Detingut un agressor sexual gràcies a la col·laboració ciutadana


La Guàrdia Civil ha detingut a un home de nacionalitat marroquina de 36 anys per un delicte d’agressió sexual en la localitat d’Orihuela. L’autoria dels fets va poder determinar-se gràcies a la col·laboració ciutadana, que va permetre la ràpida obtenció de les dades que van permetre resoldre amb èxit l’operació.

El passat 3 de gener un home va atacar a una dona al voltant de les 02.00 hores de la matinada a Carcaixent. Quan la víctima tornava al seu domicili, l’autor la va introduir per la força en el buit de l’entrada d’un garatge per a tractar d’agredir-la sexualment. Dos vianants van escoltar el forcejament i van acudir al lloc, provocant la fugida de l’agressor.

Pocs minuts després l’atacant va tornar al lloc dels fets tractant de localitzar el seu telèfon mòbil, que havia extraviat durant l’atac. Un testimoni de l’agressió es va oferir per a ajudar-lo, marcant el telèfon mòbil de l’autor. El telèfon va sonar sota un cotxe en els voltants del lloc. L’agressor va recuperar el telèfon i va fugir.

Aquest testimoni va facilitar les dades descriptives de l’autor, així com el número de telèfon als investigadors. Això va permetre la ràpida identificació de l’agressor: un home marroquí de 36 anys en situació irregular i que portava poc temps a Espanya.

Es va comprovar que l’agressor va fugir de la seua residència a Carcaixent hores després de realitzar l’atac. Va estar acollint-se en diverses poblacions de la Vega Baixa alacantina per a tractar d’evitar la seua localització. Finalment, el 5 d’abril se li va detindre a Orihuela per un delicte d’agressió sexual, confiscant-se el telèfon mòbil relacionat.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Alzira és qui coneix del procediment. El detingut va ser posat a disposició judicial en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Orihuela.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.