Anuncios

Tres persones detingudes per falsificar informes PCR per a eixir d’Espanya

En el marc de l’Operació “DEMICO”, components de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Carlet, van procedir a la investigació de tres persones, dos homes i una dona, d’edats compreses entre els 22 i els 48 anys i nacionalitat espanyola per un delicte de falsedat documental relacionada per l’ús d’informes mèdics fraudulents.

Durant el mes de març de 2021, es va iniciar la investigació centrada en una empresa de la localitat de L’Alcúdia després de tindre coneixement d’unes certes irregularitats en els informes PCR que els empleats de la mateixa estaven utilitzant per a viatjar a tercers països, sent necessària esta documentació per a poder realitzar-los.

Anuncios

Estos documents eren normalment expedits de manera fraudulenta modificant les dades personals del pacient en informes autèntics de la coneguda xarxa sanitària d’hospitals. Els agents investigadors, en col·laboració amb el Departament Jurídic del grup d’hospitals de València, van arribar a la conclusió que els documents investigats havien sigut manipulats, no corresponent els números d’història clínica a cap empleat de la citada empresa.

Realitzades gestions amb les operadores dels diferents vols contractats per l’empresa investigada, estes ratifiquen que se sol·licita la prova PCR com a requisit inexcusable amb anterioritat a l’embarcament.

Entrevistats amb diversos dels empleats que realitzen estos viatges, van constatar que algun d’estos va aportar manifestacions contradictòries, encaminades a entorpir la investigació i generar un escenari de compliment estricte amb la normativa sanitària COVID-19, asseveracions que una vegada investigades van corroborar els fets delictius, per la qual cosa es presumeix una pràctica generalitzada en aqueixa empresa.

Finalitzades les investigacions per part dels agents, es verifica que tots els indicis demostren la falsificació dels documents i l’ús d’estos, donant com a resultat la detenció del propietari de l’empresa investigada, la responsable de la gestió documental dels viatges i la investigació d’un dels empleats que va viatjar amb documentació falsificada.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios