Detingut per furtar en una casa d’Elx i oblidar-se una denúncia al seu nom

Policia Nacional

El presumpte autor dels fets havia furtat objectes valorats en més de 3.000 euros | Europa Press

 

La Policia Nacional ha detingut en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), al presumpte autor d’un robatori en una casa, després de què es deixara durant l’assalt una denúncia al seu nom per incomplir l’estat d’alarma.

 

Segons ha informat la Comissaria provincial, el detingut és un espanyol de 43 anys que ha botat la tanca, ha forçat la porta de l’entrada i ha furtat alguns objectes de dins.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un dels veïns ha avisat al propietari de la casa, situada en el polígon de Carrús. Pel que pareix, el testimoni ha sentit un fort colp, per això al dia següent s’ha posat en contacte amb l’amo de la vivenda. El fill de l’amo ha cudit al lloc dels fets i ha comprovat que algú havia entrat en la casa.

 

En un primer moment, la víctima ha trobat a faltar algunes bicicletes, dos consoles de videojocs, un gran número de ferramentes, una piscina desmuntable i electrodomèstics, tot valorat en més de 3.000 euros.

 

S’ha trobat una sanció a nom del presumpte autor dels fets

El perjudicat ha contactat amb la Policia Nacional i més tard han acudit diferents autoritats, entre elles la Brigada de Policia Científica de la Comissaria d’Elx, que ha fet la inspecció ocular per a trobar proves i identificar al presumpte culpable.

 

La sorpresa ha arribat quan en una de les estances de la casa han trobat una proposta de sanció per incompliment de l’estat d’alarma a nom d’una persona que ni residia allí ni era conegut per cap dels seus propietaris.

 

D’esta forma, la investigació s’ha centrat en la persona sancionada i s’ha descobert que ja comptava amb antecedents per fets pareguts i que havia sigut vist en la zona del robatori eixe dia.

 

Una volta identificat, s’ha localitzat al presumpte autor en un carrer prop de sa casa i s’ha procedit a la seua detenció. El detingut ha sigut acusat d’un delicte de robatori amb força i posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.