Detingut un agressor sexual gràcies a la col·laboració ciutadana


La Guàrdia Civil ha detingut a un home de nacionalitat marroquina de 36 anys per un delicte d’agressió sexual en la localitat d’Orihuela. L’autoria dels fets va poder determinar-se gràcies a la col·laboració ciutadana, que va permetre la ràpida obtenció de les dades que van permetre resoldre amb èxit l’operació.

El passat 3 de gener un home va atacar a una dona al voltant de les 02.00 hores de la matinada a Carcaixent. Quan la víctima tornava al seu domicili, l’autor la va introduir per la força en el buit de l’entrada d’un garatge per a tractar d’agredir-la sexualment. Dos vianants van escoltar el forcejament i van acudir al lloc, provocant la fugida de l’agressor.

Pocs minuts després l’atacant va tornar al lloc dels fets tractant de localitzar el seu telèfon mòbil, que havia extraviat durant l’atac. Un testimoni de l’agressió es va oferir per a ajudar-lo, marcant el telèfon mòbil de l’autor. El telèfon va sonar sota un cotxe en els voltants del lloc. L’agressor va recuperar el telèfon i va fugir.

Aquest testimoni va facilitar les dades descriptives de l’autor, així com el número de telèfon als investigadors. Això va permetre la ràpida identificació de l’agressor: un home marroquí de 36 anys en situació irregular i que portava poc temps a Espanya.

Es va comprovar que l’agressor va fugir de la seua residència a Carcaixent hores després de realitzar l’atac. Va estar acollint-se en diverses poblacions de la Vega Baixa alacantina per a tractar d’evitar la seua localització. Finalment, el 5 d’abril se li va detindre a Orihuela per un delicte d’agressió sexual, confiscant-se el telèfon mòbil relacionat.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Alzira és qui coneix del procediment. El detingut va ser posat a disposició judicial en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Orihuela.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.