Detingut un home per la mort violenta de Laura Luelmo

L'UCO treballa en el crim de Laura Luelmo

L’UCO treballa en el crim de Laura Luelmo | EP

 

Un home, veí de Laura Luelmo, ha sigut detingut per la Guàrdia Civil com a principal sospitós del seu assassinat. L’home ha sigut identificat com a Bernardo Montoya Navarro, i segons la Guàrdia Civil era el germà bessó d’un veí de la víctima. Aquest solia quedar-se mirant a Laura, i ella mateixa havia assegurat que l’atemoria, i l’inquietava. L’home havia complit diverses vegades altres condemnes per assassinat i robatoris. La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i el jutge de Valverde del Camino al qual ha correspost el cas, ha registrat la vivenda d’aquest individu en El Campillo, a Huelva, on vivia Laura. 

Aquest arrest es produïx 24 hores després que un voluntari alertara que s’havia descobert roba de dona; portant més tard a la Guàrdia Civil a trobar el cos de la mestra, natural de Zamora, sense vida i amb signes de violència. Arran d’açò i de les darreres sospites, els agents de l’institut armat han desplegat un ampli dispositiu en el carrer on vivia llogada la jove.

Imagen de la joven desaparecida.

Imagen de Laura assassinada quan va eixir a córrer. | SOS Desaparecidos

Les citades fonts subratllen que la detenció s’ha precipitat per un moviment sospitós una vegada iniciats els registres. Bernardo és germà de Luciano Montoya, un veí al qual s’ha descartat com a sospitós del crim perquè el 12 de desembre, dia de la desaparició de Laura Luelmo, es trobava intern a la presó d’Ocaña (Toledo). La presó li va concedir un permís aquest dilluns, el mateix dia que va aparéixer el cos amb senyals de violència. No obstant això, aquest veí, amb un historial de violència cap a les dones, té un germà bessó, Bernardo, que també va complir diverses condemnes per assassinat i robatoris. Aquest segon sí que es trobava en llibertat quan va desaparéixer Laura Luelmo, encara que s’examinen les proves amb minuciositat per comprovar que puga haver un lligam entre el sospitós i la mort de la jove. Els agents de la Guàrdia Civil estan desplegats des del migdia al carrer Córdoba, on vivia la jove, concretament en el número 13. Fonts de la investigació han confirmat que havien previst diversos registres, encara que sense concretar en quins domicilis o béns.

El cos de Laura presenta en la primera inspecció ocular un fort colp al cap, a més d’altres senyals d’aparent violència que han de contractar-se amb l’autòpsia que confirme les circumstàncies que van envoltar a la seua mort, segons han informat fonts de la investigació. A més d’aquest colp, els especialistes estudien altres senyals de violència amb el dubte encara de si són mostres de l’agressió que va causar la mort de Laura o si són signes de la manipulació que va patir el cos per a tractar de ser amagat.La Guàrdia Civil s’ha marcat com a prioritat la cerca del mòbil de Laura Luelmo hores després de trobar el cos de la professora. A més, s’investiga a l’entorn de la jove zamorana, principalment a veïns considerats d’interés per a la investigació.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.