Detingut a Altea fugitiu belga líder d’una organització de tràfic de drogues

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Altea (Alacant) a un home de 46 anys d’edat i nacionalitat belga que era buscat per les Autoritats del seu país natal pels delictes de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues i blanqueig de capitals.

L’arrestat va ser sentenciat l’any passat a huit anys de presó per un Tribunal de Gant, sentència sobre la qual no cap recurs i segons la qual es va dictar una Ordre Europea de Detenció per a Extradició al no ser localitzat al seu país.

Els agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant van rebre l’Ordre d’arrest així com la notícia que el fugitiu poguera trobar-se a la comarca de la Marina Baixa de la província d’Alacant i aviat les seues perquisicions van aconseguir situar-ho en la localitat d’Altea.

Una vegada centrat el seu domicili el fugitiu va ser arrestat mentre passejava per un carrer pròxim al seu lloc de residència.

Les Autoritats belgues l’acusen de ser el capitost d’una Organització Criminal que va dirigir entre 2012 i 2017, entre els fets imputats se li fa responsable de traficar amb més de 1.500 quilos de cocaïna en un vaixell marítim transformat a aquest efecte.

El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número sis de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de dur a terme els tràmits per a, en el seu cas, portar a terme l’Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Últimes notícies

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.