Detenen a Gandia a un home reclamat internacionalment a Holanda per delictes de terrorisme

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el dia d’ahir a Gandia (València) a una persona de nacionalitat holandesa que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per delictes de terrorisme i incitació a la violència, emesa per les autoritats d’Holanda.

 

La detenció ha sigut realitzada per agents de la Brigada Provincial d’Informació de València, amb el suport de les Brigades d’Informació d’Alacant i Gandia, i coordinada per la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb la Policia Nacional de Països Baixos.

 

Segons les autoritats holandeses, des d’agost de 2020, l’arrestat -en companyia d’altres persones- utilitzava de forma continuada diversos perfils en xarxes socials i fins i tot les seues pròpies plataformes de propaganda en Internet per a, mitjançant vídeos, difondre amenaces i injúries cap a diverses autoritats neerlandeses conegudes per la seua gestió del COVID-19.

 

Entre elles es troba el director del servei de control d’infeccions de l’Institut Estatal de Control d’Infeccions i del Medi Ambient (RIVM) d’Holanda, qui fins i tot va ser acusat públicament de ser responsable d’abusos i assassinats de menors

 

Gran repercussió a Holanda

Aquestes afirmacions van tindre gran repercussió a Holanda en adquirir un cert grau de notorietat entre els seus centenars de seguidors, telefonant-los a realitzar accions de caràcter violent. Tot això va provocar temor en les autoritats holandeses davant la possibilitat que aquestes amenaces arribaren a concretar-se i, com a finalitat última, tingueren l’objectiu de desestabilitzar greument les estructures polítiques i socials del país. Per aquests fets ja s’han dut a terme més detencions de persones implicades a Irlanda

 

En el dia de hui, l’arrestat ha passat a la disposició de l’Audiència Nacional. Aquesta detenció s’emmarca dins de les investigacions que la Comissaria General d’Informació desenvolupa sobre persones que pertanyen o col·laboren amb organitzacions terroristes d’àmbit internacional o altres grups que puguen representar una amenaça per al nostre país i la comunitat internacional. 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.