11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detingut un jove per fer-se passar per Policia Nacional en Castelló

Policía Nacional

Imatge d’arxiu | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Local de Castelló de la Plana han detingut a un home de 22 anys per un presumpte delicte d’usurpació de funcions públiques en fer-se passar per un agent de la Policia Nacional que volia realitzar una inspecció en un local de restauració situat en el carrer Prim.

 

Els fets es van produir en la nit del dilluns, cap a les 22.30 hores, quan el responsable d’un establiment va cridar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències 092 per a informar que en el seu local es trobava un home que s’havia identificat com a Policia Nacional, amb l’objectiu d’efectuar una inspecció en la cuina de l’establiment.

 

El responsable del negoci havia vist que el comportament d’esta persona no era el correcte per a un policia, ja que en negar-li al principi l’accés a la cuina, el suposat agent de l’Autoritat s’havia posat a cridar enmig del restaurant que el menjar que consumien els clients estava en mal estat. A partir d’este comportament, l’encarregat de l’establiment va assegurar al 092 que la persona podria estar simulant ser un agent de policia.

 

Amb tota esta informació, va ser enviada una patrulla perquè comprovara l’acreditació del suposat agent. Els agents de la Policia Local, en arribar al restaurant, van localitzar al propietari de l’establiment i al jove que s’havia identificat com a agent de Policia Nacional. Este es trobava un poc nerviós i va manifestar als agents de la Policia Local que era membre del Cos Nacional de Policia, que estava fora de servei i que tenia sospites que els aliments que s’estaven servint en el restaurant estaven en mal estat. Per este motiu, havia sol·licitat a un cambrer fer una inspecció en la cuina per a poder comprovar la qualitat del menjar.

 

Els agents de la Policia Local li van sol·licitar en eixe moment que mostrara la seua acreditació policial, davant la qual cosa este es va posar encara més nerviós i encara que va mostrar en un primer moment una placa policial, finalment es va retractar i va confessar que no havia conseguit aprovar les oposicions policials per a agent i havia comprat l’acreditació per Internet.

 

A la vista d’estos fets i tenint en compte la manifestació, tant del responsable de l’establiment com de diversos testimonis que havien presenciat la intervenció, els agents van procedir a la detenció de S.C.R., de 22 anys, per un presumpte delicte d’usurpació de funcions públiques. Cal destacar que en el moment del registre de les seues pertinences, els agents van localitzar unes esposes i una emissora de radiofreqüència que minuts abans la persona arrestada havia mostrat al responsable del restaurant per a reforçar la idea de què era agent de Policia.

Últimes notícies

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.