Detingudes a València huit persones per estafes en Internet a tota Espanya

 

La Policia Nacional va detindre a València a vuit persones acusades de cometre estafes a través d’internet en tota Espanya mitjançant l’oferiment de lloguers d’apartaments inexistents i compravenda de maquinària agrícola que no enviaven al comprador, i que haurien estafat uns 100.000 euros.

 

Els detinguts foren tres dones i cinc homes, de 21 i 57 anys, d’origen espanyol, romanés i bolivià, i en total s’han esclarit 59 denúncies en tota Espanya, segons va informar aquest diumenge la Policia Nacional en un comunicat.

 

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any 2017, quan els agents van tenir coneixement que diverses persones d’origen espanyol estaven obrint a València i província comptes bancaris en les quals rebien transferències i ingressos bancaris.

 

Els policies van esbrinar que es tractava d’un grup que s’estaria dedicant a estafar utilitzant dues modalitats, una d’elles la compravenda d’articles i l’altra els lloguers d’apartaments.

 

En la primera, localitzaven en diferents plataformes de compravenda anuncis de productes electrònics o cotxes i, després d’aconseguir la màxima informació possible, penjaven els seus anuncis en diferents pàgines web.

 

Quan algú estava interessat en el producte, utilitzaven la filiació d’una persona que havia estat prèviament estafada o una inventada, i el comprador feia la transferència de l’import acordat en un compte obert prèviament amb documentació falsa per una ‘mula’.

 

En aquest moment, el suposat venedor cessava el contacte amb la víctima que no arriba a rebre mai el producte.

 

En la segona modalitat, localitzaven anuncis d’immobles en plataformes de lloguer, copiaven les seues fotos i les publicaven amb altres referències en diferents pàgines web. Quan els interessats contactaven per correu electrònic o WhatsApp, els enviaven enllaços simulats webs de lloguer d’apartaments, amb el pretext que volien fer una transacció segura.

 

Finalment, els supòsits arrendadors, amb el pretext que estaven a l’estranger, els proporcionaven un número de compte per a fer l’ingrés d’una mensualitat més la fiança, i una vegada fet deixaven de tenir qualsevol contacte.

 

Els detinguts utilitzaven diverses maneres per a fer-se passar per arrendadors: des d’atacar els servidors de les empreses dedicades a aquest efecte, fent-se passar per administradors d’aquestes pàgines, fins a crear anuncis d’habitatges en altres portals a un preu inferior de mercat.

 

L’organització captava als anomenats «mulers» (els encarregats d’obrir comptes bancaris nous o d’oferir les que tenen per a rebre les transferències) entre gent amb problemes econòmics, o a través d’internet anunciant ofertes de treball de bona remuneració com a gestors, a les quals oferien un percentatge. Quan eren denunciats, l’organització els abandonava i captava uns altres.

 

En aquesta operació foren detingudes sis persones utilitzades com «mulers» i dues persones que es dedicaven a captar-los, controlar-los i, fins i tot, en alguna ocasió els acompanyaven a les entitats bancàries i els pagaven l’estipulat per cada compte bancari nou que obrien.

 

Els detinguts, amb antecedents policials, foren posats en llibertat després de ser sentits en declaració, amb l’obligació de comparéixer davant l’Autoritat Judicial quan siguen requerits.

 

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.