Detingudes a València huit persones per estafes en Internet a tota Espanya

 

La Policia Nacional va detindre a València a vuit persones acusades de cometre estafes a través d’internet en tota Espanya mitjançant l’oferiment de lloguers d’apartaments inexistents i compravenda de maquinària agrícola que no enviaven al comprador, i que haurien estafat uns 100.000 euros.

 

Els detinguts foren tres dones i cinc homes, de 21 i 57 anys, d’origen espanyol, romanés i bolivià, i en total s’han esclarit 59 denúncies en tota Espanya, segons va informar aquest diumenge la Policia Nacional en un comunicat.

 

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any 2017, quan els agents van tenir coneixement que diverses persones d’origen espanyol estaven obrint a València i província comptes bancaris en les quals rebien transferències i ingressos bancaris.

 

Els policies van esbrinar que es tractava d’un grup que s’estaria dedicant a estafar utilitzant dues modalitats, una d’elles la compravenda d’articles i l’altra els lloguers d’apartaments.

 

En la primera, localitzaven en diferents plataformes de compravenda anuncis de productes electrònics o cotxes i, després d’aconseguir la màxima informació possible, penjaven els seus anuncis en diferents pàgines web.

 

Quan algú estava interessat en el producte, utilitzaven la filiació d’una persona que havia estat prèviament estafada o una inventada, i el comprador feia la transferència de l’import acordat en un compte obert prèviament amb documentació falsa per una ‘mula’.

 

En aquest moment, el suposat venedor cessava el contacte amb la víctima que no arriba a rebre mai el producte.

 

En la segona modalitat, localitzaven anuncis d’immobles en plataformes de lloguer, copiaven les seues fotos i les publicaven amb altres referències en diferents pàgines web. Quan els interessats contactaven per correu electrònic o WhatsApp, els enviaven enllaços simulats webs de lloguer d’apartaments, amb el pretext que volien fer una transacció segura.

 

Finalment, els supòsits arrendadors, amb el pretext que estaven a l’estranger, els proporcionaven un número de compte per a fer l’ingrés d’una mensualitat més la fiança, i una vegada fet deixaven de tenir qualsevol contacte.

 

Els detinguts utilitzaven diverses maneres per a fer-se passar per arrendadors: des d’atacar els servidors de les empreses dedicades a aquest efecte, fent-se passar per administradors d’aquestes pàgines, fins a crear anuncis d’habitatges en altres portals a un preu inferior de mercat.

 

L’organització captava als anomenats «mulers» (els encarregats d’obrir comptes bancaris nous o d’oferir les que tenen per a rebre les transferències) entre gent amb problemes econòmics, o a través d’internet anunciant ofertes de treball de bona remuneració com a gestors, a les quals oferien un percentatge. Quan eren denunciats, l’organització els abandonava i captava uns altres.

 

En aquesta operació foren detingudes sis persones utilitzades com «mulers» i dues persones que es dedicaven a captar-los, controlar-los i, fins i tot, en alguna ocasió els acompanyaven a les entitats bancàries i els pagaven l’estipulat per cada compte bancari nou que obrien.

 

Els detinguts, amb antecedents policials, foren posats en llibertat després de ser sentits en declaració, amb l’obligació de comparéixer davant l’Autoritat Judicial quan siguen requerits.

 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.