Detingut en Benidorm un fugitiu buscat en Itàlia per furtar 180.000 euros en una joieria

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a tres persones, en els municipis de Santa Pola, Orihuela i Benidorm, tots en la província d’Alacant, buscades per la justícia internacional, una d’elles pel robatori en una joieria en Itàlia a punta de pistola i per a furtar un botí de 180.000 euros.

 

Este últim detingut va ser localitzat en un control establit pels agents pertanyents a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i en un primer moment es va identificar amb un permís de conduir romanés fals, segons ha informat la Policia Nacional.

 

Una volta identificat, els agents van descobrir que constava al seu nom una Ordre Europea de Detenció per a Extradició i que era buscat des de juliol per les autoritats italianes per haver participat en l’atracament d’una joieria.

 

Els fets van succeir en agost de 2019, quan el detingut presumptament juntament amb dos còmplices va assaltar una joieria en la localitat de Rapallo (Itàlia) i va amenaçar a la dependenta amb una pistola mentres els altres dos autors, amb una destral i un martell, van trencar els expositors de l’establiment per a conseguir sostraure una gran quantitat de rellotges d’una coneguda marca de luxe, per un valor de 180.000 euros.

 

El detingut, d’origen lituà i 33 anys d’edat, també ha sigut acusat d’un delicte de falsificació de documents i ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de fer els tràmits pertinents per a dur a terme l’extradició.

 

Dos detinguts més

En una altra operació policial, feta per agents del Grup I de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, ha sigut detingut un home de nacionalitat russa i 43 anys d’edat que era buscat per les autoritats d’este país per un delicte de falsedat documental i estafa, que van dictar una Ordre Internacional de Detenció per a Extradició.

 

L’home s’enfronta a una pena de sis anys de presó i després de ser localitzat en la localitat de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional.

 

El tercer detingut, en la localitat d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), era buscat per les autoritats poloneses pels delictes de falsedat documental, blanqueig de capitals i estafa, i s’enfronta a una pena màxima de cinc anys de presó.

 

El detingut, de 50 anys i nacionalitat polonesa, ha sigut posat a la disposició del Jutjat de Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional. 

Últimes notícies

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.