Un detingut a Elx per estafar 153.000 euros a un empresari

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Elx han detingut a la ciutat d’Alacant a un home de nacionalitat nigeriana i 42 anys per presumptament estafar 153.000 euros a un empresari de la localitat d’Elx pel mètode del «wash Wash» o rentat de diners, l’autor va seguir en contacte amb la víctima el que va possibilitar la seua localització i detenció per part dels policies.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx després de rebre la denúncia d’un empresari de l’esmentada ciutat al qual dos persones que deien ser alts mandataris de Libèria havien aconseguit enganyar perquè els entregués 153.000 euros.

L’arrestat juntament amb un còmplice va contactar amb la víctima a primers del mes de març fent-se passar per un polític de Libèria amb una gran quantitat de diners en metàl·lic el qual necessitava treure de tal país de manera oculta.

Estafa pel mètode del «Wash – Wash»

 

En este tipus d’estafa els autors es fan passar per diplomàtics o alts càrrecs de països, principalment africans, intentant convéncer la víctima que tenen al seu poder gran quantitat de diners en metàl·lic que ha de treure del seu país de manera camuflada o amb mesures de seguretat per no ser detectat a la frontera.

Mostren la víctima gran quantitat de cartolines negres i li fan creure que han tintat diners de color negre per aconseguir evadir camuflat, però que amb un procés de rentada (wash-wash), utilitzant diferents productes químics que només ells posseeixen, es transformaran de nou en bitllets de curs legal.

Queden amb la víctima i realitzen una demostració en la qual utilitzen bitllets d’important valor nominal com a esquer (100, 200 o 500 euros), un cop el perjudicat queda convençut, acorden amb ell el lliurament d’una quantitat de diners, sempre inferior a la suma que este va rebre en forma de bitllets tintats, de manera que la víctima obtinga així un substanciós benefici.

Després apropiar-se dels 153.000 euros el presumpte autor va continuar els contactes amb la víctima, la qual cosa va permetre als agents establir un ampli dispositiu policial al voltant del perjudicat en el moment en el qual de nou s’anava a citar amb l’estafador, este cop als voltants de l’estació de tren d’Alacant.

Un cop es va produir el contacte els policies van arrestar el presumpte estafador, que no va tenir possibilitat d’escapament. La seua intenció era la d’aconseguir de la víctima altres 35.000 euros, si bé, esta vegada el seu pla es va veure frustrat per l’oportuna intervenció policial.

El detingut va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. L’operació continua oberta i els agents continuen les indagacions, per la qual cosa no es descarten més detencions.

Últimes notícies

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.