Detingudes a 14 persones per robatoris mitjançant butrons i allunatges

El passat dia 2 de juny, la Guàrdia Civil d’Alacant, en una operació duta a terme de manera conjunta amb Mossos d´Esquadra, van detindre a catorze persones en un total d’onze registres realitzats de manera simultània a les províncies d’Alacant, Madrid, Barcelona i Tarragona.

La banda criminal sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode d’allunatge, i altres mitjançant butró.

 

El 26 de març de 2021, la Guàrdia Civil va sorprendre tres persones mentre intentaven robar un vehicle d’alta gamma en la localitat de Guardamar del Segura.

 

En veure’s descoberts, van emprendre la fugida en un altre cotxe, mentre esgrimien una arma de foc. Durant el seguiment van tractar d’envestir el vehicle oficial diverses vegades.

 

Metres més endavant, van abandonar el turisme en el qual fugien i van iniciar una carrera a peu, en la qual, els presumptes autors van aconseguir escapar.

 

Per tot això, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura, de manera conjunta amb l’Àrea d’Investigació d’eixe Lloc Principal, van iniciar la denominada ‘Operació Esparido’. En ella, els investigadors van aconseguir identificar plenament als presumptes autors.

 

Fruit de les perquisicions, van arribar a esbrinar que estes persones formaven part d’un grup criminal que es dedicava al robatori de vehicles d’alta gamma, amb la finalitat de realitzar robatoris amb força en comerços de productes exclusius, com ara peces de vestir o perfums mitjançant el mètode de l’allunatge.

 

En altres ocasions, el grup emprava els cotxes sostrets per a desplaçar-se a grans empreses on robaven les caixes registradores accedint als locals mitjançant la realització de butrons.

 

Durant el transcurs d’esta investigació, la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura va tindre coneixement que la mateixa banda criminal estava sent investigada per la Unitat Territorial d’Investigació de la Regió Metropolitana Nord (UTI MN) de Mossos d´Esquadra, i pel Grup II de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància la Guàrdia Civil de Madrid, comprovant llavors que operava principalment a les províncies de Madrid, Alacant, Barcelona i Tarragona.

Dimecres passat dia 2 de juny, després d’un ardu treball de tots els agents implicats en les investigacions, es va iniciar la fase d’explotació. Es van portar a efecte onze registres, de manera simultània.

 

Cinc dels registres van tindre lloc a la província de Barcelona, en els quals es va detindre a cinc persones; un a Tarragona, amb dos detinguts; quatre a la província de Madrid, amb set detinguts; i finalment, un altre a Guardamar del Segura (Alacant), que es va saldar sense detinguts.

En els registres van ser localitzades nombroses armes de foc (tales, llargues i simulades), munició de diferents calibres, material utilitzat per a la comissió de l’activitat delictiva (eines com ara radials, malls, etc., llances tèrmiques, inhibidors de freqüència i bombones d’acetilé industrial), gran quantitat de material tecnològic, programadors d’arrancada de vehicles i claus de diferents cotxes d’alta gamma, 140.000 euros, i quasi 30.000 euros en bitllets falsificats perfectament empaquetats, presumptament per a ser posats en circulació, així com algunes substàncies estupefaents.

 

També van ser confiscades una gran quantitat de roba de primeres signatures i perfums que s’ha pogut constatar que procedien dels robatoris comesos i que tenien preparats per a la seua venda il·legal.

Els catorze detinguts són de nacionalitat espanyola. Tenen entre 20 i 43 anys. Onze d’ells són homes i tres dones. Se’ls imputen en total 40 delictes: robatori amb força en les coses mitjançant butrons i allunatge, pertinença a grup criminal, robatori de vehicles de motor, tinença il·lícita d’armes, falsificació de moneda, simulació denuncia, contra la salut pública i blanqueig de capitals.

Divendres passat 4 de juny, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Torrevieja, el qual va dictaminar presó provisional per a onze d’ells, i llibertat amb mesures cautelars per a tres d’ells (dos dones i un home).

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.