Tres persones detingudes per falsificar informes PCR per a eixir d’Espanya

En el marc de l’Operació “DEMICO”, components de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Carlet, van procedir a la investigació de tres persones, dos homes i una dona, d’edats compreses entre els 22 i els 48 anys i nacionalitat espanyola per un delicte de falsedat documental relacionada per l’ús d’informes mèdics fraudulents.

Durant el mes de març de 2021, es va iniciar la investigació centrada en una empresa de la localitat de L’Alcúdia després de tindre coneixement d’unes certes irregularitats en els informes PCR que els empleats de la mateixa estaven utilitzant per a viatjar a tercers països, sent necessària esta documentació per a poder realitzar-los.

Estos documents eren normalment expedits de manera fraudulenta modificant les dades personals del pacient en informes autèntics de la coneguda xarxa sanitària d’hospitals. Els agents investigadors, en col·laboració amb el Departament Jurídic del grup d’hospitals de València, van arribar a la conclusió que els documents investigats havien sigut manipulats, no corresponent els números d’història clínica a cap empleat de la citada empresa.

Realitzades gestions amb les operadores dels diferents vols contractats per l’empresa investigada, estes ratifiquen que se sol·licita la prova PCR com a requisit inexcusable amb anterioritat a l’embarcament.

Entrevistats amb diversos dels empleats que realitzen estos viatges, van constatar que algun d’estos va aportar manifestacions contradictòries, encaminades a entorpir la investigació i generar un escenari de compliment estricte amb la normativa sanitària COVID-19, asseveracions que una vegada investigades van corroborar els fets delictius, per la qual cosa es presumeix una pràctica generalitzada en aqueixa empresa.

Finalitzades les investigacions per part dels agents, es verifica que tots els indicis demostren la falsificació dels documents i l’ús d’estos, donant com a resultat la detenció del propietari de l’empresa investigada, la responsable de la gestió documental dels viatges i la investigació d’un dels empleats que va viatjar amb documentació falsificada.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.