robatoris mitjançant butrons i allunatges

El passat dia 2 de juny, la Guàrdia Civil d’Alacant, en una operació duta a terme de manera conjunta amb Mossos d´Esquadra, van detindre a catorze persones en un total d’onze registres realitzats de manera simultània a les províncies d’Alacant, Madrid, Barcelona i Tarragona.

La banda criminal sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode d’allunatge, i altres mitjançant butró.

 

El 26 de març de 2021, la Guàrdia Civil va sorprendre tres persones mentre intentaven robar un vehicle d’alta gamma en la localitat de Guardamar del Segura.

 

En veure’s descoberts, van emprendre la fugida en un altre cotxe, mentre esgrimien una arma de foc. Durant el seguiment van tractar d’envestir el vehicle oficial diverses vegades.

 

Metres més endavant, van abandonar el turisme en el qual fugien i van iniciar una carrera a peu, en la qual, els presumptes autors van aconseguir escapar.

 

Per tot això, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura, de manera conjunta amb l’Àrea d’Investigació d’eixe Lloc Principal, van iniciar la denominada ‘Operació Esparido’. En ella, els investigadors van aconseguir identificar plenament als presumptes autors.

 

Fruit de les perquisicions, van arribar a esbrinar que estes persones formaven part d’un grup criminal que es dedicava al robatori de vehicles d’alta gamma, amb la finalitat de realitzar robatoris amb força en comerços de productes exclusius, com ara peces de vestir o perfums mitjançant el mètode de l’allunatge.

 

En altres ocasions, el grup emprava els cotxes sostrets per a desplaçar-se a grans empreses on robaven les caixes registradores accedint als locals mitjançant la realització de butrons.

 

Durant el transcurs d’esta investigació, la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura va tindre coneixement que la mateixa banda criminal estava sent investigada per la Unitat Territorial d’Investigació de la Regió Metropolitana Nord (UTI MN) de Mossos d´Esquadra, i pel Grup II de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància la Guàrdia Civil de Madrid, comprovant llavors que operava principalment a les províncies de Madrid, Alacant, Barcelona i Tarragona.

Dimecres passat dia 2 de juny, després d’un ardu treball de tots els agents implicats en les investigacions, es va iniciar la fase d’explotació. Es van portar a efecte onze registres, de manera simultània.

 

Cinc dels registres van tindre lloc a la província de Barcelona, en els quals es va detindre a cinc persones; un a Tarragona, amb dos detinguts; quatre a la província de Madrid, amb set detinguts; i finalment, un altre a Guardamar del Segura (Alacant), que es va saldar sense detinguts.

En els registres van ser localitzades nombroses armes de foc (tales, llargues i simulades), munició de diferents calibres, material utilitzat per a la comissió de l’activitat delictiva (eines com ara radials, malls, etc., llances tèrmiques, inhibidors de freqüència i bombones d’acetilé industrial), gran quantitat de material tecnològic, programadors d’arrancada de vehicles i claus de diferents cotxes d’alta gamma, 140.000 euros, i quasi 30.000 euros en bitllets falsificats perfectament empaquetats, presumptament per a ser posats en circulació, així com algunes substàncies estupefaents.

 

També van ser confiscades una gran quantitat de roba de primeres signatures i perfums que s’ha pogut constatar que procedien dels robatoris comesos i que tenien preparats per a la seua venda il·legal.

Els catorze detinguts són de nacionalitat espanyola. Tenen entre 20 i 43 anys. Onze d’ells són homes i tres dones. Se’ls imputen en total 40 delictes: robatori amb força en les coses mitjançant butrons i allunatge, pertinença a grup criminal, robatori de vehicles de motor, tinença il·lícita d’armes, falsificació de moneda, simulació denuncia, contra la salut pública i blanqueig de capitals.

Divendres passat 4 de juny, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Torrevieja, el qual va dictaminar presó provisional per a onze d’ells, i llibertat amb mesures cautelars per a tres d’ells (dos dones i un home).

 

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU