Detenen a Gandia a un home reclamat internacionalment a Holanda per delictes de terrorisme

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el dia d’ahir a Gandia (València) a una persona de nacionalitat holandesa que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per delictes de terrorisme i incitació a la violència, emesa per les autoritats d’Holanda.

 

La detenció ha sigut realitzada per agents de la Brigada Provincial d’Informació de València, amb el suport de les Brigades d’Informació d’Alacant i Gandia, i coordinada per la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb la Policia Nacional de Països Baixos.

 

Segons les autoritats holandeses, des d’agost de 2020, l’arrestat -en companyia d’altres persones- utilitzava de forma continuada diversos perfils en xarxes socials i fins i tot les seues pròpies plataformes de propaganda en Internet per a, mitjançant vídeos, difondre amenaces i injúries cap a diverses autoritats neerlandeses conegudes per la seua gestió del COVID-19.

 

Entre elles es troba el director del servei de control d’infeccions de l’Institut Estatal de Control d’Infeccions i del Medi Ambient (RIVM) d’Holanda, qui fins i tot va ser acusat públicament de ser responsable d’abusos i assassinats de menors

 

Gran repercussió a Holanda

Aquestes afirmacions van tindre gran repercussió a Holanda en adquirir un cert grau de notorietat entre els seus centenars de seguidors, telefonant-los a realitzar accions de caràcter violent. Tot això va provocar temor en les autoritats holandeses davant la possibilitat que aquestes amenaces arribaren a concretar-se i, com a finalitat última, tingueren l’objectiu de desestabilitzar greument les estructures polítiques i socials del país. Per aquests fets ja s’han dut a terme més detencions de persones implicades a Irlanda

 

En el dia de hui, l’arrestat ha passat a la disposició de l’Audiència Nacional. Aquesta detenció s’emmarca dins de les investigacions que la Comissaria General d’Informació desenvolupa sobre persones que pertanyen o col·laboren amb organitzacions terroristes d’àmbit internacional o altres grups que puguen representar una amenaça per al nostre país i la comunitat internacional. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.