Detingut un home per la mort violenta de Laura Luelmo

L'UCO treballa en el crim de Laura Luelmo

L’UCO treballa en el crim de Laura Luelmo | EP

 

Un home, veí de Laura Luelmo, ha sigut detingut per la Guàrdia Civil com a principal sospitós del seu assassinat. L’home ha sigut identificat com a Bernardo Montoya Navarro, i segons la Guàrdia Civil era el germà bessó d’un veí de la víctima. Aquest solia quedar-se mirant a Laura, i ella mateixa havia assegurat que l’atemoria, i l’inquietava. L’home havia complit diverses vegades altres condemnes per assassinat i robatoris. La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i el jutge de Valverde del Camino al qual ha correspost el cas, ha registrat la vivenda d’aquest individu en El Campillo, a Huelva, on vivia Laura. 

Aquest arrest es produïx 24 hores després que un voluntari alertara que s’havia descobert roba de dona; portant més tard a la Guàrdia Civil a trobar el cos de la mestra, natural de Zamora, sense vida i amb signes de violència. Arran d’açò i de les darreres sospites, els agents de l’institut armat han desplegat un ampli dispositiu en el carrer on vivia llogada la jove.

Imagen de la joven desaparecida.

Imagen de Laura assassinada quan va eixir a córrer. | SOS Desaparecidos

Les citades fonts subratllen que la detenció s’ha precipitat per un moviment sospitós una vegada iniciats els registres. Bernardo és germà de Luciano Montoya, un veí al qual s’ha descartat com a sospitós del crim perquè el 12 de desembre, dia de la desaparició de Laura Luelmo, es trobava intern a la presó d’Ocaña (Toledo). La presó li va concedir un permís aquest dilluns, el mateix dia que va aparéixer el cos amb senyals de violència. No obstant això, aquest veí, amb un historial de violència cap a les dones, té un germà bessó, Bernardo, que també va complir diverses condemnes per assassinat i robatoris. Aquest segon sí que es trobava en llibertat quan va desaparéixer Laura Luelmo, encara que s’examinen les proves amb minuciositat per comprovar que puga haver un lligam entre el sospitós i la mort de la jove. Els agents de la Guàrdia Civil estan desplegats des del migdia al carrer Córdoba, on vivia la jove, concretament en el número 13. Fonts de la investigació han confirmat que havien previst diversos registres, encara que sense concretar en quins domicilis o béns.

El cos de Laura presenta en la primera inspecció ocular un fort colp al cap, a més d’altres senyals d’aparent violència que han de contractar-se amb l’autòpsia que confirme les circumstàncies que van envoltar a la seua mort, segons han informat fonts de la investigació. A més d’aquest colp, els especialistes estudien altres senyals de violència amb el dubte encara de si són mostres de l’agressió que va causar la mort de Laura o si són signes de la manipulació que va patir el cos per a tractar de ser amagat.La Guàrdia Civil s’ha marcat com a prioritat la cerca del mòbil de Laura Luelmo hores després de trobar el cos de la professora. A més, s’investiga a l’entorn de la jove zamorana, principalment a veïns considerats d’interés per a la investigació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.