Detingut l’autor de l’incendi forestal de Monòver

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home com a presumpte autor de l’incendi que arrasà ahir 140 hectàrees de la zona forestal de la Romaneta en Monòver, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Es tracta del propietari d’una caseta de camp en la zona dels Alforins.

 

Segons ha avançat ‘Información’, l’home esta fent una crema de restes vegetals, però el foc començà a descontrolar-se i es va expandir fins a arribar fins a la muntanya. El detingut s’enfronta ara a un delicte d’incendi forestal, a demés d’una sanció administrativa, ja que la crema no tenia autorització.

 

Han sigut agents del Servici de Protecció de la Natura (Seprona) els encarregats de la detenció de l’home, que es troba a l’espera de passar a disposició judicial. A demés, el detingut s’haurà de fer càrrec de tots els gastos que ha comportat el gran desplegament per a l’extinció del foc.

 

Durant tota la nit, han continuat les faenes d’extinció, ja que fins i tot este divendres el foc encara no s’havia extingit, a pesar de què sí que està controlat.

 

Últimes notícies

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.

Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d'un delicte contra la propietat industrial per intentar vendre en internet una rèplica d'un Ferrari 360 Spider construïda sobre el xassís d'un altre vehicle.

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.