Detingut un agressor sexual gràcies a la col·laboració ciutadana


La Guàrdia Civil ha detingut a un home de nacionalitat marroquina de 36 anys per un delicte d’agressió sexual en la localitat d’Orihuela. L’autoria dels fets va poder determinar-se gràcies a la col·laboració ciutadana, que va permetre la ràpida obtenció de les dades que van permetre resoldre amb èxit l’operació.

El passat 3 de gener un home va atacar a una dona al voltant de les 02.00 hores de la matinada a Carcaixent. Quan la víctima tornava al seu domicili, l’autor la va introduir per la força en el buit de l’entrada d’un garatge per a tractar d’agredir-la sexualment. Dos vianants van escoltar el forcejament i van acudir al lloc, provocant la fugida de l’agressor.

Pocs minuts després l’atacant va tornar al lloc dels fets tractant de localitzar el seu telèfon mòbil, que havia extraviat durant l’atac. Un testimoni de l’agressió es va oferir per a ajudar-lo, marcant el telèfon mòbil de l’autor. El telèfon va sonar sota un cotxe en els voltants del lloc. L’agressor va recuperar el telèfon i va fugir.

Aquest testimoni va facilitar les dades descriptives de l’autor, així com el número de telèfon als investigadors. Això va permetre la ràpida identificació de l’agressor: un home marroquí de 36 anys en situació irregular i que portava poc temps a Espanya.

Es va comprovar que l’agressor va fugir de la seua residència a Carcaixent hores després de realitzar l’atac. Va estar acollint-se en diverses poblacions de la Vega Baixa alacantina per a tractar d’evitar la seua localització. Finalment, el 5 d’abril se li va detindre a Orihuela per un delicte d’agressió sexual, confiscant-se el telèfon mòbil relacionat.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Alzira és qui coneix del procediment. El detingut va ser posat a disposició judicial en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Orihuela.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.