Detenen en Monforte del Cid a un camioner per la manipulació del tacògraf del vehicle

 

La Guàrdia Civil va sorprendre en l’AP-7 a l’altura de la localitat de Monforte del Cid, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un conductor que havia manipulat el tacògraf del camió que conduïa, mitjançant el sistema conegut com a tecla

 

Segons ha informat l’Institut Armat, este mètode que s’usa en els tacògrafs analògics, havia sigut instal·lat en la cabina del vehicle, amagat, però a l’abast del conductor. La seua funció principal era la de desconnectar el tacògraf perquè registrarà activitats de descans quan en realitat el camió estava circulant. Pel que les dades relatives a temps de conducció, descans i velocitat estaven sent alterats.

 

Els agents del Grup d’Investigació i Anàlisi (GIAT) del Subsector de Trànsit d’Alacant van iniciar una investigació per a localitzar al titular del turisme que, recentment, ha resultat positiva. 

 

Li imputen un delicte de falsedat documental

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola de 42 anys que ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte falsedat documental. Les diligències instruïdes, al costat del sistema de desconnexió del tacògraf -tecla- han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda.

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat de document oficial, en la modalitat de simulació.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.