Detingut a Benidorm un fugitiu buscat per Bèlgica per tràfic de drogues

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat de Benidorm a un home de 58 anys i de nacionalitat belga, sobre el qual constava una Ordre Europea de Cerca i Detenció per a Extradició el qual es trobava escapolit de la justícia del seu país per delictes contra el patrimoni.

Sobre l’ara detingut, les autoritats Belgues havien emés una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per la comissió de delictes contra el patrimoni al seu país i, concretament, participació en una organització criminal, tràfic il·lícit de drogues, estafa, falsificació de documents i trànsit de vehicles robats.

L’Audiència Nacional, encarregada de tramitar la OEDE al nostre país va emetre una Ordre de Cerca per a Ingrés a la presó, amb una pena imposada de deu anys.

Els policies pertanyents al Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant van començar a recaptar totes les dades possibles per a poder determinar en quina localitat s’estaria amagant esta persona, situant-ho als pocs dies a la província de Benidorm.

El dispositiu que es va establir entorn de l’escapolit, va poder determinar amb total fiabilitat que era la persona que realment estava sent buscada per les autoritats belgues. Aconseguint els agents de la Policia Nacional detenir al pròfug el qual en adonar-se de la presència policial, va intentar donar-se a la fugida a peu, aconseguint finalment donar-li abast i portant a efecte la seua detenció.

Comprovada la identitat del subjecte els agents van poder determinar que a més al mateix pesava una reclamació judicial en vigor de cerca, detenció i personació per un jutjat de Benidorm pel que es va procedir a la seua detenció també per este fet i trasllat a dependències policials.

El detingut, amb antecedents policials anteriors per fets similars, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència nacional, competent en la matèria, serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció.

Últimes notícies

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.