Detingut un home per robar amb violència a persones majors en el mateix barri d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home de 42 anys com a presumpte autor de diferents robatoris amb violència sobre persones, la majoria d’elles d’edat avançada. De les víctimes, cinc van reconéixer a l’agressor físicament, segons ha informat la Policia en un comunicat. Tots els fets es van cometre en un espai de temps de nou dies i amb gran violència.

 

La investigació ha sigut duta a terme pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Districte Nord d’Alacant. La primera denúncia la van rebre el 24 de juliol, quan una persona major va denunciar que havia sigut víctima d’un robatori que li va causar ferides per les que va haver de ser assistida en l’Hospital General d’Alacant.

 

En els següents huit dies es van produir nou robatoris amb violència més, tots en el mateix barri i amb el mateix ‘modus operandi’. El curt espai de temps en el que es van produir els fets i el reduït àmbit d’actuació de l’autor va posar en alerta a tot el barri i va provocar «gran temor» als seus veïns a eixir al carrer, especialment als més vulnerables, segons la Policia.

 

El lladre usava una navalla

L’ara detingut abordava a les seues víctimes per l’esquena i amb gran violència, arribant a usar en alguns casos una navalla de xicotetes dimensions. El caràcter sorprenent de l’agressió i la superioritat física de l’atacant impossibilitava a les víctimes defensar-se de cap manera, al que se sumava que es tractava, en la seua majoria, de persones d’avançada edat.

 

Els agents han dut a terme un treball de busca en el que s’han fet moltes hores de vigilància, seguiment de sospitosos, i una volta trobat al presumpte autor, l’elaboració de composicions fotogràfiques per a que les víctimes pogueren identificar-lo.

 

La investigació encara no ha conclòs, ja que no es descarta que la mateixa persona haja pogut perpetrar més fets pareguts. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.