Detingudes a 14 persones per robatoris mitjançant butrons i allunatges

El passat dia 2 de juny, la Guàrdia Civil d’Alacant, en una operació duta a terme de manera conjunta amb Mossos d´Esquadra, van detindre a catorze persones en un total d’onze registres realitzats de manera simultània a les províncies d’Alacant, Madrid, Barcelona i Tarragona.

La banda criminal sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode d’allunatge, i altres mitjançant butró.

 

El 26 de març de 2021, la Guàrdia Civil va sorprendre tres persones mentre intentaven robar un vehicle d’alta gamma en la localitat de Guardamar del Segura.

 

En veure’s descoberts, van emprendre la fugida en un altre cotxe, mentre esgrimien una arma de foc. Durant el seguiment van tractar d’envestir el vehicle oficial diverses vegades.

 

Metres més endavant, van abandonar el turisme en el qual fugien i van iniciar una carrera a peu, en la qual, els presumptes autors van aconseguir escapar.

 

Per tot això, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura, de manera conjunta amb l’Àrea d’Investigació d’eixe Lloc Principal, van iniciar la denominada ‘Operació Esparido’. En ella, els investigadors van aconseguir identificar plenament als presumptes autors.

 

Fruit de les perquisicions, van arribar a esbrinar que estes persones formaven part d’un grup criminal que es dedicava al robatori de vehicles d’alta gamma, amb la finalitat de realitzar robatoris amb força en comerços de productes exclusius, com ara peces de vestir o perfums mitjançant el mètode de l’allunatge.

 

En altres ocasions, el grup emprava els cotxes sostrets per a desplaçar-se a grans empreses on robaven les caixes registradores accedint als locals mitjançant la realització de butrons.

 

Durant el transcurs d’esta investigació, la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura va tindre coneixement que la mateixa banda criminal estava sent investigada per la Unitat Territorial d’Investigació de la Regió Metropolitana Nord (UTI MN) de Mossos d´Esquadra, i pel Grup II de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància la Guàrdia Civil de Madrid, comprovant llavors que operava principalment a les províncies de Madrid, Alacant, Barcelona i Tarragona.

Dimecres passat dia 2 de juny, després d’un ardu treball de tots els agents implicats en les investigacions, es va iniciar la fase d’explotació. Es van portar a efecte onze registres, de manera simultània.

 

Cinc dels registres van tindre lloc a la província de Barcelona, en els quals es va detindre a cinc persones; un a Tarragona, amb dos detinguts; quatre a la província de Madrid, amb set detinguts; i finalment, un altre a Guardamar del Segura (Alacant), que es va saldar sense detinguts.

En els registres van ser localitzades nombroses armes de foc (tales, llargues i simulades), munició de diferents calibres, material utilitzat per a la comissió de l’activitat delictiva (eines com ara radials, malls, etc., llances tèrmiques, inhibidors de freqüència i bombones d’acetilé industrial), gran quantitat de material tecnològic, programadors d’arrancada de vehicles i claus de diferents cotxes d’alta gamma, 140.000 euros, i quasi 30.000 euros en bitllets falsificats perfectament empaquetats, presumptament per a ser posats en circulació, així com algunes substàncies estupefaents.

 

També van ser confiscades una gran quantitat de roba de primeres signatures i perfums que s’ha pogut constatar que procedien dels robatoris comesos i que tenien preparats per a la seua venda il·legal.

Els catorze detinguts són de nacionalitat espanyola. Tenen entre 20 i 43 anys. Onze d’ells són homes i tres dones. Se’ls imputen en total 40 delictes: robatori amb força en les coses mitjançant butrons i allunatge, pertinença a grup criminal, robatori de vehicles de motor, tinença il·lícita d’armes, falsificació de moneda, simulació denuncia, contra la salut pública i blanqueig de capitals.

Divendres passat 4 de juny, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Torrevieja, el qual va dictaminar presó provisional per a onze d’ells, i llibertat amb mesures cautelars per a tres d’ells (dos dones i un home).

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.