Detingut en Benidorm un fugitiu buscat en Itàlia per furtar 180.000 euros en una joieria

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a tres persones, en els municipis de Santa Pola, Orihuela i Benidorm, tots en la província d’Alacant, buscades per la justícia internacional, una d’elles pel robatori en una joieria en Itàlia a punta de pistola i per a furtar un botí de 180.000 euros.

 

Este últim detingut va ser localitzat en un control establit pels agents pertanyents a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i en un primer moment es va identificar amb un permís de conduir romanés fals, segons ha informat la Policia Nacional.

 

Una volta identificat, els agents van descobrir que constava al seu nom una Ordre Europea de Detenció per a Extradició i que era buscat des de juliol per les autoritats italianes per haver participat en l’atracament d’una joieria.

 

Els fets van succeir en agost de 2019, quan el detingut presumptament juntament amb dos còmplices va assaltar una joieria en la localitat de Rapallo (Itàlia) i va amenaçar a la dependenta amb una pistola mentres els altres dos autors, amb una destral i un martell, van trencar els expositors de l’establiment per a conseguir sostraure una gran quantitat de rellotges d’una coneguda marca de luxe, per un valor de 180.000 euros.

 

El detingut, d’origen lituà i 33 anys d’edat, també ha sigut acusat d’un delicte de falsificació de documents i ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de fer els tràmits pertinents per a dur a terme l’extradició.

 

Dos detinguts més

En una altra operació policial, feta per agents del Grup I de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, ha sigut detingut un home de nacionalitat russa i 43 anys d’edat que era buscat per les autoritats d’este país per un delicte de falsedat documental i estafa, que van dictar una Ordre Internacional de Detenció per a Extradició.

 

L’home s’enfronta a una pena de sis anys de presó i després de ser localitzat en la localitat de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional.

 

El tercer detingut, en la localitat d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), era buscat per les autoritats poloneses pels delictes de falsedat documental, blanqueig de capitals i estafa, i s’enfronta a una pena màxima de cinc anys de presó.

 

El detingut, de 50 anys i nacionalitat polonesa, ha sigut posat a la disposició del Jutjat de Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional. 

Últimes notícies

Un expert extern assumirà la reestructuració de la matriu de Finetwork a petició de Vodafone

El Tribunal dInstància dAlacant ha designat FTI & Partners com a expert extern per a la reestructuració de Wewi Mobile, matriu de Finetwork, després que la Audiència Provincial anul·lara el pla anterior impulsat per Vodafone.

Una nova quimioteràpia combinada mostra resultats positius en càncer de mama i d’ovari agressius

Un estudi preclínic liderat per la Universitat de València i Incliva ha provat amb èxit una combinació de carboplatí i eprenetapopt en càncer de mama triple negatiu i carcinoma serós d’ovari d’alt grau, molt agressius i resistents a tractaments.

Ingressa en presó a Ceutí el sospitós del tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés en presó provisional i s’analitza una pistola decomissada.

Deting a Ceutí un sospitós del tiroteig de 2025 a la Vila Joiosa amb un ferit greu

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Ingressa en presó a Ceutí l’home detingut pel tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha decretat el seu ingrés en presó provisional mentre es determinen les seues responsabilitats.

Detingut a la Plana Baixa per diversos robatoris de gasoil i coure i per fingir que li havien furtat el camió

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 42 anys relacionat amb robatoris de gasoil i cable de coure a Burriana i Onda, i amb una denúncia falsa pel suposat robatori del seu camió.

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.