Detingut a Benidorm per corrupció de menors i pornografia infantil

Agents de la Policia Nacional han detingut un individu per un presumpte delicte de pornografia infantil i corrupció de menors.

Les investigacions es van iniciar arran de la presumpta comissió d’un delicte de prostitució i corrupció de menors duta a terme per la Policia Suïssa, on havien identificat una adreça IP d’un usuari d’una aplicació on es permet l’intercanvi de forma ràpida i privada de fitxers entre contactes de confiança.

L’usuari de l’adreça IP investigada tenia residència a Espanya per la qual cosa mitjançant INTERPOL es va sol·licitar la col·laboració a través de la Comissaria General de Policia Judicial, Brigada de Recerca Tecnològica, fent-se càrrec del servei el Grup de Delictes Tecnològics de la Comissaria Provincial d’Alacant.

Aquests agents van aconseguir la localització de l’autor dels fets, a pesar de canviar de domicili diverses vegades, amb l’objectiu de dificultar la seua identificació, fet que va obligar a fer nombroses vigilàncies i seguiments fins que finalment va ser ubicat al municipi de Benidorm.

Judicialitzada la investigació amb suport de Fiscalia es va sol·licitar el corresponent Manament d’Entrada i Registre al domicili localitzat on es va intervindre material informàtic divers, entre ells, un disc dur on el detingut guardava els arxius de pornografia infantil i un telèfon mòbil des del qual contactava amb altres usuaris de l’aplicació mitjançant la qual compartien els arxius d’explotació sexual de menors, entre els quals hi havia també arxius de contingut sexual relacionats amb un menor del seu entorn del qual presumptament havia abusat.

Durant la diligència d’entrada i registre els agents van fer una anàlisi superficial dels dispositius informàtics trobant diverses converses a xarxes socials amb altres usuaris on es podia observar que el presumpte autor i arrestat intercanviava material pedòfil.

A l’operació hi han participat agents de la Policia Nacional d’Alacant i de la Comissaria General de Policia Judicial, en concret del Grup III de Protecció al Menor en col·laboració amb Interpol i amb la Policia Suïssa.

Cal destacar la brillant coordinació entre els diferents cossos policials i agència internacional, la investigació dels quals ha permés intervindre una multitud de material pedòfil, així com la detenció del principal objectiu investigat.

El detingut, de nacionalitat uruguaiana i 30 anys va ser posat a disposició del Jutjat d’Instrucció tres de Benidorm, sent decretat pel mateix una ordre de protecció sobre el menor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.