Detenen a Gandia a un home reclamat internacionalment a Holanda per delictes de terrorisme

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el dia d’ahir a Gandia (València) a una persona de nacionalitat holandesa que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per delictes de terrorisme i incitació a la violència, emesa per les autoritats d’Holanda.

 

La detenció ha sigut realitzada per agents de la Brigada Provincial d’Informació de València, amb el suport de les Brigades d’Informació d’Alacant i Gandia, i coordinada per la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb la Policia Nacional de Països Baixos.

 

Segons les autoritats holandeses, des d’agost de 2020, l’arrestat -en companyia d’altres persones- utilitzava de forma continuada diversos perfils en xarxes socials i fins i tot les seues pròpies plataformes de propaganda en Internet per a, mitjançant vídeos, difondre amenaces i injúries cap a diverses autoritats neerlandeses conegudes per la seua gestió del COVID-19.

 

Entre elles es troba el director del servei de control d’infeccions de l’Institut Estatal de Control d’Infeccions i del Medi Ambient (RIVM) d’Holanda, qui fins i tot va ser acusat públicament de ser responsable d’abusos i assassinats de menors

 

Gran repercussió a Holanda

Aquestes afirmacions van tindre gran repercussió a Holanda en adquirir un cert grau de notorietat entre els seus centenars de seguidors, telefonant-los a realitzar accions de caràcter violent. Tot això va provocar temor en les autoritats holandeses davant la possibilitat que aquestes amenaces arribaren a concretar-se i, com a finalitat última, tingueren l’objectiu de desestabilitzar greument les estructures polítiques i socials del país. Per aquests fets ja s’han dut a terme més detencions de persones implicades a Irlanda

 

En el dia de hui, l’arrestat ha passat a la disposició de l’Audiència Nacional. Aquesta detenció s’emmarca dins de les investigacions que la Comissaria General d’Informació desenvolupa sobre persones que pertanyen o col·laboren amb organitzacions terroristes d’àmbit internacional o altres grups que puguen representar una amenaça per al nostre país i la comunitat internacional. 

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU