Detingut l’autor de l’incendi forestal de Monòver

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home com a presumpte autor de l’incendi que arrasà ahir 140 hectàrees de la zona forestal de la Romaneta en Monòver, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Es tracta del propietari d’una caseta de camp en la zona dels Alforins.

 

Segons ha avançat ‘Información’, l’home esta fent una crema de restes vegetals, però el foc començà a descontrolar-se i es va expandir fins a arribar fins a la muntanya. El detingut s’enfronta ara a un delicte d’incendi forestal, a demés d’una sanció administrativa, ja que la crema no tenia autorització.

 

Han sigut agents del Servici de Protecció de la Natura (Seprona) els encarregats de la detenció de l’home, que es troba a l’espera de passar a disposició judicial. A demés, el detingut s’haurà de fer càrrec de tots els gastos que ha comportat el gran desplegament per a l’extinció del foc.

 

Durant tota la nit, han continuat les faenes d’extinció, ja que fins i tot este divendres el foc encara no s’havia extingit, a pesar de què sí que està controlat.

 

Últimes notícies

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.

El Valencia Basket busca rebaixa per a entrar com a propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està negociant amb la Eurolliga la seua entrada definitiva com a club propietari, però intentarà rebaixar una tarifa general que pot rondar els 50 milions d’euros.

Francisco Roig continua en la llista dels majors deutors amb Hisenda amb 7,8 milions

L’Agència Tributària ha tornat a incloure l’empresari valencià Francisco Roig en la llista de grans morosos, amb un deute de 7,8 milions a través de Roig Grupo Corporativo. El llistat incorpora nous noms i en retira altres contribuents que han regularitzat la seua situació.

Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa a Benidorm que el model turístic de la Comunitat Valenciana és equilibrat i sostenible, anuncia més pressupost per al sector i avança un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030.