17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detenen a un home per presumpte abús sexual a una jove en Chiva

 

La Guàrdia Civil de Chiva ha procedit a la detenció d’un home, com a presumpte autor d’un delicte d’abús sexual a una jove en el terme municipal d’aquesta localitat. Les investigacions es van iniciar per part dels agents en tindre coneixement d’un fet ocorregut a mitjan mes de Juliol, en el qual un home hauria comés un suposat delicte d’abús sexual sobre una dona, sent denunciats els fets en les dependències de la Guàrdia Civil de Chiva (València).

 

La víctima en la seua compareixença davant els agents va declarar que mentre es trobava en un parc de la localitat, l’autor dels fets que en aqueix moment estava amagat després d’uns arbustos, va eixir després d’ella realitzant-li tocaments i fugint del lloc precipitadament. La jove va poder reconèixer al seu agressor posteriorment. L’autor dels fets i posteriorment detingut, constava amb antecedents per fets similars als descrits, arribant a haver ocorregut en alguna ocasió amb menors d’edat. 

 

Fase d’explotació

Després de l’estudi i anàlisi de la informació recaptada, es va iniciar una investigació per part de components de la Guàrdia Civil de Chiva, els qui van establir un dispositiu operatiu per a intentar localitzar a l’autor, ja que aquest no té domicili fix. 

 

Fruit de les gestions dutes a terme, així com de les perquisicions obtingudes pels agents encarregats del cas, el dia 19 de juliol de 2021, es va desenvolupar la fase d’explotació d’aquest operatiu, sent identificat el presumpte autor de l’il·lícit penal, procedint finalment a la seua localització i detenció.

 

Amb aquesta actuació la Guàrdia Civil ha detingut al suposat autor del delicte denunciat, un home de 47 anys i nacionalitat colombiana, per un presumpte delicte d’abús sexual. El detingut i diligències instruïdes han sigut posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Requena (València).
 

Últimes notícies

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.