Un detingut a Elx per estafar 153.000 euros a un empresari

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Elx han detingut a la ciutat d’Alacant a un home de nacionalitat nigeriana i 42 anys per presumptament estafar 153.000 euros a un empresari de la localitat d’Elx pel mètode del «wash Wash» o rentat de diners, l’autor va seguir en contacte amb la víctima el que va possibilitar la seua localització i detenció per part dels policies.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx després de rebre la denúncia d’un empresari de l’esmentada ciutat al qual dos persones que deien ser alts mandataris de Libèria havien aconseguit enganyar perquè els entregués 153.000 euros.

L’arrestat juntament amb un còmplice va contactar amb la víctima a primers del mes de març fent-se passar per un polític de Libèria amb una gran quantitat de diners en metàl·lic el qual necessitava treure de tal país de manera oculta.

Estafa pel mètode del «Wash – Wash»

 

En este tipus d’estafa els autors es fan passar per diplomàtics o alts càrrecs de països, principalment africans, intentant convéncer la víctima que tenen al seu poder gran quantitat de diners en metàl·lic que ha de treure del seu país de manera camuflada o amb mesures de seguretat per no ser detectat a la frontera.

Mostren la víctima gran quantitat de cartolines negres i li fan creure que han tintat diners de color negre per aconseguir evadir camuflat, però que amb un procés de rentada (wash-wash), utilitzant diferents productes químics que només ells posseeixen, es transformaran de nou en bitllets de curs legal.

Queden amb la víctima i realitzen una demostració en la qual utilitzen bitllets d’important valor nominal com a esquer (100, 200 o 500 euros), un cop el perjudicat queda convençut, acorden amb ell el lliurament d’una quantitat de diners, sempre inferior a la suma que este va rebre en forma de bitllets tintats, de manera que la víctima obtinga així un substanciós benefici.

Després apropiar-se dels 153.000 euros el presumpte autor va continuar els contactes amb la víctima, la qual cosa va permetre als agents establir un ampli dispositiu policial al voltant del perjudicat en el moment en el qual de nou s’anava a citar amb l’estafador, este cop als voltants de l’estació de tren d’Alacant.

Un cop es va produir el contacte els policies van arrestar el presumpte estafador, que no va tenir possibilitat d’escapament. La seua intenció era la d’aconseguir de la víctima altres 35.000 euros, si bé, esta vegada el seu pla es va veure frustrat per l’oportuna intervenció policial.

El detingut va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. L’operació continua oberta i els agents continuen les indagacions, per la qual cosa no es descarten més detencions.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.