Detingut un home per la mort violenta de Laura Luelmo

L'UCO treballa en el crim de Laura Luelmo

L’UCO treballa en el crim de Laura Luelmo | EP

 

Un home, veí de Laura Luelmo, ha sigut detingut per la Guàrdia Civil com a principal sospitós del seu assassinat. L’home ha sigut identificat com a Bernardo Montoya Navarro, i segons la Guàrdia Civil era el germà bessó d’un veí de la víctima. Aquest solia quedar-se mirant a Laura, i ella mateixa havia assegurat que l’atemoria, i l’inquietava. L’home havia complit diverses vegades altres condemnes per assassinat i robatoris. La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i el jutge de Valverde del Camino al qual ha correspost el cas, ha registrat la vivenda d’aquest individu en El Campillo, a Huelva, on vivia Laura. 

Aquest arrest es produïx 24 hores després que un voluntari alertara que s’havia descobert roba de dona; portant més tard a la Guàrdia Civil a trobar el cos de la mestra, natural de Zamora, sense vida i amb signes de violència. Arran d’açò i de les darreres sospites, els agents de l’institut armat han desplegat un ampli dispositiu en el carrer on vivia llogada la jove.

Imagen de la joven desaparecida.

Imagen de Laura assassinada quan va eixir a córrer. | SOS Desaparecidos

Les citades fonts subratllen que la detenció s’ha precipitat per un moviment sospitós una vegada iniciats els registres. Bernardo és germà de Luciano Montoya, un veí al qual s’ha descartat com a sospitós del crim perquè el 12 de desembre, dia de la desaparició de Laura Luelmo, es trobava intern a la presó d’Ocaña (Toledo). La presó li va concedir un permís aquest dilluns, el mateix dia que va aparéixer el cos amb senyals de violència. No obstant això, aquest veí, amb un historial de violència cap a les dones, té un germà bessó, Bernardo, que també va complir diverses condemnes per assassinat i robatoris. Aquest segon sí que es trobava en llibertat quan va desaparéixer Laura Luelmo, encara que s’examinen les proves amb minuciositat per comprovar que puga haver un lligam entre el sospitós i la mort de la jove. Els agents de la Guàrdia Civil estan desplegats des del migdia al carrer Córdoba, on vivia la jove, concretament en el número 13. Fonts de la investigació han confirmat que havien previst diversos registres, encara que sense concretar en quins domicilis o béns.

El cos de Laura presenta en la primera inspecció ocular un fort colp al cap, a més d’altres senyals d’aparent violència que han de contractar-se amb l’autòpsia que confirme les circumstàncies que van envoltar a la seua mort, segons han informat fonts de la investigació. A més d’aquest colp, els especialistes estudien altres senyals de violència amb el dubte encara de si són mostres de l’agressió que va causar la mort de Laura o si són signes de la manipulació que va patir el cos per a tractar de ser amagat.La Guàrdia Civil s’ha marcat com a prioritat la cerca del mòbil de Laura Luelmo hores després de trobar el cos de la professora. A més, s’investiga a l’entorn de la jove zamorana, principalment a veïns considerats d’interés per a la investigació.

Últimes notícies

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.