Detingut un home per robar amb violència a persones majors en el mateix barri d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home de 42 anys com a presumpte autor de diferents robatoris amb violència sobre persones, la majoria d’elles d’edat avançada. De les víctimes, cinc van reconéixer a l’agressor físicament, segons ha informat la Policia en un comunicat. Tots els fets es van cometre en un espai de temps de nou dies i amb gran violència.

 

La investigació ha sigut duta a terme pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Districte Nord d’Alacant. La primera denúncia la van rebre el 24 de juliol, quan una persona major va denunciar que havia sigut víctima d’un robatori que li va causar ferides per les que va haver de ser assistida en l’Hospital General d’Alacant.

 

En els següents huit dies es van produir nou robatoris amb violència més, tots en el mateix barri i amb el mateix ‘modus operandi’. El curt espai de temps en el que es van produir els fets i el reduït àmbit d’actuació de l’autor va posar en alerta a tot el barri i va provocar «gran temor» als seus veïns a eixir al carrer, especialment als més vulnerables, segons la Policia.

 

El lladre usava una navalla

L’ara detingut abordava a les seues víctimes per l’esquena i amb gran violència, arribant a usar en alguns casos una navalla de xicotetes dimensions. El caràcter sorprenent de l’agressió i la superioritat física de l’atacant impossibilitava a les víctimes defensar-se de cap manera, al que se sumava que es tractava, en la seua majoria, de persones d’avançada edat.

 

Els agents han dut a terme un treball de busca en el que s’han fet moltes hores de vigilància, seguiment de sospitosos, i una volta trobat al presumpte autor, l’elaboració de composicions fotogràfiques per a que les víctimes pogueren identificar-lo.

 

La investigació encara no ha conclòs, ja que no es descarta que la mateixa persona haja pogut perpetrar més fets pareguts. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.