Tres persones detingudes per falsificar informes PCR per a eixir d’Espanya

En el marc de l’Operació “DEMICO”, components de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Carlet, van procedir a la investigació de tres persones, dos homes i una dona, d’edats compreses entre els 22 i els 48 anys i nacionalitat espanyola per un delicte de falsedat documental relacionada per l’ús d’informes mèdics fraudulents.

Durant el mes de març de 2021, es va iniciar la investigació centrada en una empresa de la localitat de L’Alcúdia després de tindre coneixement d’unes certes irregularitats en els informes PCR que els empleats de la mateixa estaven utilitzant per a viatjar a tercers països, sent necessària esta documentació per a poder realitzar-los.

Estos documents eren normalment expedits de manera fraudulenta modificant les dades personals del pacient en informes autèntics de la coneguda xarxa sanitària d’hospitals. Els agents investigadors, en col·laboració amb el Departament Jurídic del grup d’hospitals de València, van arribar a la conclusió que els documents investigats havien sigut manipulats, no corresponent els números d’història clínica a cap empleat de la citada empresa.

Realitzades gestions amb les operadores dels diferents vols contractats per l’empresa investigada, estes ratifiquen que se sol·licita la prova PCR com a requisit inexcusable amb anterioritat a l’embarcament.

Entrevistats amb diversos dels empleats que realitzen estos viatges, van constatar que algun d’estos va aportar manifestacions contradictòries, encaminades a entorpir la investigació i generar un escenari de compliment estricte amb la normativa sanitària COVID-19, asseveracions que una vegada investigades van corroborar els fets delictius, per la qual cosa es presumeix una pràctica generalitzada en aqueixa empresa.

Finalitzades les investigacions per part dels agents, es verifica que tots els indicis demostren la falsificació dels documents i l’ús d’estos, donant com a resultat la detenció del propietari de l’empresa investigada, la responsable de la gestió documental dels viatges i la investigació d’un dels empleats que va viatjar amb documentació falsificada.

Últimes notícies

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.
FILMOTECA D'ESTIU