Detingut a Altea fugitiu belga líder d’una organització de tràfic de drogues

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Altea (Alacant) a un home de 46 anys d’edat i nacionalitat belga que era buscat per les Autoritats del seu país natal pels delictes de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues i blanqueig de capitals.

L’arrestat va ser sentenciat l’any passat a huit anys de presó per un Tribunal de Gant, sentència sobre la qual no cap recurs i segons la qual es va dictar una Ordre Europea de Detenció per a Extradició al no ser localitzat al seu país.

Els agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant van rebre l’Ordre d’arrest així com la notícia que el fugitiu poguera trobar-se a la comarca de la Marina Baixa de la província d’Alacant i aviat les seues perquisicions van aconseguir situar-ho en la localitat d’Altea.

Una vegada centrat el seu domicili el fugitiu va ser arrestat mentre passejava per un carrer pròxim al seu lloc de residència.

Les Autoritats belgues l’acusen de ser el capitost d’una Organització Criminal que va dirigir entre 2012 i 2017, entre els fets imputats se li fa responsable de traficar amb més de 1.500 quilos de cocaïna en un vaixell marítim transformat a aquest efecte.

El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número sis de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de dur a terme els tràmits per a, en el seu cas, portar a terme l’Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.