2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Detenen en Monforte del Cid a un camioner per la manipulació del tacògraf del vehicle

 

La Guàrdia Civil va sorprendre en l’AP-7 a l’altura de la localitat de Monforte del Cid, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un conductor que havia manipulat el tacògraf del camió que conduïa, mitjançant el sistema conegut com a tecla

 

Segons ha informat l’Institut Armat, este mètode que s’usa en els tacògrafs analògics, havia sigut instal·lat en la cabina del vehicle, amagat, però a l’abast del conductor. La seua funció principal era la de desconnectar el tacògraf perquè registrarà activitats de descans quan en realitat el camió estava circulant. Pel que les dades relatives a temps de conducció, descans i velocitat estaven sent alterats.

 

Els agents del Grup d’Investigació i Anàlisi (GIAT) del Subsector de Trànsit d’Alacant van iniciar una investigació per a localitzar al titular del turisme que, recentment, ha resultat positiva. 

 

Li imputen un delicte de falsedat documental

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola de 42 anys que ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte falsedat documental. Les diligències instruïdes, al costat del sistema de desconnexió del tacògraf -tecla- han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda.

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat de document oficial, en la modalitat de simulació.

Últimes notícies

Torrent obri la passarel·la del CEIP Joan XXIII i avança en la reconstrucció postdana

Torrent ha posat en marxa la nova passarel·la per als vianants que restablix l'accés al CEIP Joan XXIII i la connexió amb el barri del Xenillet després de la DANA.

El cos trobat a Indonèsia és el de Mateo, de 9 anys; continua la busca de Quique

La família confirma que el cos recuperat a Indonèsia correspon a Mateo, de 9 anys. Els equips han représ la busca de Quique, de 10, després del naufragi en Komodo.

El festival Zevra confirma a Anuel AA com a cap de cartell al juliol

L'artista porto-riqueny tornarà a Cullera per a liderar el quint aniversari de Zevra entre el 24 i el 27 de juliol. L'organització planteja el seu retorn com a ocasió de redempció després d'una gira recent marcada per polèmiques.

Les mínimes baixen de zero en la Comunitat Valenciana i toquen -7,1 a Ademuz

Les mínimes han caigut per davall de zero en nombrosos punts, amb un registre de -7,1 a Ademuz. L'interior ha encadenat gelades enfront de valors positius en la costa.

Desarticulada la major xarxa de metamfetamina a Europa amb droga oculta en marbre

La Policia Nacional, amb suport de la DEA, ha desarticulat la major xarxa europea de metamfetamina, que ocultava la droga en roques i escultures de marbre importades de Mèxic. L'operació deixa nou detinguts, un búnquer amb quasi 3 milions d'euros i múltiples confiscacions.

Detingut a San Fulgencio un escapolit del Regne Unit condemnat per agressió sexual

La Policia Nacional ha arrestat a San Fulgencio a un home reclamat pel Regne Unit, condemnat a cadena perpètua per agressió sexual. L'Audiència Nacional assumix els tràmits d'extradició.

La Guàrdia Civil ha detingut a una parella per catorze robatoris amb força a Nàquera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona per 14 robatoris amb força, 12 en vivendes de Nàquera i 2 en establiments. L'operació 'ROSMONT' es va iniciar després de diversos avisos veïnals i el rastreig de vendes en un portal de segona mà i d'un vehicle sospitós

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.