13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Detingudes a València huit persones per estafes en Internet a tota Espanya

 

La Policia Nacional va detindre a València a vuit persones acusades de cometre estafes a través d’internet en tota Espanya mitjançant l’oferiment de lloguers d’apartaments inexistents i compravenda de maquinària agrícola que no enviaven al comprador, i que haurien estafat uns 100.000 euros.

 

Els detinguts foren tres dones i cinc homes, de 21 i 57 anys, d’origen espanyol, romanés i bolivià, i en total s’han esclarit 59 denúncies en tota Espanya, segons va informar aquest diumenge la Policia Nacional en un comunicat.

 

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any 2017, quan els agents van tenir coneixement que diverses persones d’origen espanyol estaven obrint a València i província comptes bancaris en les quals rebien transferències i ingressos bancaris.

 

Els policies van esbrinar que es tractava d’un grup que s’estaria dedicant a estafar utilitzant dues modalitats, una d’elles la compravenda d’articles i l’altra els lloguers d’apartaments.

 

En la primera, localitzaven en diferents plataformes de compravenda anuncis de productes electrònics o cotxes i, després d’aconseguir la màxima informació possible, penjaven els seus anuncis en diferents pàgines web.

 

Quan algú estava interessat en el producte, utilitzaven la filiació d’una persona que havia estat prèviament estafada o una inventada, i el comprador feia la transferència de l’import acordat en un compte obert prèviament amb documentació falsa per una ‘mula’.

 

En aquest moment, el suposat venedor cessava el contacte amb la víctima que no arriba a rebre mai el producte.

 

En la segona modalitat, localitzaven anuncis d’immobles en plataformes de lloguer, copiaven les seues fotos i les publicaven amb altres referències en diferents pàgines web. Quan els interessats contactaven per correu electrònic o WhatsApp, els enviaven enllaços simulats webs de lloguer d’apartaments, amb el pretext que volien fer una transacció segura.

 

Finalment, els supòsits arrendadors, amb el pretext que estaven a l’estranger, els proporcionaven un número de compte per a fer l’ingrés d’una mensualitat més la fiança, i una vegada fet deixaven de tenir qualsevol contacte.

 

Els detinguts utilitzaven diverses maneres per a fer-se passar per arrendadors: des d’atacar els servidors de les empreses dedicades a aquest efecte, fent-se passar per administradors d’aquestes pàgines, fins a crear anuncis d’habitatges en altres portals a un preu inferior de mercat.

 

L’organització captava als anomenats “mulers” (els encarregats d’obrir comptes bancaris nous o d’oferir les que tenen per a rebre les transferències) entre gent amb problemes econòmics, o a través d’internet anunciant ofertes de treball de bona remuneració com a gestors, a les quals oferien un percentatge. Quan eren denunciats, l’organització els abandonava i captava uns altres.

 

En aquesta operació foren detingudes sis persones utilitzades com “mulers” i dues persones que es dedicaven a captar-los, controlar-los i, fins i tot, en alguna ocasió els acompanyaven a les entitats bancàries i els pagaven l’estipulat per cada compte bancari nou que obrien.

 

Els detinguts, amb antecedents policials, foren posats en llibertat després de ser sentits en declaració, amb l’obligació de comparéixer davant l’Autoritat Judicial quan siguen requerits.

 

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.