Detingut un fugitiu en Alcoi buscat per cometre robatoris en cases en Romania

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alcoi, en l’Alcoià (Alacant), a un home de 36 anys sobre què constava una ordre de busca i ingrés a la presó per l’Audiència Nacional per la comissió de delictes contra el patrimoni en Romania i, concretament, robatoris amb força en cases.

 

L’arrestat fugia de la justícia des del mes d’octubre passat i havia triat la localitat alacantina per a amagarse de les autoritats. En el moment de la seua identificació, es trobava en la via pública, sense respectar l’horari estipulat pel toc de queda, segons ha informat un comunicat de la Policia.

 

Els fets han passat esta nit de dilluns quan, passades les 23.00 hores, els efectius han observat a l’home en la via pública, pel que s’ha procedit a la seua plena identificació per a comprovar si existia una causa justificada per a no respectar la normativa vigent.

 

Una volta han tingut la identitat d’esta persona, els agents han comprovat que sobre ell pesava una ordre d’ingrés a la presó a conseqüència d’una ordre europea de detenció i lliurament, pel que l’han detingut. Seguidament, ha sigut traslladat a dependències policials i ja ha sigut posat a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alcoi, a l’espera de ser traslladat fins al Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència. Els agents també han tramitat una acta de proposta de sanció per a l’home per l’incompliment de les mesures sanitàries de restricció de la mobilitat.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.