Detingudes a València huit persones per estafes en Internet a tota Espanya

 

La Policia Nacional va detindre a València a vuit persones acusades de cometre estafes a través d’internet en tota Espanya mitjançant l’oferiment de lloguers d’apartaments inexistents i compravenda de maquinària agrícola que no enviaven al comprador, i que haurien estafat uns 100.000 euros.

 

Els detinguts foren tres dones i cinc homes, de 21 i 57 anys, d’origen espanyol, romanés i bolivià, i en total s’han esclarit 59 denúncies en tota Espanya, segons va informar aquest diumenge la Policia Nacional en un comunicat.

 

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any 2017, quan els agents van tenir coneixement que diverses persones d’origen espanyol estaven obrint a València i província comptes bancaris en les quals rebien transferències i ingressos bancaris.

 

Els policies van esbrinar que es tractava d’un grup que s’estaria dedicant a estafar utilitzant dues modalitats, una d’elles la compravenda d’articles i l’altra els lloguers d’apartaments.

 

En la primera, localitzaven en diferents plataformes de compravenda anuncis de productes electrònics o cotxes i, després d’aconseguir la màxima informació possible, penjaven els seus anuncis en diferents pàgines web.

 

Quan algú estava interessat en el producte, utilitzaven la filiació d’una persona que havia estat prèviament estafada o una inventada, i el comprador feia la transferència de l’import acordat en un compte obert prèviament amb documentació falsa per una ‘mula’.

 

En aquest moment, el suposat venedor cessava el contacte amb la víctima que no arriba a rebre mai el producte.

 

En la segona modalitat, localitzaven anuncis d’immobles en plataformes de lloguer, copiaven les seues fotos i les publicaven amb altres referències en diferents pàgines web. Quan els interessats contactaven per correu electrònic o WhatsApp, els enviaven enllaços simulats webs de lloguer d’apartaments, amb el pretext que volien fer una transacció segura.

 

Finalment, els supòsits arrendadors, amb el pretext que estaven a l’estranger, els proporcionaven un número de compte per a fer l’ingrés d’una mensualitat més la fiança, i una vegada fet deixaven de tenir qualsevol contacte.

 

Els detinguts utilitzaven diverses maneres per a fer-se passar per arrendadors: des d’atacar els servidors de les empreses dedicades a aquest efecte, fent-se passar per administradors d’aquestes pàgines, fins a crear anuncis d’habitatges en altres portals a un preu inferior de mercat.

 

L’organització captava als anomenats «mulers» (els encarregats d’obrir comptes bancaris nous o d’oferir les que tenen per a rebre les transferències) entre gent amb problemes econòmics, o a través d’internet anunciant ofertes de treball de bona remuneració com a gestors, a les quals oferien un percentatge. Quan eren denunciats, l’organització els abandonava i captava uns altres.

 

En aquesta operació foren detingudes sis persones utilitzades com «mulers» i dues persones que es dedicaven a captar-los, controlar-los i, fins i tot, en alguna ocasió els acompanyaven a les entitats bancàries i els pagaven l’estipulat per cada compte bancari nou que obrien.

 

Els detinguts, amb antecedents policials, foren posats en llibertat després de ser sentits en declaració, amb l’obligació de comparéixer davant l’Autoritat Judicial quan siguen requerits.

 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.