Detingut un home per robar amb violència a persones majors en el mateix barri d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home de 42 anys com a presumpte autor de diferents robatoris amb violència sobre persones, la majoria d’elles d’edat avançada. De les víctimes, cinc van reconéixer a l’agressor físicament, segons ha informat la Policia en un comunicat. Tots els fets es van cometre en un espai de temps de nou dies i amb gran violència.

 

La investigació ha sigut duta a terme pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Districte Nord d’Alacant. La primera denúncia la van rebre el 24 de juliol, quan una persona major va denunciar que havia sigut víctima d’un robatori que li va causar ferides per les que va haver de ser assistida en l’Hospital General d’Alacant.

 

En els següents huit dies es van produir nou robatoris amb violència més, tots en el mateix barri i amb el mateix ‘modus operandi’. El curt espai de temps en el que es van produir els fets i el reduït àmbit d’actuació de l’autor va posar en alerta a tot el barri i va provocar «gran temor» als seus veïns a eixir al carrer, especialment als més vulnerables, segons la Policia.

 

El lladre usava una navalla

L’ara detingut abordava a les seues víctimes per l’esquena i amb gran violència, arribant a usar en alguns casos una navalla de xicotetes dimensions. El caràcter sorprenent de l’agressió i la superioritat física de l’atacant impossibilitava a les víctimes defensar-se de cap manera, al que se sumava que es tractava, en la seua majoria, de persones d’avançada edat.

 

Els agents han dut a terme un treball de busca en el que s’han fet moltes hores de vigilància, seguiment de sospitosos, i una volta trobat al presumpte autor, l’elaboració de composicions fotogràfiques per a que les víctimes pogueren identificar-lo.

 

La investigació encara no ha conclòs, ja que no es descarta que la mateixa persona haja pogut perpetrar més fets pareguts. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.