Detingudes a València huit persones per estafes en Internet a tota Espanya

 

La Policia Nacional va detindre a València a vuit persones acusades de cometre estafes a través d’internet en tota Espanya mitjançant l’oferiment de lloguers d’apartaments inexistents i compravenda de maquinària agrícola que no enviaven al comprador, i que haurien estafat uns 100.000 euros.

 

Els detinguts foren tres dones i cinc homes, de 21 i 57 anys, d’origen espanyol, romanés i bolivià, i en total s’han esclarit 59 denúncies en tota Espanya, segons va informar aquest diumenge la Policia Nacional en un comunicat.

 

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any 2017, quan els agents van tenir coneixement que diverses persones d’origen espanyol estaven obrint a València i província comptes bancaris en les quals rebien transferències i ingressos bancaris.

 

Els policies van esbrinar que es tractava d’un grup que s’estaria dedicant a estafar utilitzant dues modalitats, una d’elles la compravenda d’articles i l’altra els lloguers d’apartaments.

 

En la primera, localitzaven en diferents plataformes de compravenda anuncis de productes electrònics o cotxes i, després d’aconseguir la màxima informació possible, penjaven els seus anuncis en diferents pàgines web.

 

Quan algú estava interessat en el producte, utilitzaven la filiació d’una persona que havia estat prèviament estafada o una inventada, i el comprador feia la transferència de l’import acordat en un compte obert prèviament amb documentació falsa per una ‘mula’.

 

En aquest moment, el suposat venedor cessava el contacte amb la víctima que no arriba a rebre mai el producte.

 

En la segona modalitat, localitzaven anuncis d’immobles en plataformes de lloguer, copiaven les seues fotos i les publicaven amb altres referències en diferents pàgines web. Quan els interessats contactaven per correu electrònic o WhatsApp, els enviaven enllaços simulats webs de lloguer d’apartaments, amb el pretext que volien fer una transacció segura.

 

Finalment, els supòsits arrendadors, amb el pretext que estaven a l’estranger, els proporcionaven un número de compte per a fer l’ingrés d’una mensualitat més la fiança, i una vegada fet deixaven de tenir qualsevol contacte.

 

Els detinguts utilitzaven diverses maneres per a fer-se passar per arrendadors: des d’atacar els servidors de les empreses dedicades a aquest efecte, fent-se passar per administradors d’aquestes pàgines, fins a crear anuncis d’habitatges en altres portals a un preu inferior de mercat.

 

L’organització captava als anomenats «mulers» (els encarregats d’obrir comptes bancaris nous o d’oferir les que tenen per a rebre les transferències) entre gent amb problemes econòmics, o a través d’internet anunciant ofertes de treball de bona remuneració com a gestors, a les quals oferien un percentatge. Quan eren denunciats, l’organització els abandonava i captava uns altres.

 

En aquesta operació foren detingudes sis persones utilitzades com «mulers» i dues persones que es dedicaven a captar-los, controlar-los i, fins i tot, en alguna ocasió els acompanyaven a les entitats bancàries i els pagaven l’estipulat per cada compte bancari nou que obrien.

 

Els detinguts, amb antecedents policials, foren posats en llibertat després de ser sentits en declaració, amb l’obligació de comparéixer davant l’Autoritat Judicial quan siguen requerits.

 

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.