Un detingut a Elx per estafar 153.000 euros a un empresari

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Elx han detingut a la ciutat d’Alacant a un home de nacionalitat nigeriana i 42 anys per presumptament estafar 153.000 euros a un empresari de la localitat d’Elx pel mètode del “wash Wash” o rentat de diners, l’autor va seguir en contacte amb la víctima el que va possibilitar la seua localització i detenció per part dels policies.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx després de rebre la denúncia d’un empresari de l’esmentada ciutat al qual dos persones que deien ser alts mandataris de Libèria havien aconseguit enganyar perquè els entregués 153.000 euros.

L’arrestat juntament amb un còmplice va contactar amb la víctima a primers del mes de març fent-se passar per un polític de Libèria amb una gran quantitat de diners en metàl·lic el qual necessitava treure de tal país de manera oculta.

Estafa pel mètode del “Wash – Wash”

 

En este tipus d’estafa els autors es fan passar per diplomàtics o alts càrrecs de països, principalment africans, intentant convéncer la víctima que tenen al seu poder gran quantitat de diners en metàl·lic que ha de treure del seu país de manera camuflada o amb mesures de seguretat per no ser detectat a la frontera.

Mostren la víctima gran quantitat de cartolines negres i li fan creure que han tintat diners de color negre per aconseguir evadir camuflat, però que amb un procés de rentada (wash-wash), utilitzant diferents productes químics que només ells posseeixen, es transformaran de nou en bitllets de curs legal.

Queden amb la víctima i realitzen una demostració en la qual utilitzen bitllets d’important valor nominal com a esquer (100, 200 o 500 euros), un cop el perjudicat queda convençut, acorden amb ell el lliurament d’una quantitat de diners, sempre inferior a la suma que este va rebre en forma de bitllets tintats, de manera que la víctima obtinga així un substanciós benefici.

Després apropiar-se dels 153.000 euros el presumpte autor va continuar els contactes amb la víctima, la qual cosa va permetre als agents establir un ampli dispositiu policial al voltant del perjudicat en el moment en el qual de nou s’anava a citar amb l’estafador, este cop als voltants de l’estació de tren d’Alacant.

Un cop es va produir el contacte els policies van arrestar el presumpte estafador, que no va tenir possibilitat d’escapament. La seua intenció era la d’aconseguir de la víctima altres 35.000 euros, si bé, esta vegada el seu pla es va veure frustrat per l’oportuna intervenció policial.

El detingut va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. L’operació continua oberta i els agents continuen les indagacions, per la qual cosa no es descarten més detencions.

Últimes notícies

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.