Un detingut a Elx per estafar 153.000 euros a un empresari

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Elx han detingut a la ciutat d’Alacant a un home de nacionalitat nigeriana i 42 anys per presumptament estafar 153.000 euros a un empresari de la localitat d’Elx pel mètode del “wash Wash” o rentat de diners, l’autor va seguir en contacte amb la víctima el que va possibilitar la seua localització i detenció per part dels policies.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx després de rebre la denúncia d’un empresari de l’esmentada ciutat al qual dos persones que deien ser alts mandataris de Libèria havien aconseguit enganyar perquè els entregués 153.000 euros.

L’arrestat juntament amb un còmplice va contactar amb la víctima a primers del mes de març fent-se passar per un polític de Libèria amb una gran quantitat de diners en metàl·lic el qual necessitava treure de tal país de manera oculta.

Estafa pel mètode del “Wash – Wash”

 

En este tipus d’estafa els autors es fan passar per diplomàtics o alts càrrecs de països, principalment africans, intentant convéncer la víctima que tenen al seu poder gran quantitat de diners en metàl·lic que ha de treure del seu país de manera camuflada o amb mesures de seguretat per no ser detectat a la frontera.

Mostren la víctima gran quantitat de cartolines negres i li fan creure que han tintat diners de color negre per aconseguir evadir camuflat, però que amb un procés de rentada (wash-wash), utilitzant diferents productes químics que només ells posseeixen, es transformaran de nou en bitllets de curs legal.

Queden amb la víctima i realitzen una demostració en la qual utilitzen bitllets d’important valor nominal com a esquer (100, 200 o 500 euros), un cop el perjudicat queda convençut, acorden amb ell el lliurament d’una quantitat de diners, sempre inferior a la suma que este va rebre en forma de bitllets tintats, de manera que la víctima obtinga així un substanciós benefici.

Després apropiar-se dels 153.000 euros el presumpte autor va continuar els contactes amb la víctima, la qual cosa va permetre als agents establir un ampli dispositiu policial al voltant del perjudicat en el moment en el qual de nou s’anava a citar amb l’estafador, este cop als voltants de l’estació de tren d’Alacant.

Un cop es va produir el contacte els policies van arrestar el presumpte estafador, que no va tenir possibilitat d’escapament. La seua intenció era la d’aconseguir de la víctima altres 35.000 euros, si bé, esta vegada el seu pla es va veure frustrat per l’oportuna intervenció policial.

El detingut va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. L’operació continua oberta i els agents continuen les indagacions, per la qual cosa no es descarten més detencions.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.