Detingut en Benidorm un fugitiu buscat en Itàlia per furtar 180.000 euros en una joieria

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a tres persones, en els municipis de Santa Pola, Orihuela i Benidorm, tots en la província d’Alacant, buscades per la justícia internacional, una d’elles pel robatori en una joieria en Itàlia a punta de pistola i per a furtar un botí de 180.000 euros.

 

Este últim detingut va ser localitzat en un control establit pels agents pertanyents a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i en un primer moment es va identificar amb un permís de conduir romanés fals, segons ha informat la Policia Nacional.

 

Una volta identificat, els agents van descobrir que constava al seu nom una Ordre Europea de Detenció per a Extradició i que era buscat des de juliol per les autoritats italianes per haver participat en l’atracament d’una joieria.

 

Els fets van succeir en agost de 2019, quan el detingut presumptament juntament amb dos còmplices va assaltar una joieria en la localitat de Rapallo (Itàlia) i va amenaçar a la dependenta amb una pistola mentres els altres dos autors, amb una destral i un martell, van trencar els expositors de l’establiment per a conseguir sostraure una gran quantitat de rellotges d’una coneguda marca de luxe, per un valor de 180.000 euros.

 

El detingut, d’origen lituà i 33 anys d’edat, també ha sigut acusat d’un delicte de falsificació de documents i ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de fer els tràmits pertinents per a dur a terme l’extradició.

 

Dos detinguts més

En una altra operació policial, feta per agents del Grup I de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, ha sigut detingut un home de nacionalitat russa i 43 anys d’edat que era buscat per les autoritats d’este país per un delicte de falsedat documental i estafa, que van dictar una Ordre Internacional de Detenció per a Extradició.

 

L’home s’enfronta a una pena de sis anys de presó i després de ser localitzat en la localitat de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional.

 

El tercer detingut, en la localitat d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), era buscat per les autoritats poloneses pels delictes de falsedat documental, blanqueig de capitals i estafa, i s’enfronta a una pena màxima de cinc anys de presó.

 

El detingut, de 50 anys i nacionalitat polonesa, ha sigut posat a la disposició del Jutjat de Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.