Detenen en Monforte del Cid a un camioner per la manipulació del tacògraf del vehicle

 

La Guàrdia Civil va sorprendre en l’AP-7 a l’altura de la localitat de Monforte del Cid, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un conductor que havia manipulat el tacògraf del camió que conduïa, mitjançant el sistema conegut com a tecla

 

Segons ha informat l’Institut Armat, este mètode que s’usa en els tacògrafs analògics, havia sigut instal·lat en la cabina del vehicle, amagat, però a l’abast del conductor. La seua funció principal era la de desconnectar el tacògraf perquè registrarà activitats de descans quan en realitat el camió estava circulant. Pel que les dades relatives a temps de conducció, descans i velocitat estaven sent alterats.

 

Els agents del Grup d’Investigació i Anàlisi (GIAT) del Subsector de Trànsit d’Alacant van iniciar una investigació per a localitzar al titular del turisme que, recentment, ha resultat positiva. 

 

Li imputen un delicte de falsedat documental

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola de 42 anys que ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte falsedat documental. Les diligències instruïdes, al costat del sistema de desconnexió del tacògraf -tecla- han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda.

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat de document oficial, en la modalitat de simulació.

Últimes notícies

El València Basket acomiada Cristina Ouviña després de sis temporades plenes de títols

La base aragonesa Cristina Ouviña tanca la seua etapa al València Basket després de sis temporades en què ha sigut clau en tots els títols del club i es despedeix com una de les grans llegendes de la ‘Família Taronja’.

El Consell destina 26,7 milions a replantar els camps arrasats per la dana d’octubre

El Consell ha aprovat un decret que mobilitza 26,7 milions d’euros en ajudes directes de minimis per a replantar cultius llenyosos destruïts per la dana del 29 d’octubre de 2024. Els agricultors rebran 6.000 euros per hectàrea per a recuperar la seua capacitat productiva.

Comença amb retard la reunió entre Educació i sindicats després de quatre dies de paró

La mesa sectorial entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents s'ha reunit de nou este divendres, amb 45 minuts de retard i en la vintena jornada lectiva de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari.

El jutjat de la DANA obri a Mazón totes les resolucions i diligències de la causa

El jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la DANA posa a disposició de la defensa de Carlos Mazón totes les resolucions i diligències dictades, després que l expresident s haja personat formalment en la causa.

Bernabé defensa que el PSOE ja ha entregat els seus comptes a la justícia pel cas Leire

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, assegura que el PSOE té els seus comptes auditats i ja els ha aportats en els procediments judicials relacionats amb el cas Leire.

Bernabé reclama a l’Ajuntament de València diàleg amb els docents acampats i amb el Corpus

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, insta l’Ajuntament de València a mantindre el diàleg amb el professorat acampat a la plaça de la Verge i amb els responsables dels actes del Corpus per a garantir la seguretat i el desenvolupament de la celebració.

Barrachina confia a pactar prompte el final de la vaga educativa a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que el Govern valencià ha posat tota la voluntat per a tancar com més prompte millor un acord amb els sindicats docents que pose fi a la vaga indefinida a l’ensenyament públic no universitari.

L’aeroport d’Alacant-Elx estrena una ruta amb Erevan amb dos vols setmanals

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández posa en marxa una nova connexió amb Erevan, operada per FlyOne dos dies a la setmana, i referma així el seu creixement de trànsit internacional.