Detingut en Benidorm un fugitiu buscat en Itàlia per furtar 180.000 euros en una joieria

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a tres persones, en els municipis de Santa Pola, Orihuela i Benidorm, tots en la província d’Alacant, buscades per la justícia internacional, una d’elles pel robatori en una joieria en Itàlia a punta de pistola i per a furtar un botí de 180.000 euros.

 

Este últim detingut va ser localitzat en un control establit pels agents pertanyents a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), i en un primer moment es va identificar amb un permís de conduir romanés fals, segons ha informat la Policia Nacional.

 

Una volta identificat, els agents van descobrir que constava al seu nom una Ordre Europea de Detenció per a Extradició i que era buscat des de juliol per les autoritats italianes per haver participat en l’atracament d’una joieria.

 

Els fets van succeir en agost de 2019, quan el detingut presumptament juntament amb dos còmplices va assaltar una joieria en la localitat de Rapallo (Itàlia) i va amenaçar a la dependenta amb una pistola mentres els altres dos autors, amb una destral i un martell, van trencar els expositors de l’establiment per a conseguir sostraure una gran quantitat de rellotges d’una coneguda marca de luxe, per un valor de 180.000 euros.

 

El detingut, d’origen lituà i 33 anys d’edat, també ha sigut acusat d’un delicte de falsificació de documents i ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de fer els tràmits pertinents per a dur a terme l’extradició.

 

Dos detinguts més

En una altra operació policial, feta per agents del Grup I de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, ha sigut detingut un home de nacionalitat russa i 43 anys d’edat que era buscat per les autoritats d’este país per un delicte de falsedat documental i estafa, que van dictar una Ordre Internacional de Detenció per a Extradició.

 

L’home s’enfronta a una pena de sis anys de presó i després de ser localitzat en la localitat de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional.

 

El tercer detingut, en la localitat d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), era buscat per les autoritats poloneses pels delictes de falsedat documental, blanqueig de capitals i estafa, i s’enfronta a una pena màxima de cinc anys de presó.

 

El detingut, de 50 anys i nacionalitat polonesa, ha sigut posat a la disposició del Jutjat de Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional. 

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.