Detingut un home per robar amb violència a persones majors en el mateix barri d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home de 42 anys com a presumpte autor de diferents robatoris amb violència sobre persones, la majoria d’elles d’edat avançada. De les víctimes, cinc van reconéixer a l’agressor físicament, segons ha informat la Policia en un comunicat. Tots els fets es van cometre en un espai de temps de nou dies i amb gran violència.

 

La investigació ha sigut duta a terme pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Districte Nord d’Alacant. La primera denúncia la van rebre el 24 de juliol, quan una persona major va denunciar que havia sigut víctima d’un robatori que li va causar ferides per les que va haver de ser assistida en l’Hospital General d’Alacant.

 

En els següents huit dies es van produir nou robatoris amb violència més, tots en el mateix barri i amb el mateix ‘modus operandi’. El curt espai de temps en el que es van produir els fets i el reduït àmbit d’actuació de l’autor va posar en alerta a tot el barri i va provocar «gran temor» als seus veïns a eixir al carrer, especialment als més vulnerables, segons la Policia.

 

El lladre usava una navalla

L’ara detingut abordava a les seues víctimes per l’esquena i amb gran violència, arribant a usar en alguns casos una navalla de xicotetes dimensions. El caràcter sorprenent de l’agressió i la superioritat física de l’atacant impossibilitava a les víctimes defensar-se de cap manera, al que se sumava que es tractava, en la seua majoria, de persones d’avançada edat.

 

Els agents han dut a terme un treball de busca en el que s’han fet moltes hores de vigilància, seguiment de sospitosos, i una volta trobat al presumpte autor, l’elaboració de composicions fotogràfiques per a que les víctimes pogueren identificar-lo.

 

La investigació encara no ha conclòs, ja que no es descarta que la mateixa persona haja pogut perpetrar més fets pareguts. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.