Detenen en Monforte del Cid a un camioner per la manipulació del tacògraf del vehicle

 

La Guàrdia Civil va sorprendre en l’AP-7 a l’altura de la localitat de Monforte del Cid, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un conductor que havia manipulat el tacògraf del camió que conduïa, mitjançant el sistema conegut com a tecla

 

Segons ha informat l’Institut Armat, este mètode que s’usa en els tacògrafs analògics, havia sigut instal·lat en la cabina del vehicle, amagat, però a l’abast del conductor. La seua funció principal era la de desconnectar el tacògraf perquè registrarà activitats de descans quan en realitat el camió estava circulant. Pel que les dades relatives a temps de conducció, descans i velocitat estaven sent alterats.

 

Els agents del Grup d’Investigació i Anàlisi (GIAT) del Subsector de Trànsit d’Alacant van iniciar una investigació per a localitzar al titular del turisme que, recentment, ha resultat positiva. 

 

Li imputen un delicte de falsedat documental

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola de 42 anys que ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte falsedat documental. Les diligències instruïdes, al costat del sistema de desconnexió del tacògraf -tecla- han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda.

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat de document oficial, en la modalitat de simulació.

Últimes notícies

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.