Detingut en Benidorm un fugitiu buscat en Itàlia per furtar 180.000 euros en una joieria

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a tres persones, en els municipis de Santa Pola, Orihuela i Benidorm, tots en la província d’Alacant, buscades per la justícia internacional, una d’elles pel robatori en una joieria en Itàlia a punta de pistola i per a furtar un botí de 180.000 euros.

 

Este últim detingut va ser localitzat en un control establit pels agents pertanyents a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i en un primer moment es va identificar amb un permís de conduir romanés fals, segons ha informat la Policia Nacional.

 

Una volta identificat, els agents van descobrir que constava al seu nom una Ordre Europea de Detenció per a Extradició i que era buscat des de juliol per les autoritats italianes per haver participat en l’atracament d’una joieria.

 

Els fets van succeir en agost de 2019, quan el detingut presumptament juntament amb dos còmplices va assaltar una joieria en la localitat de Rapallo (Itàlia) i va amenaçar a la dependenta amb una pistola mentres els altres dos autors, amb una destral i un martell, van trencar els expositors de l’establiment per a conseguir sostraure una gran quantitat de rellotges d’una coneguda marca de luxe, per un valor de 180.000 euros.

 

El detingut, d’origen lituà i 33 anys d’edat, també ha sigut acusat d’un delicte de falsificació de documents i ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de fer els tràmits pertinents per a dur a terme l’extradició.

 

Dos detinguts més

En una altra operació policial, feta per agents del Grup I de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, ha sigut detingut un home de nacionalitat russa i 43 anys d’edat que era buscat per les autoritats d’este país per un delicte de falsedat documental i estafa, que van dictar una Ordre Internacional de Detenció per a Extradició.

 

L’home s’enfronta a una pena de sis anys de presó i després de ser localitzat en la localitat de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional.

 

El tercer detingut, en la localitat d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), era buscat per les autoritats poloneses pels delictes de falsedat documental, blanqueig de capitals i estafa, i s’enfronta a una pena màxima de cinc anys de presó.

 

El detingut, de 50 anys i nacionalitat polonesa, ha sigut posat a la disposició del Jutjat de Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional. 

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.