11.9 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Detenen a Gandia a un home reclamat internacionalment a Holanda per delictes de terrorisme

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el dia d’ahir a Gandia (València) a una persona de nacionalitat holandesa que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per delictes de terrorisme i incitació a la violència, emesa per les autoritats d’Holanda.

 

La detenció ha sigut realitzada per agents de la Brigada Provincial d’Informació de València, amb el suport de les Brigades d’Informació d’Alacant i Gandia, i coordinada per la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb la Policia Nacional de Països Baixos.

 

Segons les autoritats holandeses, des d’agost de 2020, l’arrestat -en companyia d’altres persones- utilitzava de forma continuada diversos perfils en xarxes socials i fins i tot les seues pròpies plataformes de propaganda en Internet per a, mitjançant vídeos, difondre amenaces i injúries cap a diverses autoritats neerlandeses conegudes per la seua gestió del COVID-19.

 

Entre elles es troba el director del servei de control d’infeccions de l’Institut Estatal de Control d’Infeccions i del Medi Ambient (RIVM) d’Holanda, qui fins i tot va ser acusat públicament de ser responsable d’abusos i assassinats de menors

 

Gran repercussió a Holanda

Aquestes afirmacions van tindre gran repercussió a Holanda en adquirir un cert grau de notorietat entre els seus centenars de seguidors, telefonant-los a realitzar accions de caràcter violent. Tot això va provocar temor en les autoritats holandeses davant la possibilitat que aquestes amenaces arribaren a concretar-se i, com a finalitat última, tingueren l’objectiu de desestabilitzar greument les estructures polítiques i socials del país. Per aquests fets ja s’han dut a terme més detencions de persones implicades a Irlanda

 

En el dia de hui, l’arrestat ha passat a la disposició de l’Audiència Nacional. Aquesta detenció s’emmarca dins de les investigacions que la Comissaria General d’Informació desenvolupa sobre persones que pertanyen o col·laboren amb organitzacions terroristes d’àmbit internacional o altres grups que puguen representar una amenaça per al nostre país i la comunitat internacional. 

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.