Detingut un home per la mort violenta de Laura Luelmo

L'UCO treballa en el crim de Laura Luelmo

L’UCO treballa en el crim de Laura Luelmo | EP

 

Un home, veí de Laura Luelmo, ha sigut detingut per la Guàrdia Civil com a principal sospitós del seu assassinat. L’home ha sigut identificat com a Bernardo Montoya Navarro, i segons la Guàrdia Civil era el germà bessó d’un veí de la víctima. Aquest solia quedar-se mirant a Laura, i ella mateixa havia assegurat que l’atemoria, i l’inquietava. L’home havia complit diverses vegades altres condemnes per assassinat i robatoris. La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i el jutge de Valverde del Camino al qual ha correspost el cas, ha registrat la vivenda d’aquest individu en El Campillo, a Huelva, on vivia Laura. 

Aquest arrest es produïx 24 hores després que un voluntari alertara que s’havia descobert roba de dona; portant més tard a la Guàrdia Civil a trobar el cos de la mestra, natural de Zamora, sense vida i amb signes de violència. Arran d’açò i de les darreres sospites, els agents de l’institut armat han desplegat un ampli dispositiu en el carrer on vivia llogada la jove.

Imagen de la joven desaparecida.

Imagen de Laura assassinada quan va eixir a córrer. | SOS Desaparecidos

Les citades fonts subratllen que la detenció s’ha precipitat per un moviment sospitós una vegada iniciats els registres. Bernardo és germà de Luciano Montoya, un veí al qual s’ha descartat com a sospitós del crim perquè el 12 de desembre, dia de la desaparició de Laura Luelmo, es trobava intern a la presó d’Ocaña (Toledo). La presó li va concedir un permís aquest dilluns, el mateix dia que va aparéixer el cos amb senyals de violència. No obstant això, aquest veí, amb un historial de violència cap a les dones, té un germà bessó, Bernardo, que també va complir diverses condemnes per assassinat i robatoris. Aquest segon sí que es trobava en llibertat quan va desaparéixer Laura Luelmo, encara que s’examinen les proves amb minuciositat per comprovar que puga haver un lligam entre el sospitós i la mort de la jove. Els agents de la Guàrdia Civil estan desplegats des del migdia al carrer Córdoba, on vivia la jove, concretament en el número 13. Fonts de la investigació han confirmat que havien previst diversos registres, encara que sense concretar en quins domicilis o béns.

El cos de Laura presenta en la primera inspecció ocular un fort colp al cap, a més d’altres senyals d’aparent violència que han de contractar-se amb l’autòpsia que confirme les circumstàncies que van envoltar a la seua mort, segons han informat fonts de la investigació. A més d’aquest colp, els especialistes estudien altres senyals de violència amb el dubte encara de si són mostres de l’agressió que va causar la mort de Laura o si són signes de la manipulació que va patir el cos per a tractar de ser amagat.La Guàrdia Civil s’ha marcat com a prioritat la cerca del mòbil de Laura Luelmo hores després de trobar el cos de la professora. A més, s’investiga a l’entorn de la jove zamorana, principalment a veïns considerats d’interés per a la investigació.

Últimes notícies

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.