Detenen a Gandia a un home reclamat internacionalment a Holanda per delictes de terrorisme

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el dia d’ahir a Gandia (València) a una persona de nacionalitat holandesa que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per delictes de terrorisme i incitació a la violència, emesa per les autoritats d’Holanda.

 

La detenció ha sigut realitzada per agents de la Brigada Provincial d’Informació de València, amb el suport de les Brigades d’Informació d’Alacant i Gandia, i coordinada per la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb la Policia Nacional de Països Baixos.

 

Segons les autoritats holandeses, des d’agost de 2020, l’arrestat -en companyia d’altres persones- utilitzava de forma continuada diversos perfils en xarxes socials i fins i tot les seues pròpies plataformes de propaganda en Internet per a, mitjançant vídeos, difondre amenaces i injúries cap a diverses autoritats neerlandeses conegudes per la seua gestió del COVID-19.

 

Entre elles es troba el director del servei de control d’infeccions de l’Institut Estatal de Control d’Infeccions i del Medi Ambient (RIVM) d’Holanda, qui fins i tot va ser acusat públicament de ser responsable d’abusos i assassinats de menors

 

Gran repercussió a Holanda

Aquestes afirmacions van tindre gran repercussió a Holanda en adquirir un cert grau de notorietat entre els seus centenars de seguidors, telefonant-los a realitzar accions de caràcter violent. Tot això va provocar temor en les autoritats holandeses davant la possibilitat que aquestes amenaces arribaren a concretar-se i, com a finalitat última, tingueren l’objectiu de desestabilitzar greument les estructures polítiques i socials del país. Per aquests fets ja s’han dut a terme més detencions de persones implicades a Irlanda

 

En el dia de hui, l’arrestat ha passat a la disposició de l’Audiència Nacional. Aquesta detenció s’emmarca dins de les investigacions que la Comissaria General d’Informació desenvolupa sobre persones que pertanyen o col·laboren amb organitzacions terroristes d’àmbit internacional o altres grups que puguen representar una amenaça per al nostre país i la comunitat internacional. 

Últimes notícies

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.

Nit sufocant a la Comunitat: 32 graus a Alcoi i quasi 30 a l’interior passada la mitjanit

La passada mitjanit s’han registrat fins a 32 graus a Alcoi, 33 en municipis d’El Comtat i entre 27 i 29 graus en gran part de la costa valenciana amb un 90 % d’humitat.

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.

Controlat l’incendi forestal de Catí després de cremar la zona per un llamp

Un incendi forestal declarat este dilluns a Catí, presumptament per un llamp, ha quedat estabilitzat cap a les 21.30 hores gràcies a un ampli desplegament de mitjans terrestres i aeris.

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.