Detingudes a 14 persones per robatoris mitjançant butrons i allunatges

El passat dia 2 de juny, la Guàrdia Civil d’Alacant, en una operació duta a terme de manera conjunta amb Mossos d´Esquadra, van detindre a catorze persones en un total d’onze registres realitzats de manera simultània a les províncies d’Alacant, Madrid, Barcelona i Tarragona.

La banda criminal sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode d’allunatge, i altres mitjançant butró.

 

El 26 de març de 2021, la Guàrdia Civil va sorprendre tres persones mentre intentaven robar un vehicle d’alta gamma en la localitat de Guardamar del Segura.

 

En veure’s descoberts, van emprendre la fugida en un altre cotxe, mentre esgrimien una arma de foc. Durant el seguiment van tractar d’envestir el vehicle oficial diverses vegades.

 

Metres més endavant, van abandonar el turisme en el qual fugien i van iniciar una carrera a peu, en la qual, els presumptes autors van aconseguir escapar.

 

Per tot això, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura, de manera conjunta amb l’Àrea d’Investigació d’eixe Lloc Principal, van iniciar la denominada ‘Operació Esparido’. En ella, els investigadors van aconseguir identificar plenament als presumptes autors.

 

Fruit de les perquisicions, van arribar a esbrinar que estes persones formaven part d’un grup criminal que es dedicava al robatori de vehicles d’alta gamma, amb la finalitat de realitzar robatoris amb força en comerços de productes exclusius, com ara peces de vestir o perfums mitjançant el mètode de l’allunatge.

 

En altres ocasions, el grup emprava els cotxes sostrets per a desplaçar-se a grans empreses on robaven les caixes registradores accedint als locals mitjançant la realització de butrons.

 

Durant el transcurs d’esta investigació, la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura va tindre coneixement que la mateixa banda criminal estava sent investigada per la Unitat Territorial d’Investigació de la Regió Metropolitana Nord (UTI MN) de Mossos d´Esquadra, i pel Grup II de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància la Guàrdia Civil de Madrid, comprovant llavors que operava principalment a les províncies de Madrid, Alacant, Barcelona i Tarragona.

Dimecres passat dia 2 de juny, després d’un ardu treball de tots els agents implicats en les investigacions, es va iniciar la fase d’explotació. Es van portar a efecte onze registres, de manera simultània.

 

Cinc dels registres van tindre lloc a la província de Barcelona, en els quals es va detindre a cinc persones; un a Tarragona, amb dos detinguts; quatre a la província de Madrid, amb set detinguts; i finalment, un altre a Guardamar del Segura (Alacant), que es va saldar sense detinguts.

En els registres van ser localitzades nombroses armes de foc (tales, llargues i simulades), munició de diferents calibres, material utilitzat per a la comissió de l’activitat delictiva (eines com ara radials, malls, etc., llances tèrmiques, inhibidors de freqüència i bombones d’acetilé industrial), gran quantitat de material tecnològic, programadors d’arrancada de vehicles i claus de diferents cotxes d’alta gamma, 140.000 euros, i quasi 30.000 euros en bitllets falsificats perfectament empaquetats, presumptament per a ser posats en circulació, així com algunes substàncies estupefaents.

 

També van ser confiscades una gran quantitat de roba de primeres signatures i perfums que s’ha pogut constatar que procedien dels robatoris comesos i que tenien preparats per a la seua venda il·legal.

Els catorze detinguts són de nacionalitat espanyola. Tenen entre 20 i 43 anys. Onze d’ells són homes i tres dones. Se’ls imputen en total 40 delictes: robatori amb força en les coses mitjançant butrons i allunatge, pertinença a grup criminal, robatori de vehicles de motor, tinença il·lícita d’armes, falsificació de moneda, simulació denuncia, contra la salut pública i blanqueig de capitals.

Divendres passat 4 de juny, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Torrevieja, el qual va dictaminar presó provisional per a onze d’ells, i llibertat amb mesures cautelars per a tres d’ells (dos dones i un home).

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.