Detenen a un home per presumpte abús sexual a una jove en Chiva

 

La Guàrdia Civil de Chiva ha procedit a la detenció d’un home, com a presumpte autor d’un delicte d’abús sexual a una jove en el terme municipal d’aquesta localitat. Les investigacions es van iniciar per part dels agents en tindre coneixement d’un fet ocorregut a mitjan mes de Juliol, en el qual un home hauria comés un suposat delicte d’abús sexual sobre una dona, sent denunciats els fets en les dependències de la Guàrdia Civil de Chiva (València).

 

La víctima en la seua compareixença davant els agents va declarar que mentre es trobava en un parc de la localitat, l’autor dels fets que en aqueix moment estava amagat després d’uns arbustos, va eixir després d’ella realitzant-li tocaments i fugint del lloc precipitadament. La jove va poder reconèixer al seu agressor posteriorment. L’autor dels fets i posteriorment detingut, constava amb antecedents per fets similars als descrits, arribant a haver ocorregut en alguna ocasió amb menors d’edat. 

 

Fase d’explotació

Després de l’estudi i anàlisi de la informació recaptada, es va iniciar una investigació per part de components de la Guàrdia Civil de Chiva, els qui van establir un dispositiu operatiu per a intentar localitzar a l’autor, ja que aquest no té domicili fix. 

 

Fruit de les gestions dutes a terme, així com de les perquisicions obtingudes pels agents encarregats del cas, el dia 19 de juliol de 2021, es va desenvolupar la fase d’explotació d’aquest operatiu, sent identificat el presumpte autor de l’il·lícit penal, procedint finalment a la seua localització i detenció.

 

Amb aquesta actuació la Guàrdia Civil ha detingut al suposat autor del delicte denunciat, un home de 47 anys i nacionalitat colombiana, per un presumpte delicte d’abús sexual. El detingut i diligències instruïdes han sigut posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Requena (València).
 

Últimes notícies

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.