Un detingut a Elx per estafar 153.000 euros a un empresari

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria d’Elx han detingut a la ciutat d’Alacant a un home de nacionalitat nigeriana i 42 anys per presumptament estafar 153.000 euros a un empresari de la localitat d’Elx pel mètode del «wash Wash» o rentat de diners, l’autor va seguir en contacte amb la víctima el que va possibilitar la seua localització i detenció per part dels policies.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de la UDEV de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx després de rebre la denúncia d’un empresari de l’esmentada ciutat al qual dos persones que deien ser alts mandataris de Libèria havien aconseguit enganyar perquè els entregués 153.000 euros.

L’arrestat juntament amb un còmplice va contactar amb la víctima a primers del mes de març fent-se passar per un polític de Libèria amb una gran quantitat de diners en metàl·lic el qual necessitava treure de tal país de manera oculta.

Estafa pel mètode del «Wash – Wash»

 

En este tipus d’estafa els autors es fan passar per diplomàtics o alts càrrecs de països, principalment africans, intentant convéncer la víctima que tenen al seu poder gran quantitat de diners en metàl·lic que ha de treure del seu país de manera camuflada o amb mesures de seguretat per no ser detectat a la frontera.

Mostren la víctima gran quantitat de cartolines negres i li fan creure que han tintat diners de color negre per aconseguir evadir camuflat, però que amb un procés de rentada (wash-wash), utilitzant diferents productes químics que només ells posseeixen, es transformaran de nou en bitllets de curs legal.

Queden amb la víctima i realitzen una demostració en la qual utilitzen bitllets d’important valor nominal com a esquer (100, 200 o 500 euros), un cop el perjudicat queda convençut, acorden amb ell el lliurament d’una quantitat de diners, sempre inferior a la suma que este va rebre en forma de bitllets tintats, de manera que la víctima obtinga així un substanciós benefici.

Després apropiar-se dels 153.000 euros el presumpte autor va continuar els contactes amb la víctima, la qual cosa va permetre als agents establir un ampli dispositiu policial al voltant del perjudicat en el moment en el qual de nou s’anava a citar amb l’estafador, este cop als voltants de l’estació de tren d’Alacant.

Un cop es va produir el contacte els policies van arrestar el presumpte estafador, que no va tenir possibilitat d’escapament. La seua intenció era la d’aconseguir de la víctima altres 35.000 euros, si bé, esta vegada el seu pla es va veure frustrat per l’oportuna intervenció policial.

El detingut va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. L’operació continua oberta i els agents continuen les indagacions, per la qual cosa no es descarten més detencions.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.