Detenen en Monforte del Cid a un camioner per la manipulació del tacògraf del vehicle

 

La Guàrdia Civil va sorprendre en l’AP-7 a l’altura de la localitat de Monforte del Cid, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un conductor que havia manipulat el tacògraf del camió que conduïa, mitjançant el sistema conegut com a tecla

 

Segons ha informat l’Institut Armat, este mètode que s’usa en els tacògrafs analògics, havia sigut instal·lat en la cabina del vehicle, amagat, però a l’abast del conductor. La seua funció principal era la de desconnectar el tacògraf perquè registrarà activitats de descans quan en realitat el camió estava circulant. Pel que les dades relatives a temps de conducció, descans i velocitat estaven sent alterats.

 

Els agents del Grup d’Investigació i Anàlisi (GIAT) del Subsector de Trànsit d’Alacant van iniciar una investigació per a localitzar al titular del turisme que, recentment, ha resultat positiva. 

 

Li imputen un delicte de falsedat documental

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola de 42 anys que ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte falsedat documental. Les diligències instruïdes, al costat del sistema de desconnexió del tacògraf -tecla- han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda.

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat de document oficial, en la modalitat de simulació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.