Detingut a Benidorm per corrupció de menors i pornografia infantil

Agents de la Policia Nacional han detingut un individu per un presumpte delicte de pornografia infantil i corrupció de menors.

Les investigacions es van iniciar arran de la presumpta comissió d’un delicte de prostitució i corrupció de menors duta a terme per la Policia Suïssa, on havien identificat una adreça IP d’un usuari d’una aplicació on es permet l’intercanvi de forma ràpida i privada de fitxers entre contactes de confiança.

L’usuari de l’adreça IP investigada tenia residència a Espanya per la qual cosa mitjançant INTERPOL es va sol·licitar la col·laboració a través de la Comissaria General de Policia Judicial, Brigada de Recerca Tecnològica, fent-se càrrec del servei el Grup de Delictes Tecnològics de la Comissaria Provincial d’Alacant.

Aquests agents van aconseguir la localització de l’autor dels fets, a pesar de canviar de domicili diverses vegades, amb l’objectiu de dificultar la seua identificació, fet que va obligar a fer nombroses vigilàncies i seguiments fins que finalment va ser ubicat al municipi de Benidorm.

Judicialitzada la investigació amb suport de Fiscalia es va sol·licitar el corresponent Manament d’Entrada i Registre al domicili localitzat on es va intervindre material informàtic divers, entre ells, un disc dur on el detingut guardava els arxius de pornografia infantil i un telèfon mòbil des del qual contactava amb altres usuaris de l’aplicació mitjançant la qual compartien els arxius d’explotació sexual de menors, entre els quals hi havia també arxius de contingut sexual relacionats amb un menor del seu entorn del qual presumptament havia abusat.

Durant la diligència d’entrada i registre els agents van fer una anàlisi superficial dels dispositius informàtics trobant diverses converses a xarxes socials amb altres usuaris on es podia observar que el presumpte autor i arrestat intercanviava material pedòfil.

A l’operació hi han participat agents de la Policia Nacional d’Alacant i de la Comissaria General de Policia Judicial, en concret del Grup III de Protecció al Menor en col·laboració amb Interpol i amb la Policia Suïssa.

Cal destacar la brillant coordinació entre els diferents cossos policials i agència internacional, la investigació dels quals ha permés intervindre una multitud de material pedòfil, així com la detenció del principal objectiu investigat.

El detingut, de nacionalitat uruguaiana i 30 anys va ser posat a disposició del Jutjat d’Instrucció tres de Benidorm, sent decretat pel mateix una ordre de protecció sobre el menor.

Últimes notícies

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.