11.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Detingut un home per la mort violenta de Laura Luelmo

L'UCO treballa en el crim de Laura Luelmo

L’UCO treballa en el crim de Laura Luelmo | EP

 

Un home, veí de Laura Luelmo, ha sigut detingut per la Guàrdia Civil com a principal sospitós del seu assassinat. L’home ha sigut identificat com a Bernardo Montoya Navarro, i segons la Guàrdia Civil era el germà bessó d’un veí de la víctima. Aquest solia quedar-se mirant a Laura, i ella mateixa havia assegurat que l’atemoria, i l’inquietava. L’home havia complit diverses vegades altres condemnes per assassinat i robatoris. La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i el jutge de Valverde del Camino al qual ha correspost el cas, ha registrat la vivenda d’aquest individu en El Campillo, a Huelva, on vivia Laura. 

Aquest arrest es produïx 24 hores després que un voluntari alertara que s’havia descobert roba de dona; portant més tard a la Guàrdia Civil a trobar el cos de la mestra, natural de Zamora, sense vida i amb signes de violència. Arran d’açò i de les darreres sospites, els agents de l’institut armat han desplegat un ampli dispositiu en el carrer on vivia llogada la jove.

Imagen de la joven desaparecida.

Imagen de Laura assassinada quan va eixir a córrer. | SOS Desaparecidos

Les citades fonts subratllen que la detenció s’ha precipitat per un moviment sospitós una vegada iniciats els registres. Bernardo és germà de Luciano Montoya, un veí al qual s’ha descartat com a sospitós del crim perquè el 12 de desembre, dia de la desaparició de Laura Luelmo, es trobava intern a la presó d’Ocaña (Toledo). La presó li va concedir un permís aquest dilluns, el mateix dia que va aparéixer el cos amb senyals de violència. No obstant això, aquest veí, amb un historial de violència cap a les dones, té un germà bessó, Bernardo, que també va complir diverses condemnes per assassinat i robatoris. Aquest segon sí que es trobava en llibertat quan va desaparéixer Laura Luelmo, encara que s’examinen les proves amb minuciositat per comprovar que puga haver un lligam entre el sospitós i la mort de la jove. Els agents de la Guàrdia Civil estan desplegats des del migdia al carrer Córdoba, on vivia la jove, concretament en el número 13. Fonts de la investigació han confirmat que havien previst diversos registres, encara que sense concretar en quins domicilis o béns.

El cos de Laura presenta en la primera inspecció ocular un fort colp al cap, a més d’altres senyals d’aparent violència que han de contractar-se amb l’autòpsia que confirme les circumstàncies que van envoltar a la seua mort, segons han informat fonts de la investigació. A més d’aquest colp, els especialistes estudien altres senyals de violència amb el dubte encara de si són mostres de l’agressió que va causar la mort de Laura o si són signes de la manipulació que va patir el cos per a tractar de ser amagat.La Guàrdia Civil s’ha marcat com a prioritat la cerca del mòbil de Laura Luelmo hores després de trobar el cos de la professora. A més, s’investiga a l’entorn de la jove zamorana, principalment a veïns considerats d’interés per a la investigació.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.