Detingut un home per robar amb violència a persones majors en el mateix barri d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home de 42 anys com a presumpte autor de diferents robatoris amb violència sobre persones, la majoria d’elles d’edat avançada. De les víctimes, cinc van reconéixer a l’agressor físicament, segons ha informat la Policia en un comunicat. Tots els fets es van cometre en un espai de temps de nou dies i amb gran violència.

 

La investigació ha sigut duta a terme pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Districte Nord d’Alacant. La primera denúncia la van rebre el 24 de juliol, quan una persona major va denunciar que havia sigut víctima d’un robatori que li va causar ferides per les que va haver de ser assistida en l’Hospital General d’Alacant.

 

En els següents huit dies es van produir nou robatoris amb violència més, tots en el mateix barri i amb el mateix ‘modus operandi’. El curt espai de temps en el que es van produir els fets i el reduït àmbit d’actuació de l’autor va posar en alerta a tot el barri i va provocar «gran temor» als seus veïns a eixir al carrer, especialment als més vulnerables, segons la Policia.

 

El lladre usava una navalla

L’ara detingut abordava a les seues víctimes per l’esquena i amb gran violència, arribant a usar en alguns casos una navalla de xicotetes dimensions. El caràcter sorprenent de l’agressió i la superioritat física de l’atacant impossibilitava a les víctimes defensar-se de cap manera, al que se sumava que es tractava, en la seua majoria, de persones d’avançada edat.

 

Els agents han dut a terme un treball de busca en el que s’han fet moltes hores de vigilància, seguiment de sospitosos, i una volta trobat al presumpte autor, l’elaboració de composicions fotogràfiques per a que les víctimes pogueren identificar-lo.

 

La investigació encara no ha conclòs, ja que no es descarta que la mateixa persona haja pogut perpetrar més fets pareguts. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.