13.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Detingudes a 14 persones per robatoris mitjançant butrons i allunatges

El passat dia 2 de juny, la Guàrdia Civil d’Alacant, en una operació duta a terme de manera conjunta amb Mossos d´Esquadra, van detindre a catorze persones en un total d’onze registres realitzats de manera simultània a les províncies d’Alacant, Madrid, Barcelona i Tarragona.

La banda criminal sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode d’allunatge, i altres mitjançant butró.

 

El 26 de març de 2021, la Guàrdia Civil va sorprendre tres persones mentre intentaven robar un vehicle d’alta gamma en la localitat de Guardamar del Segura.

 

En veure’s descoberts, van emprendre la fugida en un altre cotxe, mentre esgrimien una arma de foc. Durant el seguiment van tractar d’envestir el vehicle oficial diverses vegades.

 

Metres més endavant, van abandonar el turisme en el qual fugien i van iniciar una carrera a peu, en la qual, els presumptes autors van aconseguir escapar.

 

Per tot això, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura, de manera conjunta amb l’Àrea d’Investigació d’eixe Lloc Principal, van iniciar la denominada ‘Operació Esparido’. En ella, els investigadors van aconseguir identificar plenament als presumptes autors.

 

Fruit de les perquisicions, van arribar a esbrinar que estes persones formaven part d’un grup criminal que es dedicava al robatori de vehicles d’alta gamma, amb la finalitat de realitzar robatoris amb força en comerços de productes exclusius, com ara peces de vestir o perfums mitjançant el mètode de l’allunatge.

 

En altres ocasions, el grup emprava els cotxes sostrets per a desplaçar-se a grans empreses on robaven les caixes registradores accedint als locals mitjançant la realització de butrons.

 

Durant el transcurs d’esta investigació, la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura va tindre coneixement que la mateixa banda criminal estava sent investigada per la Unitat Territorial d’Investigació de la Regió Metropolitana Nord (UTI MN) de Mossos d´Esquadra, i pel Grup II de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància la Guàrdia Civil de Madrid, comprovant llavors que operava principalment a les províncies de Madrid, Alacant, Barcelona i Tarragona.

Dimecres passat dia 2 de juny, després d’un ardu treball de tots els agents implicats en les investigacions, es va iniciar la fase d’explotació. Es van portar a efecte onze registres, de manera simultània.

 

Cinc dels registres van tindre lloc a la província de Barcelona, en els quals es va detindre a cinc persones; un a Tarragona, amb dos detinguts; quatre a la província de Madrid, amb set detinguts; i finalment, un altre a Guardamar del Segura (Alacant), que es va saldar sense detinguts.

En els registres van ser localitzades nombroses armes de foc (tales, llargues i simulades), munició de diferents calibres, material utilitzat per a la comissió de l’activitat delictiva (eines com ara radials, malls, etc., llances tèrmiques, inhibidors de freqüència i bombones d’acetilé industrial), gran quantitat de material tecnològic, programadors d’arrancada de vehicles i claus de diferents cotxes d’alta gamma, 140.000 euros, i quasi 30.000 euros en bitllets falsificats perfectament empaquetats, presumptament per a ser posats en circulació, així com algunes substàncies estupefaents.

 

També van ser confiscades una gran quantitat de roba de primeres signatures i perfums que s’ha pogut constatar que procedien dels robatoris comesos i que tenien preparats per a la seua venda il·legal.

Els catorze detinguts són de nacionalitat espanyola. Tenen entre 20 i 43 anys. Onze d’ells són homes i tres dones. Se’ls imputen en total 40 delictes: robatori amb força en les coses mitjançant butrons i allunatge, pertinença a grup criminal, robatori de vehicles de motor, tinença il·lícita d’armes, falsificació de moneda, simulació denuncia, contra la salut pública i blanqueig de capitals.

Divendres passat 4 de juny, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Torrevieja, el qual va dictaminar presó provisional per a onze d’ells, i llibertat amb mesures cautelars per a tres d’ells (dos dones i un home).

 

Últimes notícies

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.